Blog, vlog, wiki, anlık mesajlaşma ve podcast gibi Web 2.0 araçları, internet kullanıcılarının içerik oluşturup paylaşmalarına ve işbirliği yapmalarına olanak tanırlar, eğitim ve araştırma amaçlı kullanımlar için yaratıcı fırsatlar sunarlar. Kullanıcı kaynaklı içerik (KKİ) sunan çevrimiçi ortamlardan bir tanesi de video paylaşım platformlarıdır. Özel yaşamdan çalışma yaşamına ve kamusal alana, bilimsel ve teknik alanlardan eğitime kadar birçok farklı alanda video kullanımının ve paylaşımının büyük bir hızla artması, araştırmacıların çevrimiçi video paylaşım platformlarını zengin bir veri kaynağı olarak değerlendirmesine yol açmıştır. Birçok getirisine rağmen bu tür platformların eğitim ve araştırma amaçlı kullanımı çeşitli teknik ve etik zorlukları da beraberinde getirir. Bu çalışma, Web 2.0 platformlarındaki kullanıcı kaynaklı videoların (KKVler) tasarım stüdyosu eğitiminde araştırma amaçlı kullanımına odaklanmakta, KKVlerin tasarım stüdyosu eğitiminde nitel araştırmalarda veri kaynağı olarak kullanımının teknik ve etik yönlerini tartışmakta ve öneriler sunmaktadır.
Kullanıcı kaynaklı içerik Kullanıcı kaynaklı video Tasarım araştırması İnternet araştırması etiği Tasarım stüdyosu eğitimi
Web 2.0 tools such as blogs, vlogs, wikis, instant messaging and podcasts allow internet users to create, share and collaborate on content, and offer creative opportunities to use them for educational and research purposes. Video sharing platforms are one of the online environments that provide user-generated content (UGC). The rapid increase in the use and sharing of videos in many different fields, from private life to working life and the public sphere, from scientific and technical areas to education, has led researchers to consider online video sharing platforms as rich data sources. Despite their many benefits, the use of such media for educational and research purposes also brings various technical and ethical challenges. This study focuses on the use of user-generated videos (UGVs) on Web 2.0 platforms in design studio education for research purposes. It discusses the technical and ethical aspects of using UGVs as a data source in qualitative research in design studio education and offers recommendations.
User-generated content User-generated video Design research Internet research ethics Design studio education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 32 |