In this study, the role of digital marketing strategies in exports of businesses operating in the furniture sector in İnegöl has been mentioned. Today, as a result of increasing global competition, businesses need up-to-date approaches to ensure continuity, which is their main function. In this context, it is extremely important for businesses to actively use digital marketing strategies in their export processes by taking advantage of the technological innovations brought by the modern world. When evaluated in this context, the effective use of digital marketing in the export process allows exporting businesses to access large markets in the long run. It is expressed how digital marketing allows businesses to adapt to increasing global competition and reach geographically distant customers. The use of social media as a digital marketing tool is emphasized, especially in terms of developing customer relations and finding new customers abroad. The study revealed that the companies in the İnegöl furniture sector could not fully grasp the role of digital marketing in their export activities and that classical marketing activities should also be included in the agenda of their businesses due to the conditions of the sector.
Bu çalışmada, bir örnek vaka çalışması olarak Bursa ilinin önemli bir üretim bölgesi olan İnegöl’de mobilya sektöründe faaliyette bulunan işletmelerin, dijital pazarlama stratejilerinin ihracat performanslarındaki rolü ele alınmıştır. Günümüzde artan küresel rekabetin bir sonucu olarak işletmeler, temel fonksiyonu olan sürekliliği sağlamak için güncel yaklaşımlara ihtiyaç duymaktadır. Bu kapsamda işletmelerin, modern dünyanın getirdiği teknolojik yeniliklerden istifade ederek, dijital pazarlama stratejilerini ihracat süreçlerinde aktif bir şekilde kullanması son derece önemlidir. Bu bağlamda değerlendirildiğinde, dijital pazarlamanın ihracat sürecinde etkin bir şekilde kullanılması, ihracat yapan işletmelere uzun vadede geniş pazarlara erişme olanağı tanımaktadır. Dijital pazarlamanın, işletmelerin artan küresel rekabete uyum sağlamasına ve coğrafi olarak uzak müşterilere ulaşmasına nasıl olanak tanıdığı ifade edilmektedir. Özellikle müşteri ilişkilerinin geliştirilmesi ve yurt dışında yeni müşteriler bulunması açısından dijital pazarlama araçlarının kullanımının önemi vurgulanmaktadır. Çalışma, İnegöl mobilya sektöründe yer alan işletmelerin, ihracat faaliyetlerinde dijital pazarlamanın rolünü tam olarak kavrayamadıklarını ve sektörün içinde bulunduğu koşullardan dolayı klasik pazarlama faaliyetlerinin de işletmelerin gündeminde yer alması gerekliliğini ortaya koymuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Organizasyonel, Organizasyon Dışı ve Küresel Bilgi Sistemleri, Uygulamalı Bilgi İşleme (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 52 |