Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de müzikoloji eğitimi vermekte olan ana bilim/ana sanat dallarını üniversite, birim, b.lüm,
kontenjan ve öğretim üyesi bazında incelemek ve mevcut yapılarını ortaya koymaktır. Nitel araştırma yöntemiyle
gerçekleştirilen bu araştırmada durum çalışması modeli kullanılmıştır. Araştırma kapsamında irdelenen konuyla ilgili olarak
daha önceden yapılmış olan çalışmalar incelenmiş ve resmi kurumların internet sitelerinden elde edilen veriler frekans ve
yüzde değerleri ile tablo haline getirilerek yorumlanmıştır.
Araştırmanın sonucunda Türkiye’de müzik bilimine yönelik eğitim veren 19 farklı üniversite ve 22 ana bilim/ ana sanat dalı
olduğu, müzik bilimine yönelik eğitim veren programların kontenjanlarının 10 ila 40 arasında değiştiği, müzik bilimi
programlarının Konservatuvar, Güzel Sanatlar Fakültesi, Müzik Bilimleri ve Teknolojileri Fakültesi, Güzel Sanatlar ve
Tasarım Fakültesi olmak üzere 4 birim altında toplandığı, müzik bilimine yönelik eğitim veren programların Müzikoloji,
Müzik ve Müzik Bilimleri olmak üzere 3 farklı b.lüm adı altında toplandığı, ana bilim/ana sanat dallarının Müzikoloji,
Müzik Bilimleri, Genel Müzikoloji ve Etnomüzikoloji ve Folklor olmak üzere 4 farklı ana bilim/ana sanat dalı altında
toplandığı, ana bilim/ana sanat dallarında görev yapan öğretim elemanlarının %11,1’inin profesör, %14,6’sının doçent,
%29,9’unun doktor öğretim üyesi, %26,4’ünün öğretim görevlisi ve %18,1’inin ise araştırma görevlisi olduğu tespit
edilmiştir.
Müzik Müzikoloji Müzikoloji Eğitimi Müzik Sosyolojisi Genel Müzikoloji
The aim of this study is to examine the sub-departments of musicology education in Turkey in terms of university, unit,
department, quota and academicians and to present their existing structures. The case study model was used in this research
conducted by qualitative research method. Previous studies on the subject of the study have been examined and the data
obtained from the websites of the official institutions were interpreted by using the frequency and percentage values. As a
result, it was found that musicology education is offered in 19 different universities and 22 sub-departments in Turkey, the
quotas of programs offering musicology education vary between 10 and 40, musicology programs are divided into 4 units as
Conservatory, Faculty of Fine Arts, Faculty of Music Sciences and Technology, Faculty of Fine Arts and Design, musicology
education programs has 3 different department names Musicology, Music and Music Sciences, the sub-departments are
named 4 different titles as Musicology, Music Sciences, General Musicology and Ethnomusicology and Folklore, of the
academicians involved in the sub-departments; 11,1% are professors, 14,6% are associate professors, 29,9% are assistant
professors, 26,4% are lecturers and 18,1% are research assistants.
Music Musicology Musicology Education Sociology of Music General Musicology.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Müzik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 8 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 14 |
Eurasian Journal of Music and Dance