BibTex RIS Kaynak Göster

BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENİ ADAYLARININ YABANCI DİLE YÖNELİK TUTUMLARI VE AKADEMİK BENLİK TASARIMLARI İLE YABANCI DİL BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ

Yıl 2007, Cilt: 3 Sayı: 1, 39 - 59, 14.01.2013

Öz

Eldeki araştırmanın amacı, Beden Eğitimi Öğretmeni adaylarının Yabancı Dil Hazırlık Sınıfı başarılarının; yabancı dile yönelik tutumları ve akademik benlik tasarımları ile olan ilişkisini belirlemektir. Araştırmanın örnekleminde E.Ü. BESYO Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümünde öğrenim gören % 32.9 (n=24) kız, % 67.1 (n=49) erkek olmak üzere toplam 73 öğrenci yer almıştır. Araştırmada; Saracaloğlu (1992) tarafından geliştirilen ve alfa güvenirlik katsayısı .96 olan “Yabancı Dile Yönelik Tutum Ölçeği” ile Gürel (1986) tarafından uyarlanan ve güvenirlik katsayısı .80 olan “Akademik Benlik Tasarımı Ölçeği” uygulanmıştır Araştırma verilerine; tek yönlü varyans analizi, t, Scheffe ve LSD testleri uygulanmış, Pearson korelasyon katsayıları hesaplanmış ve çoklu regresyon analizi yapılmıştır. Öğrencilerin yabancı dil başarı düzeyi ile yabancı dil tutumu (r=.79) ve akademik benlik tasarımı (r=.90) arasında oldukça yüksek ve pozitif bir ilişkinin olduğu saptanmıştır. Ayrıca ABT ile tutum arasında da .90 düzeyinde pozitif ve anlamlı bir korelasyon bulunmuştur. Yabancı dil başarısındaki değişkenliğin % 82'si yabancı dile yönelik tutumlar ve akademik benlik tasarımı değişkenleri ile açıklanabilmektedir. Ancak yabancı dil tutumu sabit tutulduğunda, akademik benlik tasarımı başarıdaki değişkenliğin .44'ünü tek başına açıklamaktadır. Bu durumda, yabancı dil hazırlık sınıfı başarı düzeyindeki varyansı açıklayan en önemli faktörün akademik benlik tasarımı olduğu söylenebilir. 

Kaynakça

  • Andres, V. (2002-03). The Influence of Affective Variables on EFL/ESL Learning (09.07.2004 tarihinde erişilmiştir). Teaching.
  • www.njcu.edu/eill/Vol7/andres.html
  • Arseven, D. A. (1986). Çocukta Benlik Gelişimine Ailenin Etkisi ve Çocuğun Okuldaki Başarısı. Eğitim ve Bilim. 10 (60): 11-17.
  • Arseven, D. A. (1979). Akademik Benlik Tasarımı ile Akademik Başarı Arasındaki İlişki Konusunda Bir İnceleme. Yayınlanmamış doçentlik tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara: Türkiye.
  • Behçetoğulları, S. (1993). Türkiye’de Üniversiteler Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Cinsiyet Farklılıkları Üzerine Karşılaştırmalı Bir Çalışma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bilkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara: Türkiye.
  • Bloom, B. S. (1979). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. (D. A. Özçelik;. Çev.) Ankara: MEB Yayınevi.
  • Burns, R. (1982). Self-Concept Development and Education. New York: Holt, Rinehart and Winston.
  • Calsyn, R. and Kenny, D. (1977). Self-concept of ability and perceived evaluations by others: Cause or effect of academic achievement? Journal of Educational Psychology. 69, 136-145.
  • Canan, S. (2002). Yabancı Lisanla Eğitim Neden ‘Olmamalı’?. Üniversite ve Toplum. 2,(4) www.universite-toplum.org/archive.php3?code=UT (08.08.2003 tarihinde erişilmiştir).
  • Chambers, G. N. (1999). Motivating Language Learners. Clevedon, Multilingual Matters.
  • Chan, I. K. S. (1996). Motivational orientations and metacognitive abilies of intellectually gifted students. Gifted Child Quarterly. 40 (4), 184- 193.
  • Cross, D. (1988). Selection, Setting and Streaming in Language Teaching. System 16 (1): 13-22.
  • Çakıcı, D. (2001). The Attitudes of University Students Towards English within Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü,. İzmir: Türkiye. Compulsory Courses.
  • Çalış, Ş. (1995). Yabancı Dil Öğrenimine Karşı Öğrenci Tutumları ve Davranışları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü,. İzmir: Türkiye.
  • Day, E. M. (1986). A Study of the Atttudes and Opinions of British Columbia’s First Immersion Graduates. May 9-10, 1986 Vancouver, The Joint Meeting of the Pasific Northwest Council on Foreign Languages. Unpublised paper.
  • Dean, R.S. (1977). Effects of Self-concept on Learning with Gifted Children. The Journal of Educational Research. 70 (6): 315-318.
  • Demirel, Ö. (1983). Lise Öğrencilerinin İngilizce Başarıları. Çağdaş Eğitim. 8 (75): 26-28.
  • Demirel, Ö. (1991) Türkiye’de Yabancı Dil Öğretmeni Yetiştirmede Karşılaşılan Güçlükler. H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi. 6, 25-39.
  • Doğan, M. (1998). Eğitimde Yabancı Dil Öğrenimi mi, Yabancı Dilde Öğretim mi? Cumhuriyet Bilim Teknik Dergisi. 27.06.1998.
  • Donitsa-Schmidt, S., Inbar, O. and Shahamy, E. (2004). The Effects of Teaching Spoeken Arabic on Students’ Attitudes and Motivation in Israel. http://polyglot.Iss.wisc.edu/mlj/V88n2.html erişilmiştir). Language Journal. 88 (2), (09.07.2004’te
  • Dörnyei, Z. and Csizér, K. (2002). Some Dynamics of Language Attitudes and Motivation: Results of a Longitudinal Nationwide Survey. Applied Linguistics. 23, 421-462.
  • Ehrman, M. (1996). An Exploration of Adult Language Learner Motivation, Self-efficacy, and Anxiety. In R. L. Oxford (Ed.), Language Learning Motivation: Pathways to the New Century (81-103). Tech.Rep. No: 11Honolulu, HI: University of Hawaii Press.
  • Ellis, R. (1994). The Study of Second Language Acquisition. Oxford: Oxford University Press.
  • Erdem, E. ve İ. Morgil. (1992). Türkiye'de Yabancı Dilde Öğretim Yapan Orta Öğretim Kurumlarında Fen Öğretimi ve Sorunları. H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi. 7: 251-260.
  • Erdim H. (2001). Eğitim Fakültesinde İngilizce Öğretiminde Kullanılan Bazı Araç-Gereç ve Yöntemlerin Öğrenci Başarısı ve Ders Hakkındaki Tutumlarına Etkisi İle İlgili Deneysel Bir Araştırma. Yayınlanmamış doktora tezi, DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı. İzmir: Türkiye.
  • Gardner, R. C. (1985). Social Psychology and Second Language Learning. The Role of Attitudes and Motivation. London: Edward Arnold.
  • Gardner, R. C. (1988). The Social-Educational Model of Second Language Learning: Assumptions, Findings and Issues. Language Learning. 38, 101-126.
  • Gardner, R. C. and E. W. Lambert. (1972) Attitudes and Motication in Second Language Learning. Newbury House Publishers/ Rowley, Massachusets.
  • Gardner, R. C. and MacIntyre, P. D. (1993). On the Measurement of Affective Variables in Second Language Learning. Language Learning, 43, 157-194.
  • Graham, S. J. (1990). Experiences of Learning French: A Snapshot at Years 11, 12 and 13. Language Learning Journal. 25, 15-20.
  • Graham, S. J. (2004, Summer). Giving up Modern Foreign Languages? Students’ Perception of Learning French. The Modern Language Journal. 88, 2: 177-191.
  • Guthrie, J.T. and E. Anderson. (1999). Engagement in Reading: Processes of Motivated, Handelsman, et. al., 2005).
  • Knowledegable, Social Readers. (In
  • Gürel, H. (1986). Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğrenme Başarısı ile Öğrencilerin Akademik Benlik Tasarımları ve Tutumları Arasındaki İlişki. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara: H.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Haitema, T. B. (2002) Student Attitude Vis A Vis Foreign Language In The Elementary School (FLES): A Longitudinal Study. The University of North Carolina at Chapel Hill. EdD.
  • Hansford, B. C. and J. A. Hattie. (1982). The Relationship between Self and Achievement/ Performance Measures. Educational Research. 52, 1: 123-142.
  • Hsiang, P.H (1992). The relationship between attitudes and motivation variables and learning English as a foreign Language of Chinese students from Taiwan. Unpub . M.A. Thesis. Arlington: The University of Texas. http://www.meb.gov.tr (12 Ocak 2005 tarihinde erişilmiştir).
  • İnal, S. Evin, İ. and A. S. Saracaloğlu. (2005). The Relation between Students’ Attitudes toward Foreign Language and Foreign Language Achievement. Dil Dergisi. 130: 37-52.
  • Karaş M. (1997). Using Attitude Scale to investigate Student Attitude. Boğaziçi Symposium. İstanbul.
  • Koydemir, F. (1994). D. E. Ü. Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı İle Ege Üniversitesi Öğrencilerinin Kendi Anabilim Dallarına ve Almanca’ya Yönelik Tutumları yayınlanmamış yüksek lisans tezi, D. E. Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü. İzmir: Türkiye. Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı Konusunda
  • Karşılaştırmalı Bir Araştırma.
  • Köller, O., Baumert, J. and Schnabel, K. (2001). Does interest matter? The relationship between academic interest and achievement in mathematics. Journal for Research in Mathematics Education. 32, 448-470.
  • Lau, K-L. and Chan, D.W. (2001). Motivational Characteristics of Under- achievers in Hong Kong. Educational Psychology. 21,4, 417-430.
  • MacIntyre, P. and Gardner, R. (1991). Methods and Results in the Study of Anxiety and Language Learning: A Review of Literature. Language Learning. 41, 85-117.
  • Marsh, H. W., Trautwein, U., Lüdtke, O., Köller, O and Baumert, J. (2005). Academic Self-concept, Interest, Grades and Standardized Test Scores: Reciprocal Effects Models of Causal Ordering. Child Development. March/April, 76, 2: 397-416.
  • Mitchell, R. and F. Myles. (1998). Second Language Learning Theories. London: Edward Arnold.
  • Moskowitz, G. (1981). Effects of Humanistic Techniques on Attitude, Cohensiveness, and Self-Concept of Foreign Language Students. The Modern Language Journal. 65, 149-157.
  • Moskowitz, G. (1999). Enhancing personel development: Humanistic activities at work. In J. Arnold (Ed), Affect in Language Learning (177-193). Cambridge: Cambridge University Press.
  • Newfield, J. and V. B. McElyae. (1983). Achievement and Attitudinal Differences among Students in Regular, Remedial and Advanced Classes. The Journal of Experimental Education. 52: 45-56.
  • Oxford, R. (1994). Language Learning Strategies: An Update. CAL Digest. OERI.
  • Oxford, R. L. and J. Shearin. (1994). Language Learning Motivation: Expanding t5he Theoretical Framework. Modern Language Journal. 78: 12-28.
  • OXPROD. (The Oxford Project for Diversification of First Foreign Language Teaching). (In Chambers, 1999).
  • Quaßdorf, S. (2002). Bilingualism - A Short Overview of Research on Intellectual Effects and the Conditions Which Influence Intellectual Development.
  • Rossiter, M. J. (2003). The Effects of Affective Strategy Training in The ESL Classroom. TESL-EJ. 7, 2: 20-40, September.
  • Saracaloğlu, A. S. (2000). Öğretmen Adaylarının Yabancı Dile Yönelik Tutumları ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişki. Eğitim ve Bilim. 25, 115: 65-72, Ocak.
  • Saracaloğlu, A. S. (1996). Beden Eğitimi Öğretmeni Adaylarının Duyuşsal Giriş Özellikleri ile Yabancı Dil Başarısı Arasındaki İlişki. Performans. 2, 4: 145-148, Ekim.
  • Saracaloğlu A. S. (1995) Üniversite Öğrencilerinin Yabancı Dile Yönelik Tutumları. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi Türk Dili ve Yabancı Diller Eğitimi Bölümleri Sayısı,.3 (7): 73-91.
  • Saracaloğlu, A. S. (1992). Yabancı Dile Yönelik Tutum Ölçeği. Yayınlanmamış Araştırma Raporu. İzmir, Ege Üniversitesi.
  • Saracaloğlu, A. S., Varol, R. ve İ. Evin. (2005). Yabancı Dil Hazırlık Okuluna Devam Eden Beden Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Yabancı Dil Öğrenme Düzeyi İle Bilişsel ve Duyuşsal Özellikleri Arasındaki İlişki. Yayınlanmamış Araştırma. Aydın: ADÜ Eğitim Fakültesi.
  • Senemoğlu, N. (1989). Öğrenci Giriş Nitelikleri ile Öğretme-Öğrenme Süreci Özelliklerinin Matematik Derslerindeki Öğrenme Düzeyini Yordama Gücü. Yayınlanmamış Araştırma Raporu. Ankara: H.Ü. Eğitim Fakültesi.
  • Stoker, W. M. F. (1978). Panhandle High School Students Attitudes toward Foreign Language. Report. (ERIC-ED 166945).
  • Tremblay, P. F. and R. C. Gardner. (1995). Expanding the Motivation Construct in Language Learning. Modern Language Journal. 79: 505-520.
  • Watt, H. M. G. (2000). Measuring attitudinal change in mathematics and English over the 1st year of junior high school: A multidimensional analysis. Journal of Experimental Education. 68 (4): 331-361.
  • Wigfield, A. and Eccles, J. S. (2002). The Development of Competence Beliefs, Expantancies for Success, and Achievement Values from Childhood through Adolescence. In A. Wigfield and J. S. Eccles. (Eds.), Development of Achievement Motivation (173-195).
  • Yashima, T. (2002). Willingness to Communicate in Second Language: The Japanese EFL Context. The Modern Language Journal. 86, 54-66.
  • Yaşar Ş (1989). Uzaktan Öğretim Sürecindeki Öğrencilerin Yabancı Dil Öğretimine İlişkin Tutumları. A.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi. 227- 233.
  • Yavuz, B. (2004). The Relationship between the Attitudes of Prospective Teachers of English and Being a Teacher. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İzmir: D.E.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Zanobini, M. and M. C. Usai. (2002). Domain-specificSelf-concept and Achievement Motivation in the Transition from Primary to Low Middle School. Educational Psychology. 22, 2: 203-217.
  • Zeleke, S. (2004). Self-concepts of Students with Learning Disbilities and their Normally Achieving Peers: A Review. European Journal of Special Need Education. 19, (2): 145-169.
Yıl 2007, Cilt: 3 Sayı: 1, 39 - 59, 14.01.2013

Öz

Kaynakça

  • Andres, V. (2002-03). The Influence of Affective Variables on EFL/ESL Learning (09.07.2004 tarihinde erişilmiştir). Teaching.
  • www.njcu.edu/eill/Vol7/andres.html
  • Arseven, D. A. (1986). Çocukta Benlik Gelişimine Ailenin Etkisi ve Çocuğun Okuldaki Başarısı. Eğitim ve Bilim. 10 (60): 11-17.
  • Arseven, D. A. (1979). Akademik Benlik Tasarımı ile Akademik Başarı Arasındaki İlişki Konusunda Bir İnceleme. Yayınlanmamış doçentlik tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara: Türkiye.
  • Behçetoğulları, S. (1993). Türkiye’de Üniversiteler Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Cinsiyet Farklılıkları Üzerine Karşılaştırmalı Bir Çalışma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bilkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara: Türkiye.
  • Bloom, B. S. (1979). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. (D. A. Özçelik;. Çev.) Ankara: MEB Yayınevi.
  • Burns, R. (1982). Self-Concept Development and Education. New York: Holt, Rinehart and Winston.
  • Calsyn, R. and Kenny, D. (1977). Self-concept of ability and perceived evaluations by others: Cause or effect of academic achievement? Journal of Educational Psychology. 69, 136-145.
  • Canan, S. (2002). Yabancı Lisanla Eğitim Neden ‘Olmamalı’?. Üniversite ve Toplum. 2,(4) www.universite-toplum.org/archive.php3?code=UT (08.08.2003 tarihinde erişilmiştir).
  • Chambers, G. N. (1999). Motivating Language Learners. Clevedon, Multilingual Matters.
  • Chan, I. K. S. (1996). Motivational orientations and metacognitive abilies of intellectually gifted students. Gifted Child Quarterly. 40 (4), 184- 193.
  • Cross, D. (1988). Selection, Setting and Streaming in Language Teaching. System 16 (1): 13-22.
  • Çakıcı, D. (2001). The Attitudes of University Students Towards English within Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü,. İzmir: Türkiye. Compulsory Courses.
  • Çalış, Ş. (1995). Yabancı Dil Öğrenimine Karşı Öğrenci Tutumları ve Davranışları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü,. İzmir: Türkiye.
  • Day, E. M. (1986). A Study of the Atttudes and Opinions of British Columbia’s First Immersion Graduates. May 9-10, 1986 Vancouver, The Joint Meeting of the Pasific Northwest Council on Foreign Languages. Unpublised paper.
  • Dean, R.S. (1977). Effects of Self-concept on Learning with Gifted Children. The Journal of Educational Research. 70 (6): 315-318.
  • Demirel, Ö. (1983). Lise Öğrencilerinin İngilizce Başarıları. Çağdaş Eğitim. 8 (75): 26-28.
  • Demirel, Ö. (1991) Türkiye’de Yabancı Dil Öğretmeni Yetiştirmede Karşılaşılan Güçlükler. H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi. 6, 25-39.
  • Doğan, M. (1998). Eğitimde Yabancı Dil Öğrenimi mi, Yabancı Dilde Öğretim mi? Cumhuriyet Bilim Teknik Dergisi. 27.06.1998.
  • Donitsa-Schmidt, S., Inbar, O. and Shahamy, E. (2004). The Effects of Teaching Spoeken Arabic on Students’ Attitudes and Motivation in Israel. http://polyglot.Iss.wisc.edu/mlj/V88n2.html erişilmiştir). Language Journal. 88 (2), (09.07.2004’te
  • Dörnyei, Z. and Csizér, K. (2002). Some Dynamics of Language Attitudes and Motivation: Results of a Longitudinal Nationwide Survey. Applied Linguistics. 23, 421-462.
  • Ehrman, M. (1996). An Exploration of Adult Language Learner Motivation, Self-efficacy, and Anxiety. In R. L. Oxford (Ed.), Language Learning Motivation: Pathways to the New Century (81-103). Tech.Rep. No: 11Honolulu, HI: University of Hawaii Press.
  • Ellis, R. (1994). The Study of Second Language Acquisition. Oxford: Oxford University Press.
  • Erdem, E. ve İ. Morgil. (1992). Türkiye'de Yabancı Dilde Öğretim Yapan Orta Öğretim Kurumlarında Fen Öğretimi ve Sorunları. H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi. 7: 251-260.
  • Erdim H. (2001). Eğitim Fakültesinde İngilizce Öğretiminde Kullanılan Bazı Araç-Gereç ve Yöntemlerin Öğrenci Başarısı ve Ders Hakkındaki Tutumlarına Etkisi İle İlgili Deneysel Bir Araştırma. Yayınlanmamış doktora tezi, DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı. İzmir: Türkiye.
  • Gardner, R. C. (1985). Social Psychology and Second Language Learning. The Role of Attitudes and Motivation. London: Edward Arnold.
  • Gardner, R. C. (1988). The Social-Educational Model of Second Language Learning: Assumptions, Findings and Issues. Language Learning. 38, 101-126.
  • Gardner, R. C. and E. W. Lambert. (1972) Attitudes and Motication in Second Language Learning. Newbury House Publishers/ Rowley, Massachusets.
  • Gardner, R. C. and MacIntyre, P. D. (1993). On the Measurement of Affective Variables in Second Language Learning. Language Learning, 43, 157-194.
  • Graham, S. J. (1990). Experiences of Learning French: A Snapshot at Years 11, 12 and 13. Language Learning Journal. 25, 15-20.
  • Graham, S. J. (2004, Summer). Giving up Modern Foreign Languages? Students’ Perception of Learning French. The Modern Language Journal. 88, 2: 177-191.
  • Guthrie, J.T. and E. Anderson. (1999). Engagement in Reading: Processes of Motivated, Handelsman, et. al., 2005).
  • Knowledegable, Social Readers. (In
  • Gürel, H. (1986). Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğrenme Başarısı ile Öğrencilerin Akademik Benlik Tasarımları ve Tutumları Arasındaki İlişki. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara: H.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Haitema, T. B. (2002) Student Attitude Vis A Vis Foreign Language In The Elementary School (FLES): A Longitudinal Study. The University of North Carolina at Chapel Hill. EdD.
  • Hansford, B. C. and J. A. Hattie. (1982). The Relationship between Self and Achievement/ Performance Measures. Educational Research. 52, 1: 123-142.
  • Hsiang, P.H (1992). The relationship between attitudes and motivation variables and learning English as a foreign Language of Chinese students from Taiwan. Unpub . M.A. Thesis. Arlington: The University of Texas. http://www.meb.gov.tr (12 Ocak 2005 tarihinde erişilmiştir).
  • İnal, S. Evin, İ. and A. S. Saracaloğlu. (2005). The Relation between Students’ Attitudes toward Foreign Language and Foreign Language Achievement. Dil Dergisi. 130: 37-52.
  • Karaş M. (1997). Using Attitude Scale to investigate Student Attitude. Boğaziçi Symposium. İstanbul.
  • Koydemir, F. (1994). D. E. Ü. Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı İle Ege Üniversitesi Öğrencilerinin Kendi Anabilim Dallarına ve Almanca’ya Yönelik Tutumları yayınlanmamış yüksek lisans tezi, D. E. Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü. İzmir: Türkiye. Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı Konusunda
  • Karşılaştırmalı Bir Araştırma.
  • Köller, O., Baumert, J. and Schnabel, K. (2001). Does interest matter? The relationship between academic interest and achievement in mathematics. Journal for Research in Mathematics Education. 32, 448-470.
  • Lau, K-L. and Chan, D.W. (2001). Motivational Characteristics of Under- achievers in Hong Kong. Educational Psychology. 21,4, 417-430.
  • MacIntyre, P. and Gardner, R. (1991). Methods and Results in the Study of Anxiety and Language Learning: A Review of Literature. Language Learning. 41, 85-117.
  • Marsh, H. W., Trautwein, U., Lüdtke, O., Köller, O and Baumert, J. (2005). Academic Self-concept, Interest, Grades and Standardized Test Scores: Reciprocal Effects Models of Causal Ordering. Child Development. March/April, 76, 2: 397-416.
  • Mitchell, R. and F. Myles. (1998). Second Language Learning Theories. London: Edward Arnold.
  • Moskowitz, G. (1981). Effects of Humanistic Techniques on Attitude, Cohensiveness, and Self-Concept of Foreign Language Students. The Modern Language Journal. 65, 149-157.
  • Moskowitz, G. (1999). Enhancing personel development: Humanistic activities at work. In J. Arnold (Ed), Affect in Language Learning (177-193). Cambridge: Cambridge University Press.
  • Newfield, J. and V. B. McElyae. (1983). Achievement and Attitudinal Differences among Students in Regular, Remedial and Advanced Classes. The Journal of Experimental Education. 52: 45-56.
  • Oxford, R. (1994). Language Learning Strategies: An Update. CAL Digest. OERI.
  • Oxford, R. L. and J. Shearin. (1994). Language Learning Motivation: Expanding t5he Theoretical Framework. Modern Language Journal. 78: 12-28.
  • OXPROD. (The Oxford Project for Diversification of First Foreign Language Teaching). (In Chambers, 1999).
  • Quaßdorf, S. (2002). Bilingualism - A Short Overview of Research on Intellectual Effects and the Conditions Which Influence Intellectual Development.
  • Rossiter, M. J. (2003). The Effects of Affective Strategy Training in The ESL Classroom. TESL-EJ. 7, 2: 20-40, September.
  • Saracaloğlu, A. S. (2000). Öğretmen Adaylarının Yabancı Dile Yönelik Tutumları ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişki. Eğitim ve Bilim. 25, 115: 65-72, Ocak.
  • Saracaloğlu, A. S. (1996). Beden Eğitimi Öğretmeni Adaylarının Duyuşsal Giriş Özellikleri ile Yabancı Dil Başarısı Arasındaki İlişki. Performans. 2, 4: 145-148, Ekim.
  • Saracaloğlu A. S. (1995) Üniversite Öğrencilerinin Yabancı Dile Yönelik Tutumları. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi Türk Dili ve Yabancı Diller Eğitimi Bölümleri Sayısı,.3 (7): 73-91.
  • Saracaloğlu, A. S. (1992). Yabancı Dile Yönelik Tutum Ölçeği. Yayınlanmamış Araştırma Raporu. İzmir, Ege Üniversitesi.
  • Saracaloğlu, A. S., Varol, R. ve İ. Evin. (2005). Yabancı Dil Hazırlık Okuluna Devam Eden Beden Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Yabancı Dil Öğrenme Düzeyi İle Bilişsel ve Duyuşsal Özellikleri Arasındaki İlişki. Yayınlanmamış Araştırma. Aydın: ADÜ Eğitim Fakültesi.
  • Senemoğlu, N. (1989). Öğrenci Giriş Nitelikleri ile Öğretme-Öğrenme Süreci Özelliklerinin Matematik Derslerindeki Öğrenme Düzeyini Yordama Gücü. Yayınlanmamış Araştırma Raporu. Ankara: H.Ü. Eğitim Fakültesi.
  • Stoker, W. M. F. (1978). Panhandle High School Students Attitudes toward Foreign Language. Report. (ERIC-ED 166945).
  • Tremblay, P. F. and R. C. Gardner. (1995). Expanding the Motivation Construct in Language Learning. Modern Language Journal. 79: 505-520.
  • Watt, H. M. G. (2000). Measuring attitudinal change in mathematics and English over the 1st year of junior high school: A multidimensional analysis. Journal of Experimental Education. 68 (4): 331-361.
  • Wigfield, A. and Eccles, J. S. (2002). The Development of Competence Beliefs, Expantancies for Success, and Achievement Values from Childhood through Adolescence. In A. Wigfield and J. S. Eccles. (Eds.), Development of Achievement Motivation (173-195).
  • Yashima, T. (2002). Willingness to Communicate in Second Language: The Japanese EFL Context. The Modern Language Journal. 86, 54-66.
  • Yaşar Ş (1989). Uzaktan Öğretim Sürecindeki Öğrencilerin Yabancı Dil Öğretimine İlişkin Tutumları. A.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi. 227- 233.
  • Yavuz, B. (2004). The Relationship between the Attitudes of Prospective Teachers of English and Being a Teacher. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İzmir: D.E.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Zanobini, M. and M. C. Usai. (2002). Domain-specificSelf-concept and Achievement Motivation in the Transition from Primary to Low Middle School. Educational Psychology. 22, 2: 203-217.
  • Zeleke, S. (2004). Self-concepts of Students with Learning Disbilities and their Normally Achieving Peers: A Review. European Journal of Special Need Education. 19, (2): 145-169.
Toplam 69 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

A. Saracaloğlu

S. Varol

Yayımlanma Tarihi 14 Ocak 2013
Gönderilme Tarihi 15 Aralık 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Saracaloğlu, A., & Varol, S. (2013). BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENİ ADAYLARININ YABANCI DİLE YÖNELİK TUTUMLARI VE AKADEMİK BENLİK TASARIMLARI İLE YABANCI DİL BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. Eğitimde Kuram Ve Uygulama, 3(1), 39-59.