Bu araştırmanın amacı, posterler kullanılarak gerçekleştirilen öğrenme ve öğretme etkinliklerinin, öğrencilerin akademik başarıları ve derse yönelik tutumları üzerindeki etkisini belirlemektir. 2014–2015 eğitim-öğretim yılında 5. Sınıfta öğrenim gören toplam 40 öğrenci ile yürütülen bu araştırmada, öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Deney grubundaki öğrencilere öğretmen kılavuz kitabındaki uygulamalara ek olarak poster hazırlama ve hazırladıkları posterleri sunma görevleri verilmiştir. Araştırma sosyal bilgiler dersinde haftada 3 saat olmak üzere 12 ders saatini kapsayan süre içerisinde gerçekleştirilmiştir. Öğrencilere program öncesinde ve sonrasında akademik başarı testi ile tutum ölçeği, öntest-sontest olarak uygulanmıştır. Verilerin analizinde, her grup için aritmetik ortalama ve standart sapma hesaplanmış olup gruplar arasındaki anlamlılığı test etmek için t-testi ve tek faktör üzerinde tekrarlı ölçümler için iki faktörlü anova testi kullanılmıştır. Tüm analizlerde. 05 anlamlılık düzeyi temel alınmıştır.
Araştırmanın sonucunda, Posterler kullanılarak gerçekleştirilen öğretim etkinliklerinin öğrencilerinin akademik başarılarını ve derse yönelik tutumlarını deney grubu lehine anlamlı bir şekilde arttırdığı bulunmuştur.
Bölüm | Tanıtmalar |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Ocak 2016 |
Gönderilme Tarihi | 12 Eylül 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 12 Sayı: 1 |