ÖZET
Bu çalışmanın amacı Bilim ve Sanat Merkezlerinde müzik
tanılaması ile gelen öğrencilerin yaratıcılık alanlarının belirlenmesidir. Bu
amaçla 2016–2017 eğitim-öğretim yılında Samsun Bilim ve Sanat Merkezine devam
müzik yeteneği ile tanılanmış 65 öğrenciye Kaufman Alanları Yaratıcılık Ölçeği
(KAYÖ-TR) uygulanmıştır. Çalışmada verilerin analizinde SPSS 21.0 paket
programı kullanılmıştır. Analizler için aritmetik ortalamalar, frekans ve
yüzdeler belirlenmiş, karşılaştırmalarda verilerin analizi sonucu normal
dağılım gösteren değişkenlerde t-testi kullanılmıştır. Öğrencilerin Kaufman
yaratıcılık ölçeğinden aldıkları puanlar incelendiğinde akademik yaratıcılık
alanında en yüksek puanı aldığı gözlemlenmiştir. Öğrencilerin Kaufman
yaratıcılık alan ölçeğine göre alınan ortalama puanlarının bilimsel/mekanik
yaratıcılık ve sanatsal performans alanında cinsiyete göre ortalama puanlarının
arasında istatistiksel anlamlılık olduğu görülmüştür. Kaufman yaratıcılık alan
ölçeğine göre öğrencilerin en az yaratıcı olduğu alanda yani sanatsal
yaratıcılık alanda maddeler bir çömlek parçası veya heykel yapma maddesi diğer
maddelere göre daha düşük olduğu bulgulanmıştır. Sonuç olarak yukarıdaki veriler doğrultusunda
müzik yeteneği ile gelen öğrencilerin daha çok akademik yaratıcılık özelliği
ile ortaya çıkmış olması tanılama sürecinde bu merkezlerde müzik yeteneği
tanılamasında öncelik akademik başarı sonra müzik yeteneği başarısı mı
gelmektedir? Sorusunu karşımıza çıkarmıştır.
The aim of this study is
to determine the creativity areas of the students who come to the Music and Art
Centers of Music. For this purpose, the Kaufman Fields Creativity Scale
(KAY-TR) was applied to 65 students who were diagnosed with continuing music ability
in Samsun Science and Art Center during 2016-2017 academic year. SPSS 21.0
package program was used in the analysis of the data in the study. For the
analyzes, arithmetic mean, frequency and percentages were determined. In the
comparison, t-test was used for the variables with normal distribution. It was
observed that when the students' scores on Kaufman creativity scale were
examined, they got the highest score in academic creativity. The average scores
of the students according to the Kaufman creativity scale were found to be
statistically significant between the mean scores in terms of scientific /
mechanical creativity and artistic performance. According to Kaufman's
creativity dimension, the students who are least creative in the field of
artistic creativity are found to have a pottery piece or sculpture material
that is lower than other materials. As a result, the students who come to the
music with the ability of the above mentioned music emerged with more academic
creativity. In the process of diagnosis, in these centers, is the success of
music ability after priority academic achievement? He's throwing up the
question.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 13 Sayı: 4 |