The railway signalling cable is designed for remote control and teletransmission in underground railway networks. It is very critical situation that the railway signalling cable continues to transmit data in the event of a fire. In this study, the fire resistant test performance of railway signalling cable has been developmented and evaluated via experimental research. A standard railway signalling cable generally consists of conductor, insulation, laying-up, wrapping, screen, inner sheath, armour and outher sheath. The mica tape was added as one layer with 30% overlapping to produce desired fire resistant cable. First step, the railway signalling cable produced used only mica tape used, results show that the cable with mica tape is successful at 110 V. Also, it is not bad for the 250V as it seen the test results. After having non satisfied results, glass tape was added additionally over inner sheath (instead of PP tape) for better results for higher voltage values. After redesign of the cable with addition of glass tape over inner sheath, better results were expected but the results were not as good as expected. Only at 250V appropriate results were achieved according to both IEC 60331 – 21 & 60331-2 standard. When we examined the situation, we saw that the cable was flattened a bit after the new-design. Then, the re-production of the new design cable (mica + glass tape) is been planned without any rework process. All results show that the new design railway signalling cable is resistant to fire tests according to IEC 60331-21, IEC 60331-1&2 up to 1000V as shown in the paper.
Cable Production Railway Signalling Cable Fire Resistant Cable Fire Resistant Test IEC 60331-21 and IEC 60331-1&2
Nexans Turkey End. Tic. A.Ş.
Demiryolu sinyal kablosu, yeraltı demiryolu ağlarında uzaktan kumanda ve tele iletim için tasarlanmıştır. Bir yangın durumunda demiryolu sinyalizasyon kablosunun veri iletmeye devam etmesi çok kritik bir durumdur. Bu çalışmada, demiryolu sinyalizasyon kablosunun yangına dayanıklılık test performansı deneysel araştırma yoluyla geliştirilmiş ve değerlendirilmiştir. Standart bir demiryolu sinyalizasyon kablosu genellikle iletken, izolasyon, büküm, ekran, iç kılıf, zırh ve dış kılıftan oluşur. İstenen yangına dayanıklı kabloyu üretmek için iletken üzerine helisel olarak uygulanan mika bant %30 bindirme ile bir katman olarak eklenmiştir. İlk prototipte sadece mika bant kullanılarak üretilen demiryolu sinyalizasyon kablosunun 110V’ta sonuçlarının uygun olduğu görülmüştür. Aprıca test sonuçlarında görüldüğü gibi 250V’da sınır değerde olduğu görülmüştür. Tatmin edici olmayan sonuçlar alındıktan sonra, daha yüksek voltaj değerleri için daha iyi sonuçlar için iç kılıf üzerine ek olarak cam bant eklenmiştir. Kablonun iç kılıf üzerine cam bant eklenerek yeniden tasarlanmasından sonra daha iyi sonuçlar beklenmesine ragmen sonuçlar beklendiği gibi elde edilememiştir. Hem IEC 60331 – 21 hem de 60331-2 standardına göre sadece 250V'da uygun sonuçlar elde edilmiştir. Detaylı inceleme yapıldığı zaman yapıda fiziksel bozulmalar olduğu görülmüştür. Daha sonra yeni tasarım (mika+cam bant uygulamalı) yeni prototip olarak üretilmiştir. Tüm sonuçlar, yeni tasarım demiryolu sinyalizasyon kablosunun yayında gösterildiği gibi IEC 60331-21, IEC 60331-1&2'ye göre 1000V'a kadar yangın testlerine dayanıklı olduğunu göstermektedir.
Kablo Üretimi Demiryolu Sinyal Kablosu Yangına Dayanıklı Kablo Yangına Dayanıklılık Testi IEC 60331-21 ve IEC 60331-1&2
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 15 Aralık 2021 |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 29 |