Etik konusu her geçen gün önem arz eden bir durum haline gelmektedir. Okullarda
da etik ön plana çıkmaya başlamakta ve Milli Eğitim Bakanlığı tarafından bu
yönde öğretmenlere yönelik bilgilendirme, seminer ve kurs faaliyetleri
gerçekleşmektedir. Ayrıca etik eğitimiyle doğrudan ilişkili olan değerler eğitimi
çalışmalarına da okullarda yer verilmektedir. Bu etkinliklerin gerçekleşmesindeki
temel amaç okulun etik iklim durumuna olumlu etki ederek öğrencilerin etik
davranma becerisinin gelişimine katkı sağlamaktır. Etik davranma becerisi
gelişmiş olan öğrenciler ileriki yaşamlarında toplum içinde kendi
sorumluluklarına bilerek etik bireyler olarak yaşamlarını devam ettireceklerdir. Bu
araştırmanın amacı eğitim öğretim sürecinde okulun etik iklim durumunu
etkileyen olumlu/olumsuz örnek olayları ilkokul öğretmenlerinin görüşlerine göre
belirlemektir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması ile
desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 3 farklı ilkokulda görev yapan 9
sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın verilerinin toplanmasında açık uçlu
bir maddeden oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme
sırasında öğretmenlerin vermiş olduğu cevapları derinlemesine incelemek için
sondaj sorulara yer verilmiştir. Veri kaybını önlemek için görüşme sırasında ses
kayıt cihazı kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz yöntemi
kullanılmıştır. Araştırma, öğretmenlerin etik iklim oluşturma sürecindeki rollerini
ve etkilerini farketmesi, ilkokul öğrencilerinin etik davranma becerisinin
gelişiminde öğretmenlere olumlu/olumsuz somut örnekler sunması ve ilkokullarda
etik iklim ortamının oluşturulması sürecindeki etkenlerin iyi, doğru, güzel ve etik
amaçlar etrafında dizayn edilebilmesi için önemli görülmektedir.
Bölüm | Makale |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 24 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 3 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.