Kentsel Büyüme, Planlama ve Otopark Sorunu Üzerine Etkisinin Analizi
Yıl 2022,
Sayı: 35, 443 - 448, 07.05.2022
Mehmet Çağrı Kızıltaş
,
Yunus Ayözen
Öz
Planlama birçok disiplin için geçmişten bugüne önemini korumuş olup çağımızda bu önem daha da artmaktadır. Yükselen kentleşme olgusu çağımızda birçok unsura doğrudan ya da dolaylı olaraktan etki etmektedir. Ulaştırma da söz konusu yeni eğilime cevaplar üretmek durumundadır. Bu noktada ise hareketlilik, sürdürülebilirlik ve yenilikçilik unsurları önemli bir hal almaktadır. Ulaştırmanın çözün üretme kapasitesi ise aynı zamanda bu unsurlarla olan bağına göre şekillenecektir. Bu çalışmada ilk olarak kentleşme ve ulaştırmanın ilişkisi ve bu bağlamda ulaşım planlarına değinilmiş olup İstanbul’dan yatırım örnekleri ele alınmıştır. Ardından otopark sorunu detaylı değerlendirilmiştir ve park işgali olgusu irdelenmiştir. Sonrasında ise de bilet verileri ve işgal düzeyleri üzerinden analizler yapılmıştır. Bu kapsamda da sonuç ve öneriler paylaşılmıştır.
Kaynakça
- Altan, M.F., Kızıltaş, M.Ç., 2018. Toplu Taşımada Çok Amaçlı Karar Verme ve Metropolitan Bir Alanda Ev-İş Ulaşım Hizmeti Modellemesi, Karaelmas Fen ve Mühendislik Dergisi, ULAKBİM
- Kızıltaş, M.Ç., Altan, M.F., 2017. Evaluation of Intermodal Integration on the Context of Marmaray and Bosphorus Bridges, IRF Regional Congress, Dubai.
- Haluk Gerçek, Orhan Demir, 2015. Eskişehir Ulaştırma Ana Planı Revizyon Çalışması
- İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanlığı Ulaşım Planlama Müdürlüğü, 2011. İstanbul Metropoliten Alanı Kentsel Ulaşım Ana Planı Özet Raporu
- Sürdürülebilir Kent içi Hareketlilik Planları (SUMP) Çalıştay Raporu, 2015. Yaşanabilir Şehirler Sempozyumu, İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ)
- Türkiye Belediyeler Birliği (TBB) Ulaşım Çalışma Komisyonu, 2014. Ulaşım Planlama Çalışmaları ve Ulaşım Ana Planı Hazırlama Kılavuzu
- T.C. Ulaştırma Bakanlığı, 2010. “Hedef 2023” 10. Ulaştırma Şurası, şura raporu, Ankara
- Arduin, J. P., & Ni, J. 2005. French TGV network development. Japan Railway & Transport Review. 40(3), 22-28.
- Tapiador, F. J., & Martí-Henneberg, J. 2009. Potential economic impacts of technological and organizational innovations in intermodal access to major passenger terminals. In 18th International Symposium on Transport Economics and Policy. p. 409.
- Kızıltaş, M.Ç., Altan, M.F., 2018.A Review in Term of Service Parameters on the Modal Choice sand Mass Transport, İzmir
- Altan M.F., Kızıltaş M.Ç., 2020 Yüksek Hızlı Demiryolları, Yolcu Ve Yük Taşımacılığı Karşılaştırmaları Bağlamında Küresel Ölçekli Bir Derleme Çalışması, Dicle Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi, ULAKBİM
- T.C. 10.Kalkınma Planı Ulaştırma ve Trafik Güvenliği Ö.İ.K. Raporu, 2012, Ankara
- Granado, F.J., Coady, D., and Gillingham, R., 2012. The Unequal Benefits of Fuel Subsidies: A Review of Evidence for Developing Countries, World Development Vol. 40, No. 11.
- Liu, Y., Zhang, X., Zeng, J., Zhang, X., Zhang, P., & Zhong, Z. 2007. Technology of Sound Intensity Theory in High Speed Railway Car Noise Controlling. In International Conference on Transportation Engineering. pp. 1243-1248.
- Davis, L., 2017. Dynamic origin-to-destination routing of wirelessly connected, autonomous vehicles on a congested network, Phys. A 478, 93–102.
Analyse of Urban Sprawl, Planning and Effects on Parking Problems
Yıl 2022,
Sayı: 35, 443 - 448, 07.05.2022
Mehmet Çağrı Kızıltaş
,
Yunus Ayözen
Öz
Planning maintains its importance for centuries for many discipline and this importance enhances more today. In this century increasing urbanization phenomena affects directly or indrectly to various paramters. Transportation has to give answers mentioned new trend. At this point mobility, sustainability and innovation parameters have important role. The solution capability of transportation will be formed in terms of relation with these paramters. In this paper firstly interactio of transportation and urbanization and in this context transportation plansa are reviewed and invvestment samples from Istanbul are evaluated. Then parking problems are examined detailed and parking occupancy phenomena are addressed. After these ticket data and occupancy rates are analyzed. Lastly in this context conclusions and recommendations are shared.
Kaynakça
- Altan, M.F., Kızıltaş, M.Ç., 2018. Toplu Taşımada Çok Amaçlı Karar Verme ve Metropolitan Bir Alanda Ev-İş Ulaşım Hizmeti Modellemesi, Karaelmas Fen ve Mühendislik Dergisi, ULAKBİM
- Kızıltaş, M.Ç., Altan, M.F., 2017. Evaluation of Intermodal Integration on the Context of Marmaray and Bosphorus Bridges, IRF Regional Congress, Dubai.
- Haluk Gerçek, Orhan Demir, 2015. Eskişehir Ulaştırma Ana Planı Revizyon Çalışması
- İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanlığı Ulaşım Planlama Müdürlüğü, 2011. İstanbul Metropoliten Alanı Kentsel Ulaşım Ana Planı Özet Raporu
- Sürdürülebilir Kent içi Hareketlilik Planları (SUMP) Çalıştay Raporu, 2015. Yaşanabilir Şehirler Sempozyumu, İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ)
- Türkiye Belediyeler Birliği (TBB) Ulaşım Çalışma Komisyonu, 2014. Ulaşım Planlama Çalışmaları ve Ulaşım Ana Planı Hazırlama Kılavuzu
- T.C. Ulaştırma Bakanlığı, 2010. “Hedef 2023” 10. Ulaştırma Şurası, şura raporu, Ankara
- Arduin, J. P., & Ni, J. 2005. French TGV network development. Japan Railway & Transport Review. 40(3), 22-28.
- Tapiador, F. J., & Martí-Henneberg, J. 2009. Potential economic impacts of technological and organizational innovations in intermodal access to major passenger terminals. In 18th International Symposium on Transport Economics and Policy. p. 409.
- Kızıltaş, M.Ç., Altan, M.F., 2018.A Review in Term of Service Parameters on the Modal Choice sand Mass Transport, İzmir
- Altan M.F., Kızıltaş M.Ç., 2020 Yüksek Hızlı Demiryolları, Yolcu Ve Yük Taşımacılığı Karşılaştırmaları Bağlamında Küresel Ölçekli Bir Derleme Çalışması, Dicle Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi, ULAKBİM
- T.C. 10.Kalkınma Planı Ulaştırma ve Trafik Güvenliği Ö.İ.K. Raporu, 2012, Ankara
- Granado, F.J., Coady, D., and Gillingham, R., 2012. The Unequal Benefits of Fuel Subsidies: A Review of Evidence for Developing Countries, World Development Vol. 40, No. 11.
- Liu, Y., Zhang, X., Zeng, J., Zhang, X., Zhang, P., & Zhong, Z. 2007. Technology of Sound Intensity Theory in High Speed Railway Car Noise Controlling. In International Conference on Transportation Engineering. pp. 1243-1248.
- Davis, L., 2017. Dynamic origin-to-destination routing of wirelessly connected, autonomous vehicles on a congested network, Phys. A 478, 93–102.