Bu araştırmanın amacı, öğrenme stratejisi temelli çevrimiçi etkinliklerin fen öğretiminde öğrencilerin akademik başarılarına ve öğrenmenin kalıcılığına olan etkisini ortaya koymaktır. Çalışma, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında, Keçiören/Ankara’daki bir ortaokulun 5. sınıfında okuyan 57 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Deneysel çalışmadan önce araştırmanın çalışma grubu olarak belirlenen şubelerde öğrencilere öntest uygulanarak, ön bilgi düzeyleri belirlenmiştir. Deney ve kontrol grupları, öğrencilerin öntest puanları göz önüne alınarak, grup sayıları birbirine eşit olacak şekilde yansız (rastgele) atama ile oluşturulmuştur. E-öğrenme ortamı (deney grubu) ve geleneksel ortam (kontrol grubu) öğrencilerine 8 ders saati süreyle öğrenme stratejileri farkındalık eğitimi verilmiştir. Bilgisayar laboratuvarında gerçekleştirilen farkındalık eğitiminde öğrenciler tarafından 6 etkinlik yapılmıştır. Araştırmada her iki etkinlik ortamında bulunan öğrenciler kendilerine ev ödevi olarak verilen 12 etkinliği araştırma planına göre tamamlamışlardır. Deney grubu öğrencileri çevrimiçi etkinlikleri, Moodle ÖYS üzerinde yapmışlardır. Kontrol grubu öğrencileri ise basılı ortamda dağıtılan etkinlikleri uygulamışlardır. Araştırma sonucunda; öğrencilerin akademik başarıları açısından, e-öğrenme ortamı lehine anlamlı bir farklılık bulunurken, öğrenmenin kalıcılığı puanları arasında her iki grup açısından anlamlı bir farklılık bulunmamıştır.
Bölüm | Tanıtmalar |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Ocak 2016 |
Gönderilme Tarihi | 17 Mayıs 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 12 Sayı: 1 |