The main aim of the study is to consider the critical thinking skill as variance in Turkey and to examine the thesis registered to the data base of the Council of Higher Education. Descriptive qualified survey method depending on the examining the documents has been used in this study. 66 thesis samples will be discussed in terms of critical writing criteria in this study. Critical writing rubric has been used as data collection data. Descriptive statistics and one-way ANOVA analysis have been used on the quantitative data. The samples are between 2001-2013 and survey model has been applied to the half of them. The results are that the points of the thesis registered to the data base of the Council of Higher Education are higher than the intermediate
Bu araştırmanın temel amacı, Türkiye' de eleştirel düşünme becerisini değişken olarak ele alan ve YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanına kayıtlı tez çalışmalarının tartışma bölümünü, eleştirel yazma ölçütleri açısından değerlendirmektir. Araştırmada doküman incelemesine dayanan betimsel nitelikli tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada eleştirel düşünme ile ilgili yapılan çalışmaların 66'sı örnekleme alınmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen “Eleştirel Yazmayı Puanlama Rehberi” kullanılmıştır. Nicel veriler üzerinde betimsel istatistik ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) yapılmıştır. Örnekleme alınan tezler 2001-2013 yıllarında yapılmıştır ve bu tezlerin yarısı (34 tez) tarama modelindedir. YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanına kayıtlı bu tezlerin tartışma bölümüne ilişkin sonuçlara bakıldığında ise; eleştirel düşünme ile ilgili yapılan bu tezlerin eleştirel yazma puanlarının orta düzeyin biraz daha üstünde olduğu saptanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Şubat 2015 |
Gönderilme Tarihi | 23 Şubat 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 11 Sayı: 3 |