Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Examination of Pre-School Teacher Candidates’ Attitudes Towards the Profession and Self-Confidence Levels (TRNC)

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 3, 63 - 80, 23.10.2017

Öz

The purpose of this study is to evaluate the
pre-school teacher candidates’ attitudes towards teaching profession and to examine the relation between the self-confidence and
professional attitudes of pre-school education. The sample of the research
consists of 184 students having education at sophomore, junior and senior
levels daring 2015-2016 academic year Spring semester in the Department of
Pre-school Teacher Training the Faculty of Education at the Girne American
University (TRNC). “The Scale of Professional Attitude” developed by Çetin
(2006), and "The Scale of Professional Self-confidence” developed by Akın
(2007) were used as data collection tools in the study. Mann Whitney U Test was
used in inferential statistics on the sub-objectives of the study and the
analysis of gender variable, on the other hand Kruskal Wallis H Test was used
in analyzing the variables such as class level and parental education level, in
the case of a significant difference, The Mann Whitney U Test was used again in
the binary comparisons to determine the groups from which the difference is
originated. According to the research findings; the self-confidence of the
students and their attitude towards Professional were examined according to the
variables of gender, class, mother and father education levels. The attitudes
of the students towards the teaching profession showed a statistically
significant difference between groups except parental education level (p
<0.05); the level of self-confidence of the same students showed a statistically
significant difference only in terms of classroom change (p <0.05); in
addition, a positive relationship was found between students' self-confidence
and professional attitudes.
 

Kaynakça

  • Akar Kayserili, T. ve Gündoğdu, K. (2010). Okul öncesi öğretmenleri ve öğretmen adaylarının mesleğe ilişkin tutumları ile duygusal zekâları arasındaki ilişki. Milli Eğitim Dergisi. 39(187), 104-121.
  • Akın, A. (2007). Özgüven ölçeğinin geliştirilmesi ve psikometrik özellikleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 7(2), 167-176.
  • Aslan, D. ve Köksal Akyol A.(2006). Okul öncesi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ve mesleki benlik saygılarının incelenmesi. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(2), 2006, s.51-60.
  • Aydın, R. ve Sağlam, G. (2012). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının belirlenmesi (Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Örneği). Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(2), 257-294.
  • Ayık, A. ve Ataş, Ö. (2014). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile öğretme motivasyonları arasındaki ilişki. Eğitim Bilimleri Araştırma Dergisi, 4(1), 25-43.
  • Başaran, E. (1994). Eğitim psikolojisi, modern eğitimin psikolojik temelleri. Kadıoğlu Matbaası, Ankara.
  • Baykara Pehlivan, K. (2010). Öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları üzerine bir çalışma. İköğretim Online Dergisi, 9(2), 749-763.
  • Bilgin, O. (2011). Ergenlerde özgüven düzeyinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Sakarya: Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Bozdoğan, A.E., Aydın, D. ve Yıldırım, K. (2007). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 8 (2), 83-97.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. (10.Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, Ş. (2010). Tezsiz yüksek lisans öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24, 13-28.
  • Chakraborty, A. & Mondal, B. C. (2014). Attitude of prospective teachers towards teaching profession. International Journal of Secondary Education, 3(1), 8-13.
  • Çapri, B. ve Çelikkaleli, Ö. (2008). Öğretmen adaylarının öğretmenliğe ilişkin tutum ve mesleki yeterlik inançlarının cinsiyet, program ve fakültelerine göre incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(15), 33–53.
  • Çakır, Ö., Kan, A. ve Sünbül, Ö. (2006). Öğretmenlik meslek bilgisi ve tezsiz yüksek lisans programlarının tutum ve özyeterlik açısından değerlendirilmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 36-47.
  • Çelik, İ. (2014). Ortaokul öğrencilerinin özgüven düzeylerinin bazı değişkenler açısından değerlendirilmesi-Afyonkarahisar örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Türk Hava Kurumu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Ankara.
  • Çelikten, M., Şanal, M. ve Yeni, Ö.Y. (2005). Öğretmenlik mesleği ve özellikleri. Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2, 207-237.
  • Çetin, Ş. (2006). Öğretmenlik mesleği tutum ölçeğinin geliştirilmesi (Geçerlik ve güvenirlik çalışması). Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 28-37.
  • Çevik, Z. (2015). Türkiye’de yaşayan yabancı uyruklu öğrenciler ile türk uyruklu öğrencilerin özgüven düzeylerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Psikoloji Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Dabat, Z. (2010). The relation between the (class teacher) students' attitudes towards teaching profession and the level of teaching competency with reference to various variables. Journal Of Educatıon And Socıology, 1(3).
  • Demirtaş, H., Cömert, M. ve Özer, N. (2011). Öğretmen adaylarının özyeterlik inançları ve öğretmenlik mesleğine ilişkim tutumları. Eğitim ve Bilim, 36 (159), 96-111.
  • Erkan, S., Tuğrul, B., Üstün, E., Akman, B., Şendoğdu, M., Kargı, E., Boz, M. ve Güler, T. (2002). Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrencilerine Ait Türkiye Profili Araştırması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 108-117.
  • Eret Orhan, E. ve Ok, A. (2014). Öğretmenlik Programlarını Kimler Tercih Ediyor? Adayların Giriş Özellikleri ve Öğretmenliğe Yönelik Tutumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education), 29(4), 75-92.
  • Girgin, G., Özyılmaz Akamca, G., Ellez, A. M. ve Oğuz, E. (2010). Okul öncesi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları, mesleki benlik saygıları ve mesleki yeterlik inançları. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 1-15.
  • Gürşen Otacıoğlu, S. (2008). Öğretmen adaylarının problem çözme becerileri ile öz güven düzeylerinin incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 8(3), 893-923.
  • Hacıömeroğlu, G. ve Şahin Taşkın, Ç. (2010). İlköğretim bölümü öğretmen adaylarının mesleğe yönelik tutumları: nicel ve nitel verilere dayalı bir inceleme. İlköğretim Online (Elementary Education Online), 9(2), 922-933.
  • Kalaian, H. A. & Freeman, D. J. (1994). Gender differences in self-confidence and educational beliefs of secondary teacher candidates. Teaching and Teacher Education, 10 (6), 647-658.
  • Kalaycı, Ş. (2006). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri. (2.Baskı). Ankara: Asil Yayın.
  • Karademir, N. (2015). Fen edebiyat fakültesi coğrafya bölümü öğrencilerinin özgüven algıları. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 53-77.
  • Karem, U., Jamil, A., Atta, M. A., Khan, M. Y. ve Jan,T. (2012). Comparative study of the professional attitudes of prospective teachers recruited in regular and distance education programmes. International Journal of Learning & Development, 2(5), 182-189.
  • Khan, F., Nadeem, N.A. & Basu, S. (2013). Professional attitude: a study of secondary teachers. Journal of Education Research and Behavioral Sciences. 2 (8), 119-125, August.
  • Kızıltaş, E., Halmatov, M. ve Sarıçam, H. (2012). Okul öncesi öğretmenliği öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları (Ağrı ibrahim çeçen üniversitesi örneği). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(23), 173-189.
  • Koyuncu Şahin, M. (2015). Okul öncesi öğretmenlerinin özgüvenleri ve mesleki tutumlarının incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Afyonkarahisar.
  • Levent, B. (2011). Öğretmenlerinin kişilik özelliklerinin iletişim becerilerine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi, Eğitim Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Konya.
  • MEB (2016). Milli eğitim istatistikler. Örgün eğitim 2015 – 2016. Ankara: MEB Strateji Geliştirme Başkanlığı Resmi İstatistik Program Yayınıdır.
  • OECD (2016). Education at glace 2016: OECD indicators. http://www.oecd-ilibrary.org/education/education-at-a-glance-2016_eag-2016-en.
  • Oktay, B. (2008). Yönetici ve çalışanların özgüven düzeyleri ve kişisel gelişim inisiyatifi alma becerilerinin karşılaştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Psikoloji Dalı, İstanbul.
  • Özder, H., Konedralı, G. ve Perkan Zeki, C. (2010). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 46(2), 253-275.
  • Recepoğlu, E. (2013). Öğretmen adaylarının yaşam doyumları ile öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Özel Sayı (1), 311-326.
  • Sak, R., Kızılkaya, R. Yılmaz, Y. ve Dereli, M. (2015). Çocukların Bakış Açısıyla Erkek ve Kadın Okul Öncesi Öğretmenleri. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 142-162.
  • Sancar Tokmak, H., Yavuz Konokman, G. ve Yanpar Yelken, T. (2013). Mersin Üniversitesi okul öncesi öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi özgüven algılarının incelemesi. Ahi Evan Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 14(1), 35-51.
  • Sandıkçı, M. ve Öncü, E. (2013). Beden eğitimi ile diğer alanlardaki öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin yeterlik algıları ve tutumlarının belirlenmesi ve karşılaştırılması. Pamukkale Spor Bilimleri Dergisi, 4(1), 135-151.
  • Saracaoğlu, A.S., Bozkurt, N., Serin, O. ve Serin, U. (2004). Öğretmen adaylarının mesleğe yönelik tutumlarını etkeleyen faktörler. Çağdaş Eğitim, 311, 16-27.
  • Sharma, N. (2016). Attitude of pupil-teachers towards teaching profession in relation to gender and background. Indian Journal of Applied Research. 6(2), 345-347.
  • Singh, O.P. ve Singh, S. K. (2016). The study on the attitude of primary teachers towards teaching profession in varanasi district of uttar pradesh. International Journal of Advanced Research in Management and Social Sciences, 5(8), 119-129.
  • Şişman, M. ve Acat, M. B. (2003). Öğretmenlik Uygulaması çalışmalarının öğretmenlik mesleğinin algılanmasındaki etkisi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(2), 235–250.
  • Tanrıverdi, H. D. (2008). Anasınıfı öğretmenlerinin mesleğe yönelik tutumlarıyla anasınıfı eğitim programında öngörülen hedeflere ulaşılma derecesi arasındaki ilişki. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Konya.
  • TEDMEM (2015). 2015 Eğitim Değerlendirme Raporu. Ankara: Türk Eğitim Derneği Yayınları.
  • Trivedi, T. (2011) Assessing secondary school teachers’ attitude towards teaching profession. Journal of All İndia Association for Educatinal Research (AIAER), 23(1), 91-110
  • Üstün, E., Erkan, S. ve Akman, B. (2004). Türkiye'de okul öncesi öğretmenliği öğrencilerinin öğretmenliğe ilişkin tutumlarının incelenmesi. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10 (2), 129-136.
  • Yalız, D. (2010). Anadolu Üniversitesi beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının karşılaştırılması. Beden Eğitim ve Spor Bilimleri Dergisi, 5(1), 7-14.

Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Mesleğe Yönelik Tutumlarının ve Öz Güven Düzeylerinin İncelenmesi (KKTC)

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 3, 63 - 80, 23.10.2017

Öz

Bu araştırmanın temel amacı Okul Öncesi Öğretmenliği  Bölümü öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine
yönelik tutumlarını ve öz güven düzeylerini saptamak ve öz güvenleri ile mesleki tutumları arasındaki ilişkiyi incelemektir.
Araştırmanın evrenini Girne Amerikan
Üniversitesi (KKTC),, Eğitim Fakültesi, Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü’nde
2015-2016 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde 2., 3. ve 4.sınıfta öğrenim
görmekte olan 184 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı
olarak Çetin (2006) tarafından geliştirilen “Öğretmenlik Mesleği Tutum Ölçeği”
ve Akın (2007) tarafından geliştirilen “Öz güven Ölçeği” kullanılmıştır.
Araştırmanın alt amaçlarına ilişkin çıkarımsal istatistiklerde cinsiyet
değişkenine ilişkin analizlerde Mann Whitney U
Testi, sınıf düzeyi, anne ve baba eğitim düzeyi
değişkenlerine ilişkin analizinde ise Kruskal Wallis H Testi kullanılmış, farkın anlamlı olduğu
durumda, farkın hangi gruplardan kaynaklandığını belirlemek için ikili
karşılaştırmalarda yine Mann Whitney U Testi kullanılmıştır.
Araştırma
bulgularına göre; öğrencilerin öz güvenleri ve öğretmenlik mesleğine yönelik
tutumları  cinsiyet, sınıf, anne ve baba
eğitim düzeyi değişkenlerine göre incelenmiştir. Öğrencilerin öğretmenlik
mesleğine yönelik tutumları cinsiyet ve sınıf değişkeni açısından gruplar arasında
istatistiksel olarak anlamlı fark göstermektedir (p<0.05). Öğrencilerin öz güven
düzeyleri ise sadece sınıf değişkeni açısından istatistiksel olarak anlamlı
fark göstermektedir (p<0.05). Ayrıca, öğrencilerin öz
güvenleri ile mesleki tutumları arasında pozitif yönde (%28) bir ilişki
saptanmıştır.





Kaynakça

  • Akar Kayserili, T. ve Gündoğdu, K. (2010). Okul öncesi öğretmenleri ve öğretmen adaylarının mesleğe ilişkin tutumları ile duygusal zekâları arasındaki ilişki. Milli Eğitim Dergisi. 39(187), 104-121.
  • Akın, A. (2007). Özgüven ölçeğinin geliştirilmesi ve psikometrik özellikleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 7(2), 167-176.
  • Aslan, D. ve Köksal Akyol A.(2006). Okul öncesi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ve mesleki benlik saygılarının incelenmesi. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(2), 2006, s.51-60.
  • Aydın, R. ve Sağlam, G. (2012). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının belirlenmesi (Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Örneği). Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(2), 257-294.
  • Ayık, A. ve Ataş, Ö. (2014). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile öğretme motivasyonları arasındaki ilişki. Eğitim Bilimleri Araştırma Dergisi, 4(1), 25-43.
  • Başaran, E. (1994). Eğitim psikolojisi, modern eğitimin psikolojik temelleri. Kadıoğlu Matbaası, Ankara.
  • Baykara Pehlivan, K. (2010). Öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları üzerine bir çalışma. İköğretim Online Dergisi, 9(2), 749-763.
  • Bilgin, O. (2011). Ergenlerde özgüven düzeyinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Sakarya: Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Bozdoğan, A.E., Aydın, D. ve Yıldırım, K. (2007). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 8 (2), 83-97.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. (10.Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, Ş. (2010). Tezsiz yüksek lisans öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24, 13-28.
  • Chakraborty, A. & Mondal, B. C. (2014). Attitude of prospective teachers towards teaching profession. International Journal of Secondary Education, 3(1), 8-13.
  • Çapri, B. ve Çelikkaleli, Ö. (2008). Öğretmen adaylarının öğretmenliğe ilişkin tutum ve mesleki yeterlik inançlarının cinsiyet, program ve fakültelerine göre incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(15), 33–53.
  • Çakır, Ö., Kan, A. ve Sünbül, Ö. (2006). Öğretmenlik meslek bilgisi ve tezsiz yüksek lisans programlarının tutum ve özyeterlik açısından değerlendirilmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 36-47.
  • Çelik, İ. (2014). Ortaokul öğrencilerinin özgüven düzeylerinin bazı değişkenler açısından değerlendirilmesi-Afyonkarahisar örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Türk Hava Kurumu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Ankara.
  • Çelikten, M., Şanal, M. ve Yeni, Ö.Y. (2005). Öğretmenlik mesleği ve özellikleri. Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2, 207-237.
  • Çetin, Ş. (2006). Öğretmenlik mesleği tutum ölçeğinin geliştirilmesi (Geçerlik ve güvenirlik çalışması). Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 28-37.
  • Çevik, Z. (2015). Türkiye’de yaşayan yabancı uyruklu öğrenciler ile türk uyruklu öğrencilerin özgüven düzeylerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Psikoloji Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Dabat, Z. (2010). The relation between the (class teacher) students' attitudes towards teaching profession and the level of teaching competency with reference to various variables. Journal Of Educatıon And Socıology, 1(3).
  • Demirtaş, H., Cömert, M. ve Özer, N. (2011). Öğretmen adaylarının özyeterlik inançları ve öğretmenlik mesleğine ilişkim tutumları. Eğitim ve Bilim, 36 (159), 96-111.
  • Erkan, S., Tuğrul, B., Üstün, E., Akman, B., Şendoğdu, M., Kargı, E., Boz, M. ve Güler, T. (2002). Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrencilerine Ait Türkiye Profili Araştırması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 108-117.
  • Eret Orhan, E. ve Ok, A. (2014). Öğretmenlik Programlarını Kimler Tercih Ediyor? Adayların Giriş Özellikleri ve Öğretmenliğe Yönelik Tutumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education), 29(4), 75-92.
  • Girgin, G., Özyılmaz Akamca, G., Ellez, A. M. ve Oğuz, E. (2010). Okul öncesi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları, mesleki benlik saygıları ve mesleki yeterlik inançları. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 1-15.
  • Gürşen Otacıoğlu, S. (2008). Öğretmen adaylarının problem çözme becerileri ile öz güven düzeylerinin incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 8(3), 893-923.
  • Hacıömeroğlu, G. ve Şahin Taşkın, Ç. (2010). İlköğretim bölümü öğretmen adaylarının mesleğe yönelik tutumları: nicel ve nitel verilere dayalı bir inceleme. İlköğretim Online (Elementary Education Online), 9(2), 922-933.
  • Kalaian, H. A. & Freeman, D. J. (1994). Gender differences in self-confidence and educational beliefs of secondary teacher candidates. Teaching and Teacher Education, 10 (6), 647-658.
  • Kalaycı, Ş. (2006). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri. (2.Baskı). Ankara: Asil Yayın.
  • Karademir, N. (2015). Fen edebiyat fakültesi coğrafya bölümü öğrencilerinin özgüven algıları. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 53-77.
  • Karem, U., Jamil, A., Atta, M. A., Khan, M. Y. ve Jan,T. (2012). Comparative study of the professional attitudes of prospective teachers recruited in regular and distance education programmes. International Journal of Learning & Development, 2(5), 182-189.
  • Khan, F., Nadeem, N.A. & Basu, S. (2013). Professional attitude: a study of secondary teachers. Journal of Education Research and Behavioral Sciences. 2 (8), 119-125, August.
  • Kızıltaş, E., Halmatov, M. ve Sarıçam, H. (2012). Okul öncesi öğretmenliği öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları (Ağrı ibrahim çeçen üniversitesi örneği). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(23), 173-189.
  • Koyuncu Şahin, M. (2015). Okul öncesi öğretmenlerinin özgüvenleri ve mesleki tutumlarının incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Afyonkarahisar.
  • Levent, B. (2011). Öğretmenlerinin kişilik özelliklerinin iletişim becerilerine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi, Eğitim Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Konya.
  • MEB (2016). Milli eğitim istatistikler. Örgün eğitim 2015 – 2016. Ankara: MEB Strateji Geliştirme Başkanlığı Resmi İstatistik Program Yayınıdır.
  • OECD (2016). Education at glace 2016: OECD indicators. http://www.oecd-ilibrary.org/education/education-at-a-glance-2016_eag-2016-en.
  • Oktay, B. (2008). Yönetici ve çalışanların özgüven düzeyleri ve kişisel gelişim inisiyatifi alma becerilerinin karşılaştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Psikoloji Dalı, İstanbul.
  • Özder, H., Konedralı, G. ve Perkan Zeki, C. (2010). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 46(2), 253-275.
  • Recepoğlu, E. (2013). Öğretmen adaylarının yaşam doyumları ile öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Özel Sayı (1), 311-326.
  • Sak, R., Kızılkaya, R. Yılmaz, Y. ve Dereli, M. (2015). Çocukların Bakış Açısıyla Erkek ve Kadın Okul Öncesi Öğretmenleri. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 142-162.
  • Sancar Tokmak, H., Yavuz Konokman, G. ve Yanpar Yelken, T. (2013). Mersin Üniversitesi okul öncesi öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi özgüven algılarının incelemesi. Ahi Evan Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 14(1), 35-51.
  • Sandıkçı, M. ve Öncü, E. (2013). Beden eğitimi ile diğer alanlardaki öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin yeterlik algıları ve tutumlarının belirlenmesi ve karşılaştırılması. Pamukkale Spor Bilimleri Dergisi, 4(1), 135-151.
  • Saracaoğlu, A.S., Bozkurt, N., Serin, O. ve Serin, U. (2004). Öğretmen adaylarının mesleğe yönelik tutumlarını etkeleyen faktörler. Çağdaş Eğitim, 311, 16-27.
  • Sharma, N. (2016). Attitude of pupil-teachers towards teaching profession in relation to gender and background. Indian Journal of Applied Research. 6(2), 345-347.
  • Singh, O.P. ve Singh, S. K. (2016). The study on the attitude of primary teachers towards teaching profession in varanasi district of uttar pradesh. International Journal of Advanced Research in Management and Social Sciences, 5(8), 119-129.
  • Şişman, M. ve Acat, M. B. (2003). Öğretmenlik Uygulaması çalışmalarının öğretmenlik mesleğinin algılanmasındaki etkisi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(2), 235–250.
  • Tanrıverdi, H. D. (2008). Anasınıfı öğretmenlerinin mesleğe yönelik tutumlarıyla anasınıfı eğitim programında öngörülen hedeflere ulaşılma derecesi arasındaki ilişki. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Konya.
  • TEDMEM (2015). 2015 Eğitim Değerlendirme Raporu. Ankara: Türk Eğitim Derneği Yayınları.
  • Trivedi, T. (2011) Assessing secondary school teachers’ attitude towards teaching profession. Journal of All İndia Association for Educatinal Research (AIAER), 23(1), 91-110
  • Üstün, E., Erkan, S. ve Akman, B. (2004). Türkiye'de okul öncesi öğretmenliği öğrencilerinin öğretmenliğe ilişkin tutumlarının incelenmesi. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10 (2), 129-136.
  • Yalız, D. (2010). Anadolu Üniversitesi beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının karşılaştırılması. Beden Eğitim ve Spor Bilimleri Dergisi, 5(1), 7-14.
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makale
Yazarlar

Oxana Manolova Yalçın

Bahar Özgen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 23 Ekim 2017
Gönderilme Tarihi 23 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Manolova Yalçın, O., & Özgen, B. (2017). The Examination of Pre-School Teacher Candidates’ Attitudes Towards the Profession and Self-Confidence Levels (TRNC). Journal of Education, Theory and Practical Research, 3(3), 63-80.