Bu çalışma, biri doğal yolla diğeri eğitime dayalı olarak iki yabancı dili aynı anda öğrenenlerde dil öğrenim stratejileri seçimi ve kullanım frekansına özgü farklar olup olmadığını araştırmaktadır. Daha somut olarak araştırma, Boğaziçi Üniversitesi'ndeki uluslararası öğrencilerin İngilizceyi sınıf ortamında, Türkçeyi ise sokak ortamında öğrenmelerini irdelemektedir. Bulgular, öğrenim bağlamı ne olursa olsun öğrencilerin doğrudan bir strateji türü olan telafi stratejisini yeğlediklerini, ancak dolaylı strateji türlerinde bağlamla ilişkili anlamlı değişkenlikler olduğunu sergilemektedir. Buna göre eğitime dayalı İngilizce öğreniminde bilişötesi strateji kullanımı yeğlenirken, doğal Türkçe ediniminde sosyal stratejiler ön plana çıkmaktadır.
Dil öğrenim stratejileri doğal dil edinimi eğitsel dil öğrenimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Ocak 2013 |
Gönderilme Tarihi | 15 Aralık 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 3 Sayı: 1 |