Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Havacılık Öğrencilerinin Eğitimde Motivasyon Düzeylerinin Ölçülmesine Yönelik Bir Araştırma

Yıl 2022, Sayı: 33, 297 - 305, 31.01.2022
https://doi.org/10.31590/ejosat.1005457

Öz

Motivasyon hayatın her anında karşımıza çıkan kişiyi, bir işi yapmak için harekete geçiren dışsal ve içsel etkenlerin oluşturduğu bir durumdur. Her alanda olduğu gibi eğitimde de kişilerin başarısının devamlılığı için hedefe götüren çeşitli motivasyonlar olması gerekmektedir. Azalan motivasyon düzeyine karşı odaklanma, hayal etme, yapılan işe ara verme vb bir takım kişiyi tekrar motive edecek veya motivasyon düzeyini yükseltecek adımlara ihtiyaç duyulmaktadır. Bütün bunları yaparken önceden belirlenen amaçtan ayrılmaması gerektiği unutulmamalıdır. Hayata karşı sürekli pozitif olabilenlerin motivasyon düzeylerinin yüksek olduğu bilinen bir gerçektir. Çoğu zaman motive olmayı sağlayacak kişiler ile görüşerek onlardan yardım ve destek alınmalıdır. Bu yüzden çevremizde her zaman anlaşabildiğimiz, bize değer veren kişiler ile hayatımızda paylaşımlar gerçekleştirilmelidir. Çalışma, Türkiye’de yüksek öğretim düzeyinde havacılık alanında öğrenim gören öğrencilerin eğitimde motivasyon düzeylerinin ölçülmesi amacını taşımaktadır. Emniyet ve güvenlik konularında hata ve hileye yer verilmeyen havacılık sektöründe görev yapacak kişilerin motivasyon düzeylerinin yüksek olması performanslarına bağlı olabilmektedir. Havacılık sektöründe ihtiyaç duyulan kalifiye elemanların yetiştirildiği eğitim kurumlarında öğrencilere motivasyonun önemi anlatılmaya çalışılmıştır. Çalışmanın literatür bölümünde motivasyon ve eğitimde motivasyon kavramları ele alınmış olup motivasyonun eğitim açısından önemi anlatılmıştır. Bulgu ve değerlendirmeler bölümünde ise Havacılık Bölümlerinde öğrenim gören öğrencilerin motivasyon düzeylerini ölçmeye yönelik uygulanan anket verileri analiz edilerek değerlendirmeler yapılmıştır.

Destekleyen Kurum

Eskişehir Teknik Üniversitesi

Proje Numarası

Eskişehir Teknik Üniversitesi BAP 20ADP193

Kaynakça

  • Akbaba, S. (2006). Eğitimde Moivasyon. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 347-348.
  • Alşan, E. U. (2009). Kimya Öğretmen Adaylarının Akademik Başarılarına Öğrenme Stili Tercihleri Öz Kontrollü Öğrenme ve Motivasyon Faktörlerinin Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Doktora Tezi.
  • Anjomshoa, L., & Sadighi, F. (2015). The Importance of Motivation in Second Language Acquisition. International Journal on Studies in English Language and Literature (IJSELL), 3(2), 126-137.
  • Bayraktar, H. V. (2015). Sınıf Yönetiminde Öğrenci Motivasyonu ve Motivasyonu Etkileyen Etmenler. Turkish Studies, 1079-1100.
  • Çakır, E. (2006). Anadolu Öğretmen Lisesinde Okuyan Öğrencilerin Depresyon ve Motivasyon Düzeyleri. Sakarya Üniversitesi Yüksek Lisans Tezi.
  • Çoban, G. S. (2021). Maslow’un İhtiyaçlar Hiyerarşisi Kendini Gerçekleştirme Basamağında Gizil Yetenekler. European Journal of Educational & Social Sciences, 6(1), 111-118.
  • Demir, H., & Okan, T. (2009). Motivasyon Üzerinde Ulusal Kültür Etkisi. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11(1), 121-142.
  • Gürdoğan, A. (2012). Öğrencilerin Eğitimde Motivasyon Düzeyleri Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Ortaca Meslek Yüksekokulu Örneği. Sosyal Bilimler Dergisi(22), 149-165.
  • İşigüzel, B. (2013). Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Programlarındaki Mesleki Almanca Dersleri Üzerine Bir Araştırma. E-Journal of New World Sciences Academy, 363-371. Retrieved from http://www.turkishstudies.net/DergiTamDetay.aspx?ID=5572
  • Jesus, S. N., & Lens, W. (2005). An Integrated Model for the Study of Teacher Motivation. Applied Psychology: An International Review, 119-134.
  • Kara, A. (2008). İlköğretim Birinci Kademede Eğitimde Motivasyon Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması. Ege Eğitim Dergisi, C (9), Sayı (2), 59-78.
  • Keenan, K. (1996). Yöneticinin Kılavuzu Motivasyon. Remzi Kitabevi.
  • Keskin, B. (2008). Çalışanların Performanslarını Artırmada Bir Araç Olarak Motivasyon ve Motivasyon Teknikleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Kumkale, T. T. (1998). Türklerde Motivasyon: Türk İnsan MÜhendisliği. Paperback.
  • Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2012). Örgütsel Davranış. (İ. Erdem, Trans.) Nobel.
  • Tuan, H.‐L., Chin, C.‐C., & Shieh, S.‐H. (2005). The development of a questionnaire to measurestudents' motivation towards science learning. International Journal of Science Education, 27(6), 639-654.
  • TUIK. (2020). İstatistiklerle Gençlik, 2020. Ankara: Türkiye İstatistik Kurumu. Retrieved 2021, from https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Istatistiklerle-Genclik-2020-37242
  • Tutar, H. (2013). İşletme & Yönetim Terimleri Ansiklopedik Sözlük. Detay.
  • Ünal, H. (2014). Çalışma Hayatında Örgütsel Bağlılık ve Motivasyon (Denizli İl Merkezinde Bir Kamuya Bağlı Devlet Hastanesi Hemşireleri Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Yelken, T. Y., Üredi, L., Tanrıseven, I., & Kılıç, F. (2010). İlköğretim Müfettişlerinin Yapılandırmacı Program ile Öğretmenlerin Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Oluşturma Düzeylerine İlişkin Görüşleri. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(2), 31-46.

Motivation Level of Aviation Students in Education: An Application to Measure the Level Of Motivation

Yıl 2022, Sayı: 33, 297 - 305, 31.01.2022
https://doi.org/10.31590/ejosat.1005457

Öz

Motivation is a situation created by external and internal factors that activate the person who comes across at every moment of life to do a job. As in every field, it is essential to have various sources of motivation that lead to the goal for the continuity of the success of the people in education. From time to time, it is seen that the level of motivation decreases due to some reasons. There is a need for steps such as focusing, imagining, taking a break from work, etc. that will motivate some people again or increase the level of motivation. It should not be forgotten that while doing all these, it should not be separated from the predetermined purpose. It is a known fact that the motivation levels of those who can be constantly positive towards life are high. Most of the time, it is necessary to get help and support from people who will provide motivation. That's why we should always have people with whom we can agree and who value us. The study aims to measure the motivation levels of students studying in aviation departments at higher education level in Turkey. In the literature part of the study, the concepts of motivation and education are discussed. Moreover the importance of motivation in terms of education is explained. In the findings and evaluations section, a questionnaire was applied to measure the motivation levels of the students studying in the Aviation Departments. Evaluations were made by analyzing the applied survey data.

Proje Numarası

Eskişehir Teknik Üniversitesi BAP 20ADP193

Kaynakça

  • Akbaba, S. (2006). Eğitimde Moivasyon. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 347-348.
  • Alşan, E. U. (2009). Kimya Öğretmen Adaylarının Akademik Başarılarına Öğrenme Stili Tercihleri Öz Kontrollü Öğrenme ve Motivasyon Faktörlerinin Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Doktora Tezi.
  • Anjomshoa, L., & Sadighi, F. (2015). The Importance of Motivation in Second Language Acquisition. International Journal on Studies in English Language and Literature (IJSELL), 3(2), 126-137.
  • Bayraktar, H. V. (2015). Sınıf Yönetiminde Öğrenci Motivasyonu ve Motivasyonu Etkileyen Etmenler. Turkish Studies, 1079-1100.
  • Çakır, E. (2006). Anadolu Öğretmen Lisesinde Okuyan Öğrencilerin Depresyon ve Motivasyon Düzeyleri. Sakarya Üniversitesi Yüksek Lisans Tezi.
  • Çoban, G. S. (2021). Maslow’un İhtiyaçlar Hiyerarşisi Kendini Gerçekleştirme Basamağında Gizil Yetenekler. European Journal of Educational & Social Sciences, 6(1), 111-118.
  • Demir, H., & Okan, T. (2009). Motivasyon Üzerinde Ulusal Kültür Etkisi. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11(1), 121-142.
  • Gürdoğan, A. (2012). Öğrencilerin Eğitimde Motivasyon Düzeyleri Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Ortaca Meslek Yüksekokulu Örneği. Sosyal Bilimler Dergisi(22), 149-165.
  • İşigüzel, B. (2013). Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Programlarındaki Mesleki Almanca Dersleri Üzerine Bir Araştırma. E-Journal of New World Sciences Academy, 363-371. Retrieved from http://www.turkishstudies.net/DergiTamDetay.aspx?ID=5572
  • Jesus, S. N., & Lens, W. (2005). An Integrated Model for the Study of Teacher Motivation. Applied Psychology: An International Review, 119-134.
  • Kara, A. (2008). İlköğretim Birinci Kademede Eğitimde Motivasyon Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması. Ege Eğitim Dergisi, C (9), Sayı (2), 59-78.
  • Keenan, K. (1996). Yöneticinin Kılavuzu Motivasyon. Remzi Kitabevi.
  • Keskin, B. (2008). Çalışanların Performanslarını Artırmada Bir Araç Olarak Motivasyon ve Motivasyon Teknikleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Kumkale, T. T. (1998). Türklerde Motivasyon: Türk İnsan MÜhendisliği. Paperback.
  • Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2012). Örgütsel Davranış. (İ. Erdem, Trans.) Nobel.
  • Tuan, H.‐L., Chin, C.‐C., & Shieh, S.‐H. (2005). The development of a questionnaire to measurestudents' motivation towards science learning. International Journal of Science Education, 27(6), 639-654.
  • TUIK. (2020). İstatistiklerle Gençlik, 2020. Ankara: Türkiye İstatistik Kurumu. Retrieved 2021, from https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Istatistiklerle-Genclik-2020-37242
  • Tutar, H. (2013). İşletme & Yönetim Terimleri Ansiklopedik Sözlük. Detay.
  • Ünal, H. (2014). Çalışma Hayatında Örgütsel Bağlılık ve Motivasyon (Denizli İl Merkezinde Bir Kamuya Bağlı Devlet Hastanesi Hemşireleri Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Yelken, T. Y., Üredi, L., Tanrıseven, I., & Kılıç, F. (2010). İlköğretim Müfettişlerinin Yapılandırmacı Program ile Öğretmenlerin Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Oluşturma Düzeylerine İlişkin Görüşleri. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(2), 31-46.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Mühendislik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Harun Yılmaz 0000-0002-8467-9019

Savaş S. Ateş 0000-0003-2462-0039

Proje Numarası Eskişehir Teknik Üniversitesi BAP 20ADP193
Erken Görünüm Tarihi 30 Ocak 2022
Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Sayı: 33

Kaynak Göster

APA Yılmaz, H., & Ateş, S. S. (2022). Motivation Level of Aviation Students in Education: An Application to Measure the Level Of Motivation. Avrupa Bilim Ve Teknoloji Dergisi(33), 297-305. https://doi.org/10.31590/ejosat.1005457