Araştırmanın amacı öğretmenlerin bakış açısından ilköğretim öğrencilerinin interneti hangi amaçla kullandıklarını, Sosyal Bilgiler dersine yönelik internet kullanım becerilerini ve öğretmenlerin Sosyal Bilgiler dersinde internet kullanımına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Erzurum ilçelerinden 83 öğretmen araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde aritmetik ortalama, standart sapma, Mann Whitney U testi ve Kruskal Wallis H testi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; öğretmenler öğrencilerinin internetten resim, fotoğraf, grafik gibi materyallere ulaşabildiğini, yaptıkları araştırmaları kaydedebildiğini, ders konusuyla ilgili hazır slaytlara ulaştığını, internetten araştırma yapabildiklerini, sosyal paylaşım siteleri aracılığıyla iletişim kurabildiklerini ve internet üzerinden ödev hazırlayabildiklerini ifade etmişlerdir. Aynı zamanda Sosyal Bilgiler dersinde internet kullanımına ilişkin öğretmen görüşlerinde, derslerin kesinlikle internetle desteklenmesi gerektiği üzerinde durulmuş ve öğretmenler öğrencilerine internetten araştırma ödevi verdiklerini, hangi sitelerden ödev yaptıklarını sorduklarını, öğrencilerini internet kullanımı konusunda bilgilendirdiklerini dile getirmişlerdir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Nisan 2021 |
Kabul Tarihi | 1 Şubat 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 1 |
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 Unported License .