Toplu veya bireysel yolculuklarda güvenilir ve çok kullanılan araçlar, kara araçlarıdır. Kara araçlarındaki en büyük risklerden biri yangındır. Yangın tehlikesi, yangın yüküne göre belirlenir. Yangın yükü, bir yapı içerisinde birim alanı başına bulunan potansiyel yanıcı madde miktarıdır. Özellikle yangın yükü ve insan yükü fazla olan otobüslerde yangın büyük bir risktir. Araçların trafikte seyir halinde olabilmesi durumunda itfaiyenin olay yerine ulaşması zaman aldığından araç tümüyle yanabilmekte ve araçta olan kişiler hayatını kaybedebilmektedir. Türkiye’de son yıllarda artan araç yangınların çoğu başlangıç aşamasında söndürülmektedir. Bu sebeple otobüslerde imalattan itibaren yangınının çıkmaması ve büyümemesi için gerekli önlemlerin alınması gerekmektedir. Bu çalışmada, otobüs yangınlarının meydana geldiği bölümler, yangın nedenleri ve alınması gereken yangın güvenlik önlemleri ortaya konmuştur.
The reliable and used vehicles in public or individual transportation are land vehicles. One of the biggest risks in land vehicles is fire. Fire danger is determined by fire load. Fire load is the amount of potential flammable material contained per unit area within a structure. Especially in buses with high fire loads and human loads, fire is a great risk. If the vehicles can be in traffic, it takes time for the fire brigade to reach the scene, and the vehicle can burn completely and the people in the vehicle may lose their lives. Most of vehicles fires have prevented at the beginning of fires in the Turkey. For this reason, necessary precautions must be taken in buses to prevent fire from growing and not to grow since manufacturing. In this study, the sections where bus fires occur, the causes of fire and fire safety measures to be taken are presented.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 19 |