Bu araştırma, bağlamada başlangıç düzeyi zeybek tezene tavrı öğretimine yönelik egzersiz ve etüt temelinde geliştirilen bir öğretim modelini kapsamaktadır. Karma yöntem deseninin kullanıldığı araştırma, etkili ve kalıcı bir öğrenme sağlamayı ve bağlamada farklı tezene tavırlarının öğretimine yönelik geliştirilecek öğretim modellerine ışık tutmayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda güzel sanatlar liselerinde bağlama derslerini yürüten 10 öğretmenle yapılandırılmış görüşme sağlanarak bu kurumalarda zeybek tezene tavrı öğretimine yönelik mevcut durum betimlenerek egzersiz ve etüt üretimi aşamasına geçilmiştir.
Araştırmanın deney süreci; tek gruplu ön test-son test deseni ile kurgulanmış olup Mersin Nevit Kodallı Güzel Sanatlar Lisesinde 10 ve 11. sınıfta eğitim gören 4 öğrenci ile 14 ders boyunca yürütülmüştür. Süreç sonunda öğrencilerin ön test, son test ve son testten 2 ay sonra gerçekleştirilen kalıcılık testi puanları karşılaştırılmıştır.
Araştırmanın sonunda ön test, son test ve kalıcılık testi verileri incelendiğinde bu testler arasındaki anlamlı fark neticesinde sunulan öğretim modelinin öğrencilerin zeybek tezene tavrı icra becerilerini artırma noktasında belirgin bir katkı sağladığı sonucuna ulaşılmıştır.
Bağlama tezene tavırları zeybek tezene tavrı bağlama eğitimi egzersiz etüt
This research covers a teaching model developed on the basis of exercises and etudes for teaching beginner level zeybek plectrum style on the baglama. The research, in which mixed method design was used, aims to provide an effective and permanent learning and to shed light on the teaching models to be developed for the teaching of different styles of playing the baglama. In this direction, structured interviews were conducted with 10 teachers conducting bağlama lessons in fine arts high schools, and the current situation regarding the teaching of zeybek plectrum style in these institutions was described and the stage of exercise and etude production was started.
The experimental process of the study was designed with a one-group pretest-posttest design and was conducted with 4 students in the 10th and 11th grades at Mersin Nevit Kodallı Fine Arts High School for 14 lessons. At the end of the process, students' pre-test, post-test and retention test scores 2 months after the post-test were compared.
At the end of the research, when the pre-test, post-test and retention test data were analyzed, it was concluded that the teaching model presented as a result of the significant difference between these tests made a significant contribution to increasing the students' zeybek plectrum style performance skills.
Baglama plectrum styles zeybek plectrum style baglama tranining exercise etude
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Performans Sanatları (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 11 Eylül 2023 |
Kabul Tarihi | 14 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 23 |
Eurasian Journal of Music and Dance