Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MESLEK YÜKSEKOKULLARI GRAFİK TASARIMI DERS PROGRAMLARINDA MATBAA DERSLERİNİN YERİ: İSTANBUL ÖRNEĞİ

Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 1, 48 - 55, 31.05.2016

Öz

Matbaa; yazı, fotoğraf, çizim
aracılığıyla fiziki olarak elle tutulur, gözle
görülür bir ürün haline dönüşen insan düşüncesinin geniş topluluklara
ulaşmasını sağlar. Matbaa, fikir ve düşüncelerin sayısız ve aynı kopyaya hızlı
ulaşılmasını, yayılmasını ve kişiler arasındaki iletişimin daha sağlıklı bir
şekilde olmasını sağlar. Böylelikle medeniyetin hızlı gelişmesini ve düşüncenin
özgürleşmesini sağlamaktadır.



Grafik Tasarım eğitimi veren
MYO’ların ders programları incelendiğinde matbaacılık bilgisi içeren derslerin
azlığı, grafik tasarımcıların matbaa bilgisinden
yoksun olarak yetiştiğini göstermektedir. Grafik tasarımcı eğitiminde sadece
tasarım bilgisinin verilmesi ve tasarımcı yeteneğinin ön plana çıkarılması,
matbaacılık donanımının olmaması tasarımların çoğaltılması esnasında zaman
kaybına ve maddi kayıplara yol açmaktadır. Bu sebeple grafik tasarım eğitimi
verilirken tasarım unsurlarının yanında matbaacılık bilgisinin de verilmesi
büyük önem taşımaktadır. Sonuç olarak matbaacılık bilgisi ile donatılan tasarımcılar
çalıştıkları işletmelere ve sektöre hem zaman hem de ekonomik açıdan değer
katacaklardır.




Kaynakça

  • 2015-ÖSYS Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu . (2016, Mart 11). ÖSYM: http://www.osym.gov.tr/belge/1-23560/2015-osys-yuksekogretim-programlari-ve-kontenjanlari-ki-.html adresinden alındı Becer, E. (2006). İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi. Grafik Tasarım. (2016, Mart 11). Cevizbil Web Sitesi: http://www.cevizbil.com/blog/grafik+tasarim/grafik+tasarim+tarihi-27 adresinden alındı İKMEP Grafik Tasarımı Alanı. (2016, Mart 11). İKMEP: ikmep.yok.gov.tr/files/5f955773915d7a9e497074a27c25c0bc.doc adresinden alındı İncearık, M. (2011). Grafik - Tasarım Rehberi. İstanbul: Kod Lab.
  • Kara, İ. (2009). Türkiye Ve Uluslararası Bauhaus Sanat Ve Tasarım Fakültelerinde Grafik Eğitimi Program İçerikleri Ve İşleyişler. İstanbul: Marmara Üniversitesi Yüksek Lisans Tezi.
  • Kaya, A., Hacıoğlu, E. (2007). Matbaacılık Eğitiminde Meslek Yüksekokullarının Rolü. II. Uluslararası Matbaa Teknolojileri Sempozyumu (s. 335). Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • Köse, E., Kansu, N. (2008). Ofset Baskı Teknolojisi. Ankara: İlke Yayınevi.
  • Matbaa’nın Faydaları ve Günümüz Teknolojisine Katkıları. (2016, Mart 11). Renkli Not Web Sitesi: http://www.renklinot.com/kultursanat/faydali-bilgiler/matbaanin-faydalari-ve-gunumuz-teknolojisine-katkilari.html adresinden alındı
  • Sarıkahya, E. (2014, Aralık). Grafik Tasarımı Eğitiminde Hareketli Grafik Tasarımı Dönemi. Gazi Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi, s. 106.
  • Sarıkavak, N. (2012, Kasım). Grafik Tasarım Eğitiminin Geleceğine Bir Bakış. Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sanat Yazıları Dergisi, s. 125.
  • Sönmez, S. (2011). Tasarım Kaynaklı Baskı Problemlerinin Çözümünde Grafik Tasarım Eğitiminin Önemi. Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 23(1), s. 11.
  • Tuksal, M. (2008). Grafikerin El Kitabı. İstanbul: Pusula Yayıncılık.
  • Türkçe Güncel Sözlük. (2016, Mart 11). Türk Dil Kurumu: http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.56eab3e713b3c4.67534247 adresinden alındı
  • Ulus, L., Tuncer, N., ve Sözen, Ş. (2015). Mesleki Eğitim, Gelişim ve Yeterlilik Açısından Meslek Yüksekokullarının Önemi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 169.
  • Wikipedi. (2016, Mart 11). Grafik Tasarım. Wikipedi: https://tr.wikipedia.org/wiki/Grafik_tasar%C4%B1m adresinden alındı
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Cengiz Şahin Bu kişi benim

Bekir Keskin

Erdoğan Köse Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Mayıs 2016
Gönderilme Tarihi 1 Ocak 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Şahin, C., Keskin, B., & Köse, E. (2016). MESLEK YÜKSEKOKULLARI GRAFİK TASARIMI DERS PROGRAMLARINDA MATBAA DERSLERİNİN YERİ: İSTANBUL ÖRNEĞİ. Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges), 6(1), 48-55.