Teknolojinin hızla
gelişmesi, yaşamın her alanını etkilediği kadar bankacılık sektörünü de
etkilemiştir. Bankacılık sektöründeki hizmetler çeşitlenmiş ve yeni bir boyut
kazanmıştır. Bu boyutlardan biri de internet bankacılığıdır. İnternet
bankacılığı elektronik paranın kullanıldığı bir alandır. İnternet bankacılığı
hizmeti veren bankaların maliyetleri azalmış, bankacılık hizmet alanları
genişlemiştir. Ayrıca internet bankacılığı, müşterilere zaman ve mekandan
bağımsız işlem yapma olanağı sağlamıştır. İnternet bankacılığının sağladığı
avantajların yanı sıra birtakım dezavantajlarda bulunmaktadır. Bunlardan en
önemlisi güvenlik sorunudur. Kötü niyetli kullanıcılar, müşterilerin
şifrelerini, kullanıcı adlarını ve hesaplarını ele geçirerek müşteri
hesaplarını kontrol etmektedir. Fakat bankalar bu olumsuz duruma karşı güvenlik
önlemlerini arttırmaktadır. Bu çalışmanın amacı; kamu çalışanlarının internet
bankacılığı kullanma durumlarını saptamak, internet bankacılığı kullanım
durumları ile sosyo-demografik değişkenler arasında anlamlı bir farklılık olup
olmadığını saptamaktır. Çalışmanın örneklemini, kolayda örnekleme yöntemi
kullanılarak seçilen Kırklareli ili Lüleburgaz ilçesinde görev yapan kamu
çalışanları oluşturmaktadır. Bir anket formuyla elde edilen veriler,
istatistiki yöntemlerle analiz edilerek, tablolarla yorumlanmıştır. Araştırma
sonucunda kamu çalışanlarının; internet bankacılığı kullanım durumları ile
sosyo-demografik değişkenler arasında anlamlı
farklılıklar olduğu tespit edilmiştir.
The rapid development of technology affect all areas of life and has
also an impact on the banking sector. The services of the banking sector have
been diversified and gained a new dimension. One of these dimensions is the
Internet Banking. Internet Banking is an area where the electronic money is
used. Internet Banking services has reduced the costs of the issuing bank and
the banking service area has expanded. Moreover the Internet Banking has
provided opportunities for the customers to take action regardless of time and
space. It can be seen that the services provided by the Internet Banking has as
well as some advantages and also disadvantages. The most important of these is
the security problem. Malicious users capture the passwords, user names and
accounts of the customers and control the customer accounts. But the banks
increase security measures against this negative situation. The goal of this
study is; to determine the internet banking usage status of the public
employees and to determine if there is a significant discrepancy between the
internet banking usage status and the socio-demographic factors. The public employees
who are working in Lüleburgaz country of the Kırklareli province are forming
the sample group of this study; whom are chosen by simple by simple random
sampling technique. The data obtained from the survey are analysed using the
statistical methods and further interpreted with the tables. The research
revealed thatteher is a significant discrepancy between the internet banking
usage status of the public employees and the socio-demographic factors.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 3 |