Teknolojik yenilik tarafından yönlendirilen perakende paradigması, önemli bir değişimin ortasındadır. Alışveriş kanallarının yaygınlaşması, tüketici davranışını temelden etkilemiş ve giderek birden fazla kanal üzerinden gerçekleştirilen daha yaygın bir alışveriş deneyimi sağlamıştır. Mobil yetenekler bu yayılımın merkezinde yer alır; her yerde bulunmaları, perakendecilerin tüketicilere pazarlama yapmaları ve tüketicilerle etkileşim kurmaları için çok sayıda yeni fırsat ortaya çıkmıştır. Mobil, zorlu bir ticari kanal haline gelmiştir. Ayrıca, alışveriş uygulamaları, konum tabanlı hizmetler ve mobil cüzdanlar gibi yenilikçi mobil araçlar aracılığıyla perakendeciler, nerede olurlarsa olsunlar tüketicilere hiper bağlamsal pazarlama mesajları sunabilmektedirler. Akıllı telefonlar sayesinde markalar, tüketicilerin günlük yaşamlarına hiç olmadığı kadar yerleşmiş durumdadır. Akıllı cihazların hızla büyümesiyle birlikte, mobil uygulamaların (App) geliştirilmesi, giderek işletmelerin dikkat ettiği odak noktası haline gelmiştir. "Mobil uygulamalar", eğlence, işlevsellik, bilgi, sosyalleşme ve entelektüel dürtü ve benzeri özelliklere sahip olduğundan, yavaş yavaş pazarlama için ortaya çıkan yenilikçi pazarlama araçları haline gelmektedir. Bu araştırma makalesinde, alışveriş uygulamalarını kullanmayı tercih eden alışverişçilerin deneyimsel değeri ile kullanım tutumu arasındaki temel bağlantıları anlamaya çalışılmıştır. Bu çalışmada, günümüz dijital çağında internete bağlı tüketiciler arasındaki karmaşık flört ve mobil uygulamalar kullanılarak çevrimiçi alışverişin ortaya çıkışı kavramsal olarak anlaşılmaya çalışılmıştır. Bu araştırma makalesi, mobil alışveriş uygulamalarını başlatan veya yürüten işletmeler ve gelecekteki teknolojik yeniliklerle ilgilenen araştırmacılar için değerli bir referans sağlamayı amaçlamaktadır.
Dijital Pazarlama Hiper Kişiselleştirme Mobil Uygulamalar E-Alışveriş
Teknolojik yenilik tarafından yönlendirilen perakende paradigması, önemli bir değişimin ortasındadır. Alışveriş kanallarının yaygınlaşması, tüketici davranışını temelden etkilemiş ve giderek birden fazla kanal üzerinden gerçekleştirilen daha yaygın bir alışveriş deneyimi sağlamıştır. Mobil yetenekler bu yayılımın merkezinde yer alır; her yerde bulunmaları, perakendecilerin tüketicilere pazarlama yapmaları ve tüketicilerle etkileşim kurmaları için çok sayıda yeni fırsat ortaya çıkmıştır. Mobil, zorlu bir ticari kanal haline gelmiştir. Ayrıca, alışveriş uygulamaları, konum tabanlı hizmetler ve mobil cüzdanlar gibi yenilikçi mobil araçlar aracılığıyla perakendeciler, nerede olurlarsa olsunlar tüketicilere hiper bağlamsal pazarlama mesajları sunabilmektedirler. Akıllı telefonlar sayesinde markalar, tüketicilerin günlük yaşamlarına hiç olmadığı kadar yerleşmiş durumdadır. Akıllı cihazların hızla büyümesiyle birlikte, mobil uygulamaların (App) geliştirilmesi, giderek işletmelerin dikkat ettiği odak noktası haline gelmiştir. "Mobil uygulamalar", eğlence, işlevsellik, bilgi, sosyalleşme ve entelektüel dürtü ve benzeri özelliklere sahip olduğundan, yavaş yavaş pazarlama için ortaya çıkan yenilikçi pazarlama araçları haline gelmektedir. Bu araştırma makalesinde, alışveriş uygulamalarını kullanmayı tercih eden alışverişçilerin deneyimsel değeri ile kullanım tutumu arasındaki temel bağlantıları anlamaya çalışılmıştır. Bu çalışmada, günümüz dijital çağında internete bağlı tüketiciler arasındaki karmaşık flört ve mobil uygulamalar kullanılarak çevrimiçi alışverişin ortaya çıkışı kavramsal olarak anlaşılmaya çalışılmıştır. Bu araştırma makalesi, mobil alışveriş uygulamalarını başlatan veya yürüten işletmeler ve gelecekteki teknolojik yeniliklerle ilgilenen araştırmacılar için değerli bir referans sağlamayı amaçlamaktadır.
Keywords: Digital Marketing Hyper Personalization Mobile Apps E-Shopping.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 10 Eylül 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 51 |