Bu araştırmanın amacı; Suriyeli öğretmenlerin ve Geçici Eğitim Merkezi (GEM) koordinatörlerinin; GEM'lerde çalışan Suriyeli öğretmenlerin mesleki gelişim ihtiyaçlarına, eğitim-öğretim süreçlerinde karşılaştıkları zorluklara, çalışma koşullarına ve bu bağlamda GEM'lerin yönetim süreçlerinde karşılaşılan zorluklara ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntem ve teknikleri kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları, Gaziantep ilindeki GEM'lerde görev yapan 21 Suriyeli öğretmen ve 7 GEM koordinatöründen oluşmaktadır. Araştırma verileri odak grup görüşmeleri yoluyla toplanmış ve içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırmanın bulgularına göre; Suriyeli öğretmenlerin mesleki gelişim ihtiyaçları sınıf yönetimi konusunda yoğunlaşmaktadır. Mesleki gelişimleri açısından Türk öğretmenlerle işbirliği yapmaya ihtiyaç duymaktadırlar. Ücret yetersizliği ise, Suriyeli öğretmenlerin karşılaştıkları zorluklar arasında önemli bir yer tutmaktadır. Suriyeli öğretmenlerin mesleki gelişimleri bağlamında; Suriyeli öğretmenlerin yeterliklerinin tespitinde yaşanan zorluklar, Suriyeli öğretmenlerin çalışma ortamlarını aşırı disiplinli bulmaları ve bu konuda uyum güçlüğü yaşamaları, GEM'lerdeki yönetim süreçleri açısından problemli konular arasında yer almaktadır. Araştırmanın bulgularına dayalı olarak; Suriyeli öğretmenlere sınıf yönetimi konusunda hizmetiçi eğitimler verilmesi, mesleki gelişimleri açısından Türk öğretmenlerle işbirliği yapabilecekleri ortamların sağlanması ve Suriyeli öğretmenlere Türkiye'deki okulların işleyişi ve yönetimsel süreçleri hakkında oryantasyon eğitimi verilmesi önerilmektedir.
Bölüm | Tanıtmalar |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ekim 2016 |
Gönderilme Tarihi | 11 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 12 Sayı: 6 |