Bu çalışma, kamu kurumlarının bütçeleme süreçlerinde bireylerin bütçe
algısını analiz etmek amacıyla yapılmıştır. Bu çalışma kapsamında Kütahya’da Dumlupınar Üniversitesi’nde çalışan
personel ve maliye bölümünde okuyan öğrencilere anket uygulanmış ve
katılımcıların genel bütçe algısı, bütçeleme süreçlerinde hazırlık, uygulama ve
denetim aşamalarına ilişkin algıları araştırılmıştır. Elde edilen veriler IBM
SPSS Statistics (21.0) programı
kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmada yapılan, t Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi
(ANOVA) ve Tukey Testleri sonucunda elde edilen bulgular çerçevesinde
katılımcıların, cinsiyet, yaş, eğitim ve mesleki durumları açısından bütçe algı
düzeylerinde farklılıklar olduğu tespit edilmiştir.
Bütçe hakkı Yükseköğretim kurumları Katılımcı bütçeleme Vatandaş bütçesi
In this study, of individuals in the budgeting process of public institutions was conducted to analyze the budget perception. In this study, working staff and finance department students studying in Kütahya Dumlupınar University applied to the survey and perceptions regarding the preparation, the implementation and monitoring preparation stages in the budgeting process, the perception of the general budget of the participants has been investigated. The data derived are analyzed through the program IBM SPSS Statistics (21.0). In this study, has been determined differences in the budget perception levels in terms of, participants' gender, age, education and professional status in the framework of the findings obtained in the result of t test, one-way analysis of variance (ANOVA) and Tukey's tests.
Right to the Budget Higher Education Institutions Participatory Budgeting Citizen Budget
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 2 |