Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

REKLAM FOTOĞRAFLARINDA MANİPÜLASYON VE GERÇEKLİK: ÜRÜNLERİN BÜYÜLÜ DÜNYASI MI, GÖRÜNENİN ARDINDAKİ GERÇEKLİK Mİ?

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 3, 374 - 407, 27.09.2024

Öz

Tarih boyunca, fotoğraf, maddi dünyanın gerçekliğini belgeleme kapasitesi nedeniyle diğer görsel medya biçimlerine kıyasla daha fazla güvenilirlik kazanmıştır. Fotoğraflar, yerleri tanımlamak, var olan nesneleri kanıtlamak ve unutulmaz anları hatırlamak gibi amaçlarla güvenilir bir kaynak olarak kabul görmüştür. Ancak, yeni dijital teknolojilerin gelişmesiyle birlikte bu güvenilirlik sarsılmıştır. Çağdaş görsel kültürdeki hızlı değişimler, fotoğrafın doğası hakkında pek çok endişe, spekülasyon ve yeniden değerlendirme tartışmalarına yol açmıştır. Bu süreç, fotoğrafların gerçeklikle olan ilişkisindeki belirsizlikleri derinleştirmiştir. Dijital düzenleme ve manipülasyon olanakları, fotoğrafın doğallığını sorgulatmış ve güvenilirliğini azaltmıştır. Öte yandan, sanatçılar dijital araçları kullanarak yeni anlatım biçimleri ve duygusal derinlikler keşfetmişlerdir. Bir reklamın başarısı büyük ölçüde görsel çekiciliğe dayanmaktadır. Görsel çekiciliğin de en etkili anahtarı kuşkusuz ki başarılı fotoğraf kullanımıdır. Kodlar ve görsel mekanizmalarla ifade edilen çağdaş toplumlarda gözlem, yaratma sürecinin ilk adımıdır. Uzun bir gözlem ve teknik çalışma sürecini gerektiren reklam fotoğrafları ise, firmayı tüketiciyle çoğu kez alışıldık dışında buluşturan öğelerdir. Bu çalışmada reklam fotoğrafçılığı ve reklam fotoğraflarında kullanılan manipülasyon ve gerçeklik algısına değinilerek örneklem olarak seçilen reklam fotoğraflarının anlam aktarımında kullanılan görsellerin göstergebilim yöntemi kullanılarak analizi gerçekleştirilmiştir. Yapılan analiz sonucunda, reklam mesajını desteklemek ve sunulan ürün vaadini vurgulamak amacıyla manipülasyon tekniklerinin kullanıldığı görülmüştür.

Kaynakça

  • Kum, Ö. (2022). Kitap Kapaklarının Roland Barthes’ın Göstergebilimsel Çözümleme Yöntemi ile İncelenmesi “Savaş Çekiç Örneği”. International Academic Social Resources Journal, 7 (38), 645-654.
  • Küçükerdoğan, R. (2009). Reklam Söylemi. Es Yayınları.
  • Küçükşen, K. (2020). Covid-19 Günlerinde “Ev Halleri”nin Karikatürlere Yansıması Göstergebilimsel Bir Analiz, Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(6), 38-57.
  • Linkedin.com. (2024). https://tr.linkedin.com/posts/pazarlamakafasi_gilletteten-harika-reklamactivity-7221467655352774656-lWKK E.T: 25.08.2024
  • Lithospos. (2022). The Beauty Of No Artificial Preservatives – Burger King. The Marketing Lesson You Need to Learn. https://lithospos.com/blog/burger-king-marketing-you-need-to-follow/ E.T: 28.06.2024
  • McStay, A. (2021). The Consumer Society And Advertising. Routledge Publish.
  • Messaris, P. (1997). Visual Persuasion: The Role of Images In Advertising. Thousand Oaks, Sage.
  • Newhall, B. (1949). The History of Photography. The Museum of Modern Art.
  • Ovigly, D. (1989). Bir Reklamcının İtirafları. (Selim Yazgan, Çev.). AFA Yayıncılık.
  • Pazarlamasyon.com (2012). Hamburgerler neden reklamlarda daha farklı gözüküyor?, ttps://www.pazarlamasyon.com/5893 E.T: 20.07.2024
  • Pekdemir Aşkan, E. (2022). Post-Fotoğraf. Doruk Yayınları.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Bilge Çağlar Demir 0000-0002-1754-2389

Yayımlanma Tarihi 27 Eylül 2024
Gönderilme Tarihi 12 Temmuz 2024
Kabul Tarihi 23 Eylül 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Çağlar Demir, B. (2024). REKLAM FOTOĞRAFLARINDA MANİPÜLASYON VE GERÇEKLİK: ÜRÜNLERİN BÜYÜLÜ DÜNYASI MI, GÖRÜNENİN ARDINDAKİ GERÇEKLİK Mİ?. Yeni Medya Elektronik Dergisi, 8(3), 374-407.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)
by-nc.png