Just as in all aspects of our lives, technological advancements have had
an impact on traditional methods and techniques in education. The crucial
reflections of this transformation in education have shown themselves in the
increase of the use of distance education tools. In this process, online
content sharing, testing and assignment taking traditional methods' place. The
aim of this study was to investigate the usability of web-based assignment
system implemented in a vocational college. In this mixed-design research, data
were collected online from System Usability Scale and students' responses to
open-ended questions. The participants were 204 post-secondary students
enrolling at a vocational college during first semester of 2015-2016 Academic
Year. Descriptive statistics, t test, correlation and regression analysis were
used for data analyses. The average score of 67.14 from SUS application showed
that usability of the system was acceptable. No significant difference was
observed between first year and second year students. On the other hand,
statistically significant linear correlation between SUS scores and students’
course grades were found. The results of the qualitative analysis revealed that
students enjoyed the system, instructor feedback had a motivating effect, but
they had challenges owing to absence of enough time and difficulty at having
access to computers and web-based assignment system.
Web-based assignment system usability learning management system
Teknolojik gelişmeler eğitimi de etkilemekte, eğitimde kullanılan
geleneksel yöntem ve tekniklerin değişmesine neden olmaktadır. Eğitimdeki
dönüşümün en önemli yansımalarından birisi de uzaktan eğitimin kullanımının
artması; geleneksel eğitim yöntemlerinin yerini çevrimiçi içerik paylaşımı,
sınavlar ve ödevler gibi uygulamaların almasıdır. Bu çalışmanın amacı, bir meslek yüksekokulunda uygulanan web
tabanlı ödev sistemin kullanılabilirliğini incelemektir. Bu amaçla sistemi
kullanan öğrencilerin Sistem Kullanılabilirlik Ölçeği (SKÖ) ile elde edilen puanları incelenmiştir. Buna
ek olarak öğrencilerin web tabanlı ödev sistem hakkında görüşleri alınarak
kullanılabilirlik ile hususlar ortaya çıkarılmıştır. Bu çalışmada yöntem olarak
karma araştırma desenine yer verilmiştir. Veriler, Sistem Kullanılabilirlik
Ölçeği (SKÖ) ve öğrencilerin görüşlerini bildirdiği açık uçlu sorular ile
çevrim içi olarak toplanmıştır. Çalışmanın katılımcıları bir meslek
yüksekokulunda 2015-2016 sonbahar döneminde sistemi kullanmakta olan 204 önlisans
öğrencidir. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler, t testi, korelasyon
ve regresyon analizleri kullanılmıştır. Çalışmada elde eilen sonuçlara gore
SKÖ’den elde edilen ortalama puan 67,14 olup sistemin genel olarak
kullanılabilir olduğu söylenebilir. Birinci sınıf ve ikinci sınıf öğrencileri
arasında anlamlı bir ortalama farkı bulunamamıştır. Bununla birlikte,
öğrencilerin SKÖ puanları ile ders başarısı arasında istatistiksel olarak
anlamlı bir korelasyon bulunmuştur. Nitel verilerin analizi sonucunda
öğrencilerin sistemi beğendikleri, ödevlere verilen geribildirimlerin
öğrencilerin motivasyonları üzerinde olumlu etkisi olduğu ancak öğrencilerin
zaman yetersizliği, bilgisayara ve web tabanlı ödev sistemine erişim sıkıntısı
yaşadıklarından dolayı zorluklar yaşadıkları belirlenmiştir.
Web tabanlı ödev sistemi kullanılabilirlik öğrenme yönetim sistemi
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2017 |
Gönderilme Tarihi | 9 Şubat 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 13 Sayı: 1 |