Bu çalışmanın temel amacı Eğitim Fakültesi öğrencilerinin kariyer gelişimi ihtiyaçlarını belirlemektir. Bu amaca paralel olarak, katılımcıların kariyer gelişimi ihtiyaçlarında cinsiyete, sınıfa ve akademik başarıya göre anlamlı farklılıklar olup olmadığı incelenmiştir. Çalışmanın katılımcılarını, yaşları 20 ile 27 arasında değişen, 236 (163 kız, 68 erkek, 5 cinsiyetini belirtmeyen) lisans öğrencisi oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen “Kariyer Gelişimi İhtiyaçları Anketi” (KGİA) kullanılmıştır. Betimsel bulgular öğrencilerin öncelikli kariyer gelişimi ihtiyaçlarının, iş dünyası hakkında bilgi edinmek, üniversiteden iş yaşamına geçiş, kariyer planı oluşturma ve stresle başa çıkma olduğunu göstermiştir. Çok Yönlü Varyans Analizi sonuçları öğrencilerin kariyer gelişimi ihtiyaçlarında cinsiyet ve sınıfa göre bir farklılık olmadığını, ancak ihtiyaçların akademik başarı düzeyine göre değişiklik gösterdiğini ortaya koymuştur. Ayrıca bulgular, öğrencilerin kariyer gelişimi ihtiyaçları ile ilgili konularda en çok yardım aldıkları ilk üç kaynağın sırasıyla üniversitedeki hocalar, arkadaşlar ve internet olduğunu göstermiştir.
Bölüm | Tanıtmalar |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Ocak 2016 |
Gönderilme Tarihi | 5 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 12 Sayı: 1 |