Tedarik Zinciri Yönetimi (TZY) şirketlere finansal karlılık, performans, müşteri sadakati ve iş ortağı kazançları açısından verimlilik açısından fayda sağlar. Tedarik zinciri yönetiminin kurumsal açıdan sağladığı fırsatlardan bir kısmı aşağıda belirtildiği gibidir. Bu fırsatlar şu şekilde sıralanabilir; firma satışlarını artırır, sektördeki sermaye harcamalarını azaltmaya yardımcı olur, tüketici siparişleri ile dağıtım arasındaki süreyi verimli kullanarak zamanı azaltır, talep değişikliklerine yanıt vermeyi iyileştirir ve arz istikrarını sağlar, artırır. Bu konuya bağlı olarak, Kalite Fonksiyonu Dağılımı (KFD) uygulaması bir işletmedeki Tedarik Zinciri Yönetimi (TZY) sistemi ile birleştirilerek, bu araştırma kapsamında bu uygulama alanı, sektörü için gelişmiş bir çıktı düzenlemesi sağlamaktadır. Bu araştırma, KFD yönteminin TZY sistemi ile birlikte kullanmanın temellerini ve ayrıca KFD’nin süreklilik birleşenlerini ve TZY yaklaşımı olarak nasıl kullanılacağına yönelik birkaç örnek kesitleri içermektedir. Bu çalışma, KFD'nin bir tedarik zincirinde nasıl ve neden kullanılabileceğinin yanında bazı potansiyel uygulamaların nasıl ve niçin kullanılabileceğini incelemektedir. KFD tekniği, TZY uygulamaları için yardımcı araç olarak kullanılmaktadır. KFD ‘nin önemli bir unsuru olan "Müşterilerin Sesi"’nin (Voice of Customer) TZY’ne entegrasyonu, yüksek bir performans artışı ve üretkenliği sağlarken Bulanık KFD uygulaması, değerlendirme aşaması için yapısal açıdan stratejik analizi sağlar. TZY, stratejik açıdan kritiktir ve rekabet avantajı olarak işletme için önem arz eder. Bu çalışma kapsamında mobilya endüstrisinde yapılan uygulama, KFD ile geleneksel yaklaşımlardan tedarik zinciri yönetimin birlikte kullanılarak değerlendirilmesi sektöre üretim ve yönetim kapsamında faydalar sağlamıştır, sağlamaktadır. Uygulamanın temel amacı, bu bağlamda mobilya sektöründe tedarik zinciri yönetiminin sürecini ve işleyişini, KFD ve TZY yöntemlerini birlikte kullanarak sektöre yönelik TZY’ne yönelik iyileştirmeler sunmaktır.
Endüstri-Sanayi İmalat Kalite Fonksiyonu Tedarik Zinciri Yönetimi
In terms of financial efficiency, customer loyalty, and partner earnings, Supply Chain Management (SCM) efficiently benefits the company. The belows are some of the corporate opportunities of supply chain management. It increases sales, helps to reduce capital expenditures in the industry, reduces time by making efficient use of the time between consumer orders and distribution and Improves responsiveness to changes in demand, increasing supply stability. Due to this topic, by combining Quality Function Deploymnet (QFD) applications with a SCM system, this research will provide the researcher with an improved output arrangement. It covers the basics of using QFD in SCM systems as well as several examples of how to use QFD as a continuity reference and a supply chain management approach. This research looks at how and why QFD can be used in a supply chain, as well as some of the potential applications. QFD technique may help with SCM implementations. Customers' importance in a supply chain network cannot be overstated. The integration of "Customers Voice" into the applied structure ensures a high chance of performance and device productivity, while the Fuzzy QFD implementation promotes strategic analysis as a framework for evaluating. Supply chain management is critical from a strategic standpoint and is seen as a competitive advantage. In this study, in the furniture industry, switching from conventional approaches to supply chain management with QFD has a number of benefits. The application's main objective is to expose the process and operation of supply chain management in the furniture industry in this context.
Industry Manufacturing Quality Function Supply Chain Management
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 26 - Ejosat Özel Sayı 2021 (HORA) |