Bu araştırmanın amacı Ahi Evran Üniversitesinin farklı
Meslek Yüksekokullarında öğrenim gören öğrencilerin matematik kaygı düzeylerini
bazı demografik değişkenler açısından incelemektir. Araştırmanın evreni
2015-2016 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar döneminde Ahi Evran Üniversitesinin farklı
Meslek Yüksekokullarında birinci sınıfta öğrenim gören ve matematik dersini
alan/almış 2236 öğrencinin tamamından oluşmaktadır. Verilerin toplanması
aşamasında araştırmacı tarafından oluşturulan Kişisel Bilgi Formu, Erol (1989)
tarafından geliştirilmiş ve Bekdemir (2009)’in Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin
matematik kaygılarını belirlemek için kullandığı toplam 45 sorudan oluşan
Matematik Kaygı Ölçeği kullanılmıştır. Veriler analiz edilirken frekans,
yüzde, t-testi, Varyans analizi, Bonferroni ve Games Howell testinden
yararlanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre; doğum tarihi, cinsiyet,
mezun olunan okul türü, sınavla veya sınavsız yerleşme durumu, ailesinin
ortalama aylık geliri ve algılanan matematik düzeyi değişkenlerine göre
öğrencilerin matematik kaygı düzeyleri arasında istatistiksel açıdan anlamlı
farklılıkların olduğu, birinci veya ikinci öğretim olma durumu, anne-baba
mesleği, anne-baba tutumuna göre matematik kaygı düzeyleri arasında
istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir.
The purpose of this research to
investigate the Maths anxiety levels of the students from the different
vocational high schools of Ahi Evran University in terms of some demographic
variants. The population of the study consist of 2236 freshman class students
who are studying and reseived/reseiving Math class from different vocational
high school of Ahi Evran University in the Spring term of 2015-2016 Academic
Year. In this research "Personal Information Form" and
"Mathematics Anxiety Scale" were used. "Personal Information
Form" developed by the researcher, "Mathematics Anxiety Scale"
developed by Erol (1989) and used by Bekdemir (2009) to define Maths anxiety of
vocational high school students. Data were analyzed by frequency, percentage,
t-test, variance analyze, Bonferroni and Games Howell test.
There were differences between the
Maths anxiety levels of the students in terms of date of birth, gender,
graduated high school, family income level, open admission or entering by an
examination and Maths level they perceive themselves. There weren't differences
between the Maths anxiety levels of the students in terms of situation of
daytime of evening education, profession of the father, profession of the
mother and parent attitude.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 1 Şubat 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 3 |