BibTex RIS Kaynak Göster

ELEKTRONİK İŞBİRLİKÇİ ORTAMDA ÇEVRESEL SORGULAMA VE AKRAN DEĞERLENDİRMESİ

Yıl 2008, Cilt: 4 Sayı: 2, 267 - 281, 14.01.2013

Öz

Fen öğretmenleri genelde toksikoloji alanında temel bilgilere ve bilimsel metotta akran değerlendirmesinin önemi ve süreci hakkında yeterli bilgiye sahip değildir. Fen öğretmen adaylarının bilimsel sorgulama deneyimi yaşamaları için orijinal toksikoloji araştırma protokolü ve akran değerlendirme süreci toplam on bir üniversitenin katılımıyla test edilmiştir. Projenin amacı öğrencilerin sosyolojik olarak otantik bilimsel araştırma yapmalarını ve bu sürece anonim akran değerlendirmesi entegre ederek fen eğitiminin kalitesini yükseltmektir. Araştırma soruları: (a) Katılımcılara göre projenin kuvvetli ve zayıf yönleri nelerdir, aldıkları değerlendirmenin kalite seviyesi nedir? (b) Araştırma raporları akran değerlendirmelerinden nasıl etkilenmiştir? Katılımcılar toksikoloji deneyi yapmak ve birbirleriyle iletişim kurmak için ihtiyaç duyacakları teknoloji, bilgi ve metotlar hakkında aldıkları eğitimden sonra araştırmalarını tamamladılar. Bilgisayar destekli iş birliği yaparak deney raporlarını internetten servis sağlayıcıya kaydettiler ve katılımcı diğer okullardaki ismini görmedikleri öğrencilerin raporlarını değerlendirerek geri dönüt verdiler. Araştırmanın verilerini akran değerlendirmeleri, dönem sonunda internet üzerinden verilen açık uçlu anket ve katılımcıların proje tecrübelerini değerlendiren diğer bir anket oluşturdu. Üniversiteler arasında deney raporlarında sunulan “tartışmanın kalitesi” ve “teknik yazının kalitesi” değişkenlerinde istatistikî olarak anlamlı farklar bulunmuştur. Sonuçlar proje protokolü ve akran değerlendirmesinin öğretmen yetiştirme programları dahil olmak üzere üniversite seviyesinde adapte edilebileceğini göstermiştir.

Kaynakça

  • Billington, L. H. (1997). Poster presentations and peer assessment: Novel forms of evaluation and assessment. Journal of Biological Education, 31(3), 218-220.
  • Bos, N., Krajcik, J. & Soloway, E. (1997). Student publishing in a WWW digital library - goals and instructional support. Annual Meeting of the American Educational Research Association. Chicago, IL.
  • Carey, R. L., & Stauss, N. G. (1970). An analysis of experienced science teachers’ understanding of the nature of science. School Science and Mathematics. 70(5), 366-376.
  • Edelson, D. (1998). Realising authentic science learning through the adaptation of scientific practice. In Fraser, B.J.& Tobin, K.G. (Eds.), International handbook of science education (pp. 317-331). Great Britain: Kluwer.
  • Hay, I., & Miller, R. (1992). Application of a poster exercise in an advanced undergraduate geography course. Journal of Geography in Higher Education, 16, 199-215.
  • Kostova, Z. & Atasoy, E. (2008). Methods of successful learning in environmental education. Journal of Theory and Practice in Education, 4 (1), 49-78.
  • Nash, F. (1996, April). Peer review and the reproduction of knowledge. Faculty seminar organized by PSA political science specialist group, in co-operation with KES, University of Southampton.
  • National Research Council. (1996). National Science Education Standards. Washington,DC: National Academy Press.
  • Rushton, C., P. Ramsey, & R. Rada. 1993. Peer assessment in a collaborative hypermedia environment: a case study. Journal of Computer-Based Instruction, 20:(3): 75-80.
  • Summers, M., Kruger, C., & Childs, A. (2001) Understanding the science of environmental issues: development of a subject knowledge guide for primary teacher education. International Journal of Science Education, 23(1), 33-53.
  • Orpen, C. (1982). Students’ versus lecturer assessment of learning: a research note. Higher Education, 11, 567-572.
  • Trautmann, N. M., Carlsen, W. S., Krasny, M. E., & Cunningham, C. M. (2001). Assessing toxic risk, student edition and teachers’ manual. Arlington, VA: NSTA Press.
  • Trautmann, N. M., Carlsen, W. S., Yalvac, B., Cakir, M., & Kohl, C. (2003, March). Learning nature of science concepts through on-line peer review of student research reports. Paper presented at the annual meeting of the National Association for Research in Science Teaching, Philadelphia, PA.
Yıl 2008, Cilt: 4 Sayı: 2, 267 - 281, 14.01.2013

Öz

Kaynakça

  • Billington, L. H. (1997). Poster presentations and peer assessment: Novel forms of evaluation and assessment. Journal of Biological Education, 31(3), 218-220.
  • Bos, N., Krajcik, J. & Soloway, E. (1997). Student publishing in a WWW digital library - goals and instructional support. Annual Meeting of the American Educational Research Association. Chicago, IL.
  • Carey, R. L., & Stauss, N. G. (1970). An analysis of experienced science teachers’ understanding of the nature of science. School Science and Mathematics. 70(5), 366-376.
  • Edelson, D. (1998). Realising authentic science learning through the adaptation of scientific practice. In Fraser, B.J.& Tobin, K.G. (Eds.), International handbook of science education (pp. 317-331). Great Britain: Kluwer.
  • Hay, I., & Miller, R. (1992). Application of a poster exercise in an advanced undergraduate geography course. Journal of Geography in Higher Education, 16, 199-215.
  • Kostova, Z. & Atasoy, E. (2008). Methods of successful learning in environmental education. Journal of Theory and Practice in Education, 4 (1), 49-78.
  • Nash, F. (1996, April). Peer review and the reproduction of knowledge. Faculty seminar organized by PSA political science specialist group, in co-operation with KES, University of Southampton.
  • National Research Council. (1996). National Science Education Standards. Washington,DC: National Academy Press.
  • Rushton, C., P. Ramsey, & R. Rada. 1993. Peer assessment in a collaborative hypermedia environment: a case study. Journal of Computer-Based Instruction, 20:(3): 75-80.
  • Summers, M., Kruger, C., & Childs, A. (2001) Understanding the science of environmental issues: development of a subject knowledge guide for primary teacher education. International Journal of Science Education, 23(1), 33-53.
  • Orpen, C. (1982). Students’ versus lecturer assessment of learning: a research note. Higher Education, 11, 567-572.
  • Trautmann, N. M., Carlsen, W. S., Krasny, M. E., & Cunningham, C. M. (2001). Assessing toxic risk, student edition and teachers’ manual. Arlington, VA: NSTA Press.
  • Trautmann, N. M., Carlsen, W. S., Yalvac, B., Cakir, M., & Kohl, C. (2003, March). Learning nature of science concepts through on-line peer review of student research reports. Paper presented at the annual meeting of the National Association for Research in Science Teaching, Philadelphia, PA.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Çakır

William S. Carlsen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 14 Ocak 2013
Gönderilme Tarihi 15 Aralık 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çakır, M., & S. Carlsen, W. (2013). ELEKTRONİK İŞBİRLİKÇİ ORTAMDA ÇEVRESEL SORGULAMA VE AKRAN DEĞERLENDİRMESİ. Eğitimde Kuram Ve Uygulama, 4(2), 267-281.