Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of the Attitude on Learning on The Academic Motivations of the Faculty of Sports Sciences Students

Yıl 2020, Cilt: 2 Sayı: 1, 40 - 55, 30.06.2020

Öz

The purpose of this research; to determine the effect of students who have sports education at the undergraduate level on their academic motivation. The study group of the research consists of 216 male and 114 female participants, who are studying sports at the undergraduate level at a public university in the fall semester of 2017-2018. As a data collection tool; "Attitude Scale for Learning" developed by Kara (2010) and "Academic Motivation Scale" developed by Bozanoğlu (2004) were used. In the analysis of the data; T-test, One Way ANOVA and multiple linear regression analysis were used. Analysis results; shows that participants' attitudes towards academic motivation and learning do not differ statistically by gender. However, it was determined that the academic motivation of the participants varied significantly according to the level of success. In addition, when the variance values explained are examined; It can be stated that 25% of self-transcendence, 26% of using information and 21% of discovery are explained with attitude towards learning. Moving from this point, your attitude towards learning; It can be stated that it has a significant impact on increasing the curiosity of learning, increasing the level of desire for learning, the belief in overcoming it when it meets difficult issues, and enjoying new issues in working situations.

Kaynakça

  • Abidin, M. J. Z., Pour-Mohammadi, M., & Alzwari, H. (2012). EFL students' attitudes towards learning English language: The case of Libyan secondary school students. Asian Social Science, 8(2), 119-134. DOI: 10.5539/ass.v8n2p119.
  • Ablard, K. E., & Lipschultz, R. E. (1998). Self-regulated learning in high-achieving students: Relations to advanced reasoning, achievement goals, and gender. Journal of Educational Psychology, 90(1), 94-101.
  • Adıgüzel, A. (2014). Öğretmen adaylarının öğrenmeye ilişkin tutumları ile bilgi okuryazarlık becerileri arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 4(7), 13-24.
  • Adıgüzel, A., Kaya, A., Balay, R., ve Göçen, A. (2014). Öğretmen adaylarının bireysel yenilikçilik özellikleri ile öğrenmeye ilişkin tutum düzeyleri. Milli Eğitim Dergisi, 204, 135-154.
  • Adıgüzel, A., ve Dolmacı, A. (2018). Öğretmen adaylarının öğrenmeye yönelik tutumlarının farklı değişkenlere göre incelenmesi. Anadolu Eğitim Liderliği ve Öğretim Dergisi, 6(2), 63-79.
  • Albrecht, J. R., & Karabenick, S. A. (2017). Relevance for learning and motivation in education. The Journal of Experimental Education, 86(1), 1-10. DOI: 10.1080/00220973.2017.1380593
  • Alemdağ, C., Erman, Ö., ve Yılmaz, A. K. (2014). Beden eğitimi öğretmeni adaylarının akademik motivasyon ve akademik öz-yeterlikleri. Spor Bilimleri Dergisi, 25(1), 23-35.
  • Aydın, M. (2016). Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğrenmeye ilişkin tutumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi. The Journal of International Lingual, Social and Educational Sciences, 2(2), 75-84.
  • Barkoukis, V., Tsorbatzoudis, H., Grouios, G., & Sideridis, G. (2008). The assessment of intrinsic and extrinsic motivation and amotivation: Validity and reliability of the Greek version of the academic motivation scale. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, 15(1), 39-55. DOI: 10.1080/09695940701876128.
  • Bedel, E. F. (2016). Exploring academic motivation, academic self-efficacy and attitudes toward teaching in pre-service early childhood education teachers. Journal of Education and Training Studies, 4(1), 142-149. DOI: 10.11114/jets.v4i1.561.
  • Bozanoğlu, İ. (2004). Akademik güdülenme ölçeği: Geliştirmesi, geçerliği, güvenirliği. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37(2), 83-98. DOI: 10.1501/Egifak_0000000094.
  • Braten, I., & Stromso, H. I. (2006). Epistemologicall beliefs, interest, and gender as predictors of internet based learning activities. Computer in Human Behavior, 22, 1027-1042. DOI: 10.1016/j.chb.2004.03.026.
  • Brophy, J. (2012). Motivating students to learn. New York: Routledge.
  • Deci, E. L., & Ryan, R. M. (1985). Intrinsic motivation and self-determination theory in human behavior. New York: Plenum.
  • Demir, M. K., ve Arı, E. (2013). Öğretmen sorunları-Çanakkale ili örneği. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(1), 107-126.
  • Doğan, U. (2015). Student engagement, academic self-efficacy, and academic motivation as predictors of academic performance. The Anthropologist, 20(3), 553-561. DOI: 10.1080/09720073.2015.11891759.
  • Erdem, D. (2019). Spor Bilimleri Fakültesi ile Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin akademik motivasyon düzeylerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi, Fırat Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Anabilim Dalı, Elazığ.
  • Ergin, M. B. (2019). Sporcu öğrencilerin akademik motivasyon ve genel öz-yeterliklerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi, Trabzon Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı, Trabzon.
  • Erten, İ. H. (2014). Interaction between academic motivation and student teachers’ academic achievement. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 152, 173-178. DOI: 10.1016/j.sbspro.2014.09.176.
  • Eroğlu, O., Yıldırım, Y., ve Şahan, H. (2017). Spor Bilimleri fakültesindeki öğrencilerin akademik öz-yeterlik ve akademik güdülenme düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 38-47.
  • Gençay, Ö. A., ve Gençay, S. (2007). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin motivasyon düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(17), 241-253.
  • Gömleksiz, M. N., ve Serhatlıoğlu, B. (2013). Öğretmen adaylarının akademik motivasyon düzeylerine ilişkin görüşleri. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 17(3), 99-127.
  • Grabau, L. (2009). Academic motivation and student development during the transition to college. Kentucky Journal of Excellence in College Teaching and Learning, 7(1), 1-13.
  • Guay, F., Ratelle, C. F., Roy, A., & Litalien, D. (2010). Academic self-concept, autonomous academic motivation, and academic achievement: Mediating and additive effects. Learning and Individual Differences, 20(6), 644-653. DOI: 10.1016/j.lindif.2010.08.001
  • Kara, A. (2010). Öğrenmeye ilişkin tutum ölçeğinin geliştirilmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9(32), 49-62.
  • Karasakaloğlu, N. (2012). Sınıf öğretmeni adaylarının okuduğunu anlama stratejileri ile öğrenme ve ders çalışma stratejileri arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(3),1921-1950.
  • Karasar, N. (2013). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel.
  • Kurtipek, S., Güngör, N. B., & Yenel, F. (2018). Determination of the success orientations and self-consciousness levels of the Students from the Faculty of Sports Science. Journal of Education and Learning, 7(6), 203-211. DOI: 10.5539/jel.v7n6p203.
  • Kurtipek, S., & Güngor, N. B. (2019). Individual innovation: A research on sports manager candidates. Journal of Education and Learning, 8(1), 264-271. DOI: 10.5539/jel.v8n1p264.
  • Koyuncu, N. (2015). Üniversite öğrencilerinin eğitim stresi düzeyi ile öğrenmeye ilişkin tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi, Mevlana Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Konya.
  • Kusurkar, R. A., Ten Cate, T. J., Vos, C. M. P., Westers, P., & Croiset, G. (2013). How motivation affects academic performance: A structural equation modelling analysis. Advances in Health Sciences Education, 18(1), 57-69.
  • Lavasani, M. G., Weisani, M., & Ejei, J. (2011). The role of achievement goals, academic motivation, and learning strategies in statistics anxiety: Testing a causal model. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 15, 1881-1886. DOI: 10.1016/j.sbspro.2011.04.020.
  • Lepper, M. R. (1988). Motivational considerations in the study of instruction. Cognition and Instruction, 5(4), 289-309. DOI: 10.1207/s1532690xci0504_3.
  • Macit, O. (2017). Üniversite öğrencilerinin eğitim stresi düzeylerinin ve öğrenmeye ilişkin tutumlarının spor ve farklı değişkenler arasından incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı, Erzurum.
  • Meece, J., Beverly, B. G., & Samantha, B. (2006). Gender and motivation. Journal of School Psychology, 44(5), 20-25. DOI: 10.1016/j.jsp.2006.04.004.
  • Menzel, K. E., & Carrell, L. J. (1999). The impact of gender and immediacy on willingness to talk and perceived learning. Communication Education, 48(1), 31-40. DOI: 10.1080/03634529909379150.
  • Noyens, D., Donche, V., Coertjens, L., Van Daal, T., & Van Petegem, P. (2019). The directional links between students’ academic motivation and social integration during the first year of higher education. European Journal of Psychology of Education, 34(1), 67-86. DOI: 10.1007/s10212-017-0365-6.
  • Özdemir, G. (2019). Sınıf öğretmeni adaylarının epistemolojik inançları ile akademik motivasyonları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Eğitimi Anabilim Dalı, Muğla.
  • Uzun, N., ve Keleş, Ö. (2010). Fen öğrenmeye yönelik motivasyonun bazı demografik özelliklere göre değerlendirilmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(2), 1-16.
  • Rienties, B., Tempelaar, D., Van den Bossche, P., Gijselaers, W., & Segers, M. (2009). The role of academic motivation in computer-supported collaborative learning. Computers in Human Behavior, 25(6), 1195-1206. DOI: 10.1016/j.chb.2009.05.012.
  • Ryan, R. M. & Stiller, J. (1991). The social contexts of internalization: Parent and teacher influences on autonomy, motivation and learning. Advances in Motivation and Achievement, 7, 115-149. DOI: 10.1006/ceps.1999.1020.
  • Saracaloğlu, A. S. (2008). Lisansüstü öğrencilerin akademik güdülenme düzeyleri, araştırma kaygıları ve tutumları ile araştırma yeterlikleri arasındaki ilişki. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 179-208.
  • Simons, H. D., Van Rheenen, D., & Covington, M. V. (1999). Academic motivation and the student athlete. Journal of College Student Development, 40, 151-162.
  • Stroud, K. C., & Reynolds, C. R. (2006). School motivation and learning strategies inventory (SMALSI). CA: Western Psychological Services.
  • Şahin, H., ve Çakar, E. (2011). Eğitim Fakültesi öğrencilerinin öğrenme stratejileri ve akademik güdülenme düzeylerinin akademik başarılarına etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(3), 519-540.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics. CA: California State University.
  • Vallerand, R. J. (1992). The Academic Motivation Scale: A measure of intrinsic, extrinsic, and amotivation in education. Educational and Psychological Measurement. 52(1), 1003-1017. DOI: 10.1177/0013164492052004025.
  • Van Etten, S., Pressley, M., McInerney, D. M., & Liem, A. D. (2008). College seniors' theory of their academic motivation. Journal of Educational Psychology, 100(4), 812-828. DOI: 10.1037/0022-0663.100.4.812.
  • Vecchione, M., Alessandri, G., & Marsicano, G. (2014). Academic motivation predicts educational attainment: Does gender make a difference? Learning and Individual Differences, 32, 124-131. DOI: 10.1016/j.lindif.2014.01.003.
  • Washburne, I. N. (2006). The definition of learning. Journal of Educational Psychology, 27(8), 603-611.
  • Wehrwein, E. A., Lujan, H. L., & DiCarlo, S. E. (2007). Gender differences in learning style preferences among undergraduate physiology students. Advances in Physiology Education, 31(2), 153-157. DOI: 10.1152/advan.00060.2006.
  • Wentzel, K. R., & Wigfield, A. (1998). Academic and social motivational influences on students' academic performance. Educational Psychology Review, 10(2), 155-175.
  • Wilkesmann, U., Fischer, H., & Virgillito, A. (2012). Academic motivation of students-The German case. Dortmund: Zentrum für Weiterbildung.
  • Yavuz Eroğlu, S., Eroğlu, E., ve Ekinci, V. (2019). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin akademik motivasyon düzeylerinin bölüm ve sınıf değişkenlerine göre incelenmesi. International Sport Science Student Studies, 1(1), 1-7.
  • Yetkin, O. (2017). Ortaöğretim öğrencilerinin matematik kaygısı ve öğrenmeye ilişkin tutumlarının incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi, Adıyaman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Adıyaman.

Öğrenmeye İlişkin Tutumun Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Akademik Motivasyonlarının Yordanmasına Etkisi

Yıl 2020, Cilt: 2 Sayı: 1, 40 - 55, 30.06.2020

Öz

Bu araştırmanın amacı; lisans düzeyinde spor eğitimi alan öğrencilerin öğrenmeye ilişkin tutumlarının akademik motivasyonları üzerindeki etkisini tespit etmektir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2017-2018 güz döneminde bir devlet üniversitesinde lisans düzeyinde spor eğitimi almakta olan 216’sı erkek, 114’ü kadın katılımcı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak; Kara (2010) tarafından geliştirilen “Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği” ve Bozanoğlu’nun (2004) geliştirdiği “Akademik Güdülenme Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde; T-testi, Tek Yönlü ANOVA ve Çoklu Doğrusal Regresyon analizi kullanılmıştır. Analiz sonuçları; katılımcıların akademik motivasyon ve öğrenmeye ilişkin tutumlarının cinsiyet değişkenine göre istatistiksel olarak farklılaşmadığını göstermektedir. Bununla beraber, katılımcıların akademik motivasyonlarının başarı düzeyine göre anlamlı bir farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Ayrıca açıklanan varyans değerleri incelendiğinde; kendini aşmanın %25’inin, bilgiyi kullanmanın %26’sının ve keşifin %21’inin öğrenmeye ilişkin tutum özelliği ile açıklandığı ifade edilebilir. Bu noktadan hareketle bireylerde öğrenmeye ilişkin tutumun; öğrenme merakını arttırmaya, teorik olarak kazanılan bilgiyi okul dışı ortamlarda da kullanma isteğine, öğrenme için istek düzeyini arttırmaya, zor konularla karşıladığında üstesinden gelebilme inancına ve yeni konuları çalışma durumunda keyif almaya önemli düzeyde etki ettiği ifade edilebilir.

Kaynakça

  • Abidin, M. J. Z., Pour-Mohammadi, M., & Alzwari, H. (2012). EFL students' attitudes towards learning English language: The case of Libyan secondary school students. Asian Social Science, 8(2), 119-134. DOI: 10.5539/ass.v8n2p119.
  • Ablard, K. E., & Lipschultz, R. E. (1998). Self-regulated learning in high-achieving students: Relations to advanced reasoning, achievement goals, and gender. Journal of Educational Psychology, 90(1), 94-101.
  • Adıgüzel, A. (2014). Öğretmen adaylarının öğrenmeye ilişkin tutumları ile bilgi okuryazarlık becerileri arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 4(7), 13-24.
  • Adıgüzel, A., Kaya, A., Balay, R., ve Göçen, A. (2014). Öğretmen adaylarının bireysel yenilikçilik özellikleri ile öğrenmeye ilişkin tutum düzeyleri. Milli Eğitim Dergisi, 204, 135-154.
  • Adıgüzel, A., ve Dolmacı, A. (2018). Öğretmen adaylarının öğrenmeye yönelik tutumlarının farklı değişkenlere göre incelenmesi. Anadolu Eğitim Liderliği ve Öğretim Dergisi, 6(2), 63-79.
  • Albrecht, J. R., & Karabenick, S. A. (2017). Relevance for learning and motivation in education. The Journal of Experimental Education, 86(1), 1-10. DOI: 10.1080/00220973.2017.1380593
  • Alemdağ, C., Erman, Ö., ve Yılmaz, A. K. (2014). Beden eğitimi öğretmeni adaylarının akademik motivasyon ve akademik öz-yeterlikleri. Spor Bilimleri Dergisi, 25(1), 23-35.
  • Aydın, M. (2016). Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğrenmeye ilişkin tutumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi. The Journal of International Lingual, Social and Educational Sciences, 2(2), 75-84.
  • Barkoukis, V., Tsorbatzoudis, H., Grouios, G., & Sideridis, G. (2008). The assessment of intrinsic and extrinsic motivation and amotivation: Validity and reliability of the Greek version of the academic motivation scale. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, 15(1), 39-55. DOI: 10.1080/09695940701876128.
  • Bedel, E. F. (2016). Exploring academic motivation, academic self-efficacy and attitudes toward teaching in pre-service early childhood education teachers. Journal of Education and Training Studies, 4(1), 142-149. DOI: 10.11114/jets.v4i1.561.
  • Bozanoğlu, İ. (2004). Akademik güdülenme ölçeği: Geliştirmesi, geçerliği, güvenirliği. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37(2), 83-98. DOI: 10.1501/Egifak_0000000094.
  • Braten, I., & Stromso, H. I. (2006). Epistemologicall beliefs, interest, and gender as predictors of internet based learning activities. Computer in Human Behavior, 22, 1027-1042. DOI: 10.1016/j.chb.2004.03.026.
  • Brophy, J. (2012). Motivating students to learn. New York: Routledge.
  • Deci, E. L., & Ryan, R. M. (1985). Intrinsic motivation and self-determination theory in human behavior. New York: Plenum.
  • Demir, M. K., ve Arı, E. (2013). Öğretmen sorunları-Çanakkale ili örneği. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(1), 107-126.
  • Doğan, U. (2015). Student engagement, academic self-efficacy, and academic motivation as predictors of academic performance. The Anthropologist, 20(3), 553-561. DOI: 10.1080/09720073.2015.11891759.
  • Erdem, D. (2019). Spor Bilimleri Fakültesi ile Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin akademik motivasyon düzeylerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi, Fırat Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Anabilim Dalı, Elazığ.
  • Ergin, M. B. (2019). Sporcu öğrencilerin akademik motivasyon ve genel öz-yeterliklerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi, Trabzon Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı, Trabzon.
  • Erten, İ. H. (2014). Interaction between academic motivation and student teachers’ academic achievement. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 152, 173-178. DOI: 10.1016/j.sbspro.2014.09.176.
  • Eroğlu, O., Yıldırım, Y., ve Şahan, H. (2017). Spor Bilimleri fakültesindeki öğrencilerin akademik öz-yeterlik ve akademik güdülenme düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 38-47.
  • Gençay, Ö. A., ve Gençay, S. (2007). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin motivasyon düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(17), 241-253.
  • Gömleksiz, M. N., ve Serhatlıoğlu, B. (2013). Öğretmen adaylarının akademik motivasyon düzeylerine ilişkin görüşleri. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 17(3), 99-127.
  • Grabau, L. (2009). Academic motivation and student development during the transition to college. Kentucky Journal of Excellence in College Teaching and Learning, 7(1), 1-13.
  • Guay, F., Ratelle, C. F., Roy, A., & Litalien, D. (2010). Academic self-concept, autonomous academic motivation, and academic achievement: Mediating and additive effects. Learning and Individual Differences, 20(6), 644-653. DOI: 10.1016/j.lindif.2010.08.001
  • Kara, A. (2010). Öğrenmeye ilişkin tutum ölçeğinin geliştirilmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9(32), 49-62.
  • Karasakaloğlu, N. (2012). Sınıf öğretmeni adaylarının okuduğunu anlama stratejileri ile öğrenme ve ders çalışma stratejileri arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(3),1921-1950.
  • Karasar, N. (2013). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel.
  • Kurtipek, S., Güngör, N. B., & Yenel, F. (2018). Determination of the success orientations and self-consciousness levels of the Students from the Faculty of Sports Science. Journal of Education and Learning, 7(6), 203-211. DOI: 10.5539/jel.v7n6p203.
  • Kurtipek, S., & Güngor, N. B. (2019). Individual innovation: A research on sports manager candidates. Journal of Education and Learning, 8(1), 264-271. DOI: 10.5539/jel.v8n1p264.
  • Koyuncu, N. (2015). Üniversite öğrencilerinin eğitim stresi düzeyi ile öğrenmeye ilişkin tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi, Mevlana Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Konya.
  • Kusurkar, R. A., Ten Cate, T. J., Vos, C. M. P., Westers, P., & Croiset, G. (2013). How motivation affects academic performance: A structural equation modelling analysis. Advances in Health Sciences Education, 18(1), 57-69.
  • Lavasani, M. G., Weisani, M., & Ejei, J. (2011). The role of achievement goals, academic motivation, and learning strategies in statistics anxiety: Testing a causal model. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 15, 1881-1886. DOI: 10.1016/j.sbspro.2011.04.020.
  • Lepper, M. R. (1988). Motivational considerations in the study of instruction. Cognition and Instruction, 5(4), 289-309. DOI: 10.1207/s1532690xci0504_3.
  • Macit, O. (2017). Üniversite öğrencilerinin eğitim stresi düzeylerinin ve öğrenmeye ilişkin tutumlarının spor ve farklı değişkenler arasından incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı, Erzurum.
  • Meece, J., Beverly, B. G., & Samantha, B. (2006). Gender and motivation. Journal of School Psychology, 44(5), 20-25. DOI: 10.1016/j.jsp.2006.04.004.
  • Menzel, K. E., & Carrell, L. J. (1999). The impact of gender and immediacy on willingness to talk and perceived learning. Communication Education, 48(1), 31-40. DOI: 10.1080/03634529909379150.
  • Noyens, D., Donche, V., Coertjens, L., Van Daal, T., & Van Petegem, P. (2019). The directional links between students’ academic motivation and social integration during the first year of higher education. European Journal of Psychology of Education, 34(1), 67-86. DOI: 10.1007/s10212-017-0365-6.
  • Özdemir, G. (2019). Sınıf öğretmeni adaylarının epistemolojik inançları ile akademik motivasyonları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Eğitimi Anabilim Dalı, Muğla.
  • Uzun, N., ve Keleş, Ö. (2010). Fen öğrenmeye yönelik motivasyonun bazı demografik özelliklere göre değerlendirilmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(2), 1-16.
  • Rienties, B., Tempelaar, D., Van den Bossche, P., Gijselaers, W., & Segers, M. (2009). The role of academic motivation in computer-supported collaborative learning. Computers in Human Behavior, 25(6), 1195-1206. DOI: 10.1016/j.chb.2009.05.012.
  • Ryan, R. M. & Stiller, J. (1991). The social contexts of internalization: Parent and teacher influences on autonomy, motivation and learning. Advances in Motivation and Achievement, 7, 115-149. DOI: 10.1006/ceps.1999.1020.
  • Saracaloğlu, A. S. (2008). Lisansüstü öğrencilerin akademik güdülenme düzeyleri, araştırma kaygıları ve tutumları ile araştırma yeterlikleri arasındaki ilişki. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 179-208.
  • Simons, H. D., Van Rheenen, D., & Covington, M. V. (1999). Academic motivation and the student athlete. Journal of College Student Development, 40, 151-162.
  • Stroud, K. C., & Reynolds, C. R. (2006). School motivation and learning strategies inventory (SMALSI). CA: Western Psychological Services.
  • Şahin, H., ve Çakar, E. (2011). Eğitim Fakültesi öğrencilerinin öğrenme stratejileri ve akademik güdülenme düzeylerinin akademik başarılarına etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(3), 519-540.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics. CA: California State University.
  • Vallerand, R. J. (1992). The Academic Motivation Scale: A measure of intrinsic, extrinsic, and amotivation in education. Educational and Psychological Measurement. 52(1), 1003-1017. DOI: 10.1177/0013164492052004025.
  • Van Etten, S., Pressley, M., McInerney, D. M., & Liem, A. D. (2008). College seniors' theory of their academic motivation. Journal of Educational Psychology, 100(4), 812-828. DOI: 10.1037/0022-0663.100.4.812.
  • Vecchione, M., Alessandri, G., & Marsicano, G. (2014). Academic motivation predicts educational attainment: Does gender make a difference? Learning and Individual Differences, 32, 124-131. DOI: 10.1016/j.lindif.2014.01.003.
  • Washburne, I. N. (2006). The definition of learning. Journal of Educational Psychology, 27(8), 603-611.
  • Wehrwein, E. A., Lujan, H. L., & DiCarlo, S. E. (2007). Gender differences in learning style preferences among undergraduate physiology students. Advances in Physiology Education, 31(2), 153-157. DOI: 10.1152/advan.00060.2006.
  • Wentzel, K. R., & Wigfield, A. (1998). Academic and social motivational influences on students' academic performance. Educational Psychology Review, 10(2), 155-175.
  • Wilkesmann, U., Fischer, H., & Virgillito, A. (2012). Academic motivation of students-The German case. Dortmund: Zentrum für Weiterbildung.
  • Yavuz Eroğlu, S., Eroğlu, E., ve Ekinci, V. (2019). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin akademik motivasyon düzeylerinin bölüm ve sınıf değişkenlerine göre incelenmesi. International Sport Science Student Studies, 1(1), 1-7.
  • Yetkin, O. (2017). Ortaöğretim öğrencilerinin matematik kaygısı ve öğrenmeye ilişkin tutumlarının incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi, Adıyaman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Adıyaman.
Toplam 55 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nuri Berk Güngör 0000-0002-6579-9146

Fatih Yenel 0000-0001-9480-2087

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2020
Kabul Tarihi 30 Mayıs 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Güngör, N. B., & Yenel, F. (2020). Öğrenmeye İlişkin Tutumun Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Akademik Motivasyonlarının Yordanmasına Etkisi. Avrasya Spor Bilimleri Ve Eğitim Dergisi, 2(1), 40-55.
AMA Güngör NB, Yenel F. Öğrenmeye İlişkin Tutumun Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Akademik Motivasyonlarının Yordanmasına Etkisi. EJSSE. Haziran 2020;2(1):40-55.
Chicago Güngör, Nuri Berk, ve Fatih Yenel. “Öğrenmeye İlişkin Tutumun Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Akademik Motivasyonlarının Yordanmasına Etkisi”. Avrasya Spor Bilimleri Ve Eğitim Dergisi 2, sy. 1 (Haziran 2020): 40-55.
EndNote Güngör NB, Yenel F (01 Haziran 2020) Öğrenmeye İlişkin Tutumun Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Akademik Motivasyonlarının Yordanmasına Etkisi. Avrasya Spor Bilimleri ve Eğitim Dergisi 2 1 40–55.
IEEE N. B. Güngör ve F. Yenel, “Öğrenmeye İlişkin Tutumun Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Akademik Motivasyonlarının Yordanmasına Etkisi”, EJSSE, c. 2, sy. 1, ss. 40–55, 2020.
ISNAD Güngör, Nuri Berk - Yenel, Fatih. “Öğrenmeye İlişkin Tutumun Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Akademik Motivasyonlarının Yordanmasına Etkisi”. Avrasya Spor Bilimleri ve Eğitim Dergisi 2/1 (Haziran 2020), 40-55.
JAMA Güngör NB, Yenel F. Öğrenmeye İlişkin Tutumun Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Akademik Motivasyonlarının Yordanmasına Etkisi. EJSSE. 2020;2:40–55.
MLA Güngör, Nuri Berk ve Fatih Yenel. “Öğrenmeye İlişkin Tutumun Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Akademik Motivasyonlarının Yordanmasına Etkisi”. Avrasya Spor Bilimleri Ve Eğitim Dergisi, c. 2, sy. 1, 2020, ss. 40-55.
Vancouver Güngör NB, Yenel F. Öğrenmeye İlişkin Tutumun Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Akademik Motivasyonlarının Yordanmasına Etkisi. EJSSE. 2020;2(1):40-55.

28371            18288             18287            18286

indir.png