BibTex RIS Kaynak Göster

UYGULAMA ÖĞRETMENLİĞİNE İLİŞKİN TUTUM ÖLÇEĞİ GELİŞTİRİLMESİ

Yıl 2005, Cilt: 1 Sayı: 1-2, 14 - 24, 14.01.2013

Öz

Bu çalışmada, uygulama öğretmenliğine ilişkin tutumları ölçmek amacıyla geliştirilen "Uygulama Öğretmenliği Tutum Ölçeği" ni (UÖTÖ) geliştirme aşamaları detayları ile sunulmuştur. Araştırma, Aydın ve Ankara il merkezlerindeki 18 ilköğretim okulunda yapılmıştır. Deneme formunun geliştirilme aşamasında, Aydın merkezdeki 10 ilköğretim okulundan 50 sınıf öğretmenine okul deneyiminin  tüm boyutlarına ilişkin 10 adet açık uçlu soru sorularak, duygu ve düşüncelerini açıklamaları istenmiştir. Verilen yanıtlardan hareketle hazırlanan 5 dereceli Likert tipi 64 maddelik 300 adet deneme formu 18 okulda sınıf öğretmenlerine uygulanmıştır. 212 adet form geri dönmüş 192 tanesi değerlendirilmeye alınmıştır. Elde edilen verilerin istatistiksel hesaplamaları SPSS 9.0 İstatistik Paket programında yapılmıştır.

Beş dereceli likert tipinde hazırlanan UÖTÖ' nün deneme formunda  64 madde yer alırken, yapılan ön uygulama ve analizler sonucunda, madde sayısı 30' a inmiştir. Beş dereceli UÖTÖ' nün güvenirlilik ve geçerliliğine ilişkin kanıtlar elde edilerek, ölçek kullanıma hazır hale gelmiştir.

 

Anahtar kelimeler:Uygulama Öğretmenliği,okul deneyimi, tutum

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ece Topkaya

Meltem Yalın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 14 Ocak 2013
Gönderilme Tarihi 14 Aralık 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 1 Sayı: 1-2

Kaynak Göster

APA Topkaya, E., & Yalın, M. (2013). UYGULAMA ÖĞRETMENLİĞİNE İLİŞKİN TUTUM ÖLÇEĞİ GELİŞTİRİLMESİ. Eğitimde Kuram Ve Uygulama, 1(1-2), 14-24.