Gelişen teknoloji sayesinde insanların günlük hayat rutinlerinde meydana gelen en büyük değişimlerden biri de eğitim sürecinde ortaya çıkmıştır. Geliştirilen yazılımlar ve donanımlar nedeniyle insanlar zaman ve mekandan bağımsız olarak bilgiye ulaşmaya, bilgiyi işlemeye ve paylaşmaya başlamışlardır. Tek başına veya geleneksel eğitim tekniklerine entegre olarak kullanılan internet tabanlı öğretim süreci pek çok avantajı da beraberinde getirmiş ve vazgeçilmez bir duruma gelmiştir. Özellikle 2019 yılının sonlarına doğru Çin’in Wuhan kentinde ortaya çıkan ve tüm dünyaya yayılan COVID-19 salgını bu sistemlerin geleceğin dünyası için büyük önem taşıdığını bir kere daha ortaya koymuştur. Salgın süresince geleneksel yüz yüze eğitim dünyanın pek çok bölgesinde sekteye uğramıştır ve online eğitim kullanımı artış göstermiştir. Bu durum bu sistemlerin konu edildiği çalışmaların da artmasına fırsat vermiştir. Özellikle bu sistemlerin etkili tasarımlarını konu alan çalışmalar eğitim sistemlerinin paydaşları için önem arzetmektedir. Bu çalışmada önemli kriter ve alt kriterler literatüre göre seçilmiş ve bulanık analitik hiyerarşi methodu kullanılarak değerlendirlimiştir.
Thanks to developing technology, one of the most significant changes in people’s daily life routines have emerged in the education system. Due to developed software and hardware, people have begun to access, process, and share information regardless of time and place. Therefore, the internet-based teaching process, used alone or integrated with traditional education techniques, has brought many advantages and has become indispensable. Especially towards the end of 2019, the COVID-19 epidemic, which emerged in Wuhan, China, and spread worldwide, has again revealed that these systems have great importance for the future world. During the epidemic, traditional face-to-face education has been disrupted in many parts of the world, increasing online education. This situation has allowed increasing the number of studies on these systems. In particular, studies on the practical design of these systems are essential for the stakeholders of education systems. In this study, some significant criteria and sub-criteria are chosen based on literature and evaluated by using the fuzzy analytic hierarchy process.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 32 |