Customer satisfaction in product design is the shaping and the creating content of the product according to the expectations and wishes of the customer with the understanding that I can sell the product which I can produce the customer's requests In these days, where competition is increasing, it is extremely important to ensure the design of products that will provide customer satisfaction for businesses to survive and go one step further. For this reason, businesses should realize in studies that will recognize their customers in the target market.
Considering the cost of gold, workmanship, time and the number of competitors in the market, gold jewelry design should be made to meet customer expectations. The study examines the effect of color, carat, model, appearance and figure status variables on the purchasing behavior of different generations by conjoint analysis. This study was conducted with 216 participants from across Turkey is the first study examining the gold jewelry buying behavior of generations.
Gold Earrings Generation Conjoint Analysis Customer Satisfaction
Ürün tasarımında müşteri memnuniyeti, müşterinin isteklerini üretebilirsem satabilirim anlayışı ile ürünün müşterinin beklenti ve isteklerine göre şekillenmesi ve içeriğinin oluşturulmasıdır. Rekabetin giderek arttığı bu günlerde müşteri memnuniyetini sağlayacak ürünlerin tasarımının sağlanması işletmelerin ayakta kalmaları ve bir adım ileriye gidebilmesi için son derece önemlidir. Bu nedenle işletmelerin hedef pazardaki müşterilerini tanıyacak çalışmalar içerisinde bulunmaları gerekir.
Altın takı üretimi yapan firmaların altının maliyeti, işçilik, zaman gibi faktörler ile pazardaki rakiplerinin sayısı değerlendirildiğinde altın takı tasarımının müşteri beklentilerini karşılayacak şekilde yapılması gerekmektedir. Çalışma kuşakların altın küpe tasarımına etki eden renk, ayar, model, görünüm ve figür durumu değişkenlerinin farklı kuşakların satın alma davranışları üzerindeki etkisini konjoint analizi ile incelemektedir. Türkiye genelinden 216 katılımcı ile gerçekleştirilen bu çalışma kuşakların altın takı satın alma davranışlarının incelendiği ilk çalışma olma özelliği taşımaktadır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 24 |