effective way to
monitor the network by examining statistics data in detail and
obtaining/analyzing drive test results. This enables network growth and
capacity development, problems in the operation and maintenance unit of the
mobile network are resolved quickly. In order for the optimization to be
successful, the following are required: Identify and analyze the main causes of
call failure, Understanding digital and RF data before a dropped call.
Optimization aims to achieve the best network quality by effectively using the
spectrum in the network. Once the site is implemented and on-air, its problems
are found and corrected to meet the criteria of mobile network quality. So, the
optimization process is a continuous and repetitive process to improve the
quality of the cellular network. However, while making optimizing in a site,
care should be taken not to disrupt the parameters of other sites. In this
paper, an optimization study is carried out in Diyarbakir of Turkey for a
mobile operator to increase some parameters as Rxlevel, RxQual, Speech Quality
Index (SQI) and to solve some problems directly affecting the quality of service
(SQI) as cases of being nearly identical of the signal level in many cells, lost
of line of sight, sudden appearance and disappearance of neighbor cells, and instantaneous
decrease in signal level. As a result, these problems are solved by some cases:
Coverage areas of the neighbor cells are decreased by reducing the antenna
powers and antenna down tilt angles on the BTSs. A new frequency planning is made by selecting two of the serving cells. The
antenna of the sector serving the distressed area at this station is replaced
with a higher antenna type with a gain of 3 dB. Also, a signal amplifier called
repeater is placed in the tunnel and this unwanted situation is removed.
Quality of oservice mobile network key performance indicators radio access network cellular communication
Her mobil ağın
performansını korumak ve iyileştirmek için kontrol altında olması önemlidir.
Optimizasyon, temel olarak istatistik verilerini ayrıntılı olarak inceleyerek
ve sürüş testi sonuçlarını elde ederek/analiz ederek ağı izlemenin en etkili
yoludur. Bu durum, ağın büyümesini ve ağın kapasitesinin gelişmesini mümkün kılar,
mobil ağın işletme ve bakım ünitesindeki sorunlar hızla çözülür. Optimizasyonun
başarılı olması için aşağıdakiler gereklidir: Çağrı başarısızlığının ana nedenlerini
belirlemek ve analiz etmek, bir aramadan önce dijital ve RF verilerini anlamak. Optimizasyon, ağdaki
spektrumu etkili bir şekilde kullanarak en iyi ağ kalitesini elde etmeyi
amaçlar. Sahe kurulduktan ve yayına alındıktan sonra, sorunları mobil ağ kalitesi
ölçütlerini karşılamak üzere bulup düzeltir. Dolayısıyla, optimizasyon işlemi, hücresel
ağın kalitesini artırmak için sürekli ve tekrarlayan bir işlemdir. Ancak, bir sahada
optimizasyon yaparken, diğer sitelerin parametrelerinin bozulmamasına özen
gösterilmelidir. Bu makalede, bir mobil operatör için Rxlevel, RxQual, Konuşma Kalitesi
Endeksi (SQI) gibi bazı parametreleri arttırmak ve servis kalitesini doğrudan
etkileyen bazı sorunları çözmek için bir mobil operatör için Türkiye
Diyarbakır'da bir optimizasyon çalışması yapılmıştır. Pek çok hücrede sinyal
seviyesinin neredeyse aynı olması, görüş hattının kaybedimesi durumu, komşu
hücrelerine ait sinyalllerinin ani görünümü ve kaybolması ve sinyal seviyesinde
ani düşüşlerin gerçekleşmesidir. Sonuç olarak, bu problemler bazı durumlarda
çözülmektedir: Komşu hücrelerin kapsama alanları, anten güçlerini ve antenlerin
BTS'lerde aşağıya eğilme açıları azaltılarak giderilir. Servis hücrelerinin
ikisini seçerek yeni bir frekans planlaması yapılır. Baz istasyonundaki problemli bölgeye
hizmet veren sektörün anteni, 3 dB kazançla daha yüksek anten tipiyle
değiştirilir. Ayrıca, bir tünele tekrarlayıcı adı verilen bir sinyal
yükselticisi yerleştirilerek ve bu istenmeyen durumlar giderilir.
Servis kalitesi mobil ağ ana performans göstergeleri radyo erişim ağı hücresel haberleşme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 17 |