Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Teachers Opinion About The Renewed 9th Class Mathematics Lesson Teaching Program

Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 3, 100 - 110, 20.12.2018

Öz

The purpose of this study is to determine the issues and the solutions
regarding the 9th grade curriculum put into place since 2017-2018 school-year.
In this direction; 9th grade mathematics lessons 12 mathematics teachers from
schools in Isparta, Balıkesir, Kayseri and Şanlıurfa participated in this
study. One of the quantitative methods, case-study, was used for this study.
The data for this study was acquired 
by open-ended questionnaire. The collected data have been analyzed by
"content analysis" technique used in qualitative method and then
findings have been categorized before interpretation. Teachers should be aware
of the reasons for the reorganization of the program; theoverhead of the old
program is too high, inability to meet daily problems, it leads to the
generations of a rote-based object and that there is too much theoretical knowledge.
The topics are simple and clear
 in the
new program. It was also determined that the subjects in new programme are
simple, understandable and it is appropriate to place the logic topic statement
from 11th grade to the 9th grade. In the study; the level of readiness of the
students are low, the numbers and basic concepts are superficial, issues such
as ancillary resources, online tests and various software suited to the topics
and achievements are inadequate. It was
 determined
that the new mathematics teaching program is in general compatible with the
content and that is partly sufficient for the students to gain the ability to
solve the problems they encounter in their daily lives and that the program
should be developed. In addition teachers; the new curriculum suggests that the
appropriate resources should be in the for of leaflets or booklets on the
subject rather than as a book, that the problems and solutions be associated
with Daily life and that there should be a close cooperation between elementary
school, junior high scool and high school in order to improve the level of
readiness of the students.

Kaynakça

  • Aksu, H. H. (2008). Öğretmenlerin yeni ilköğretim matematik programına ilişkin görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 1-10. Arslan, S. ve İlkay, N. (2015). Okulöncesi öğretim programına yönelik öğretmen görüşleri. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 1(1), 22-32. Baki, A. (2008). Kuramdan uygulamaya matematik eğitimi. Ankara: Harf Eğitim Yayıncılığı. Bal, A. P. (2008). Yeni ilköğretim matematik öğretim programının öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesi. Çanakkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(1),53-68. Başer, N. (1996). Ders Geçme Ve Kredi Sisteminde Lise Öğrencileri İçin Bir Matematik Başarı Testi Tasarımı Ve Uygulanabilirliğinin Araştırılması, Yayınlanmış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir. Baykul, Y. (2000). İlköğretimde matematik öğretimi 1-5. sınıflar için. Ankara: Pegem Yayınları. Bulut, S. (2004). İlköğretim programı yeni yaklaşımlar Matematik (1-5 Sınıf). Ankara: Milli Eğitim Yayınları. Çiftçi, Z. B., Akgün, L. ve Deniz, D. (2013). Dokuzuncu sınıf matematik öğretim programı ile ilgili uygulamada karşılaşılan sorunlara yönelik öğretmen görüşleri ve çözüm önerileri. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 3(1), 1-21. Çiftçi, O. ve Tatar, E. (2015). Güncellenen Ortaöğretim Matematik Öğretim Programı Hakkında Öğretmen Görüşleri, Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, Vol:6, No:2, 285-298. Demircioğlu, G., Aslan, A. Ve Yadigaroğlu, M. (2015). Yenilenen kimya dersi öğretim programının öğretmen görüşleri ile destekli analizi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi,4(1), 135-146. Demirel, Ö. (2005), Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme, Ankara, Pegem A Yayınları. Demirel, Ö. (2009). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem Akademi. Dursun, Ş. ve Dede, Y. (2004). Öğrencilerin matematik başarısını etkileyen faktörler: Matematik öğretmenlerinin görüşleri bakımından. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 217-233. Ernest, P. (1991). The philosophy of mathematics education, Taylor & Francis Group 2004, https://p4mriunpat.files.wordpress.com/2011/10/the-philosophy-of-mathematics-education-studies-in-mathematicseducation.pdf adresinden 28.01.2018 tarihinde alınmıştır. Gündoğdu, K., Albayrak, M., Ozan, C. ve Çelik, N. (2012), Müfettişlerin ilköğretim matematik öğretim programı hakkındaki görüşleri, Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Dergisi, 3(2), 21-37. Karacaoğlu, Ö. C. ve Acar, E. (2010). Yenilenen programların uygulanmasında öğretmenlerin karşılaştığı sorunlar, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 45-58. Korkmaz, İ. (2006). Eğitim programı: tasarımı ve geliştirmesi. A. Doğanay, & E. Karip (Ed.). Öğretimde planlama ve değerlendirme içinde (s. 3-30). Ankara: Pegem A Yayıncılık. Kurt, S. ve Yıldırım, N. (2010). Ortaöğretim 9. sınıf kimya dersi öğretim programının uygulanması ile ilgili öğretmenlerin görüşleri ve önerileri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(1), 91-104. MEB, (2009). İlköğretim matematik dersi 1-5. sınıflar öğretim programı. Ankara: MEB – Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı Yayıncılık. MEB, (2018). Ortaöğretim matematik dersi 9-12. sınıflar öğretim programı. Ankara: MEB – Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı Yayıncılık Morgil, F. İ. ve Yılmaz, A. (1999). Lise X. sınıf, kimya II ders kitaplarının öğretmen ve öğrenci görüşleri açısından değerlendirilmesi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1(1), 26-41. National Council of Teachers of Mathematics (1997). Fostering algebraic and geometric thinking: Selections from the NCTM standards. Reston, VA: NCTM Inc. Peker, M. ve Halat, E. (2008). İlköğretim I. Kademe matematik programının eğitim durumları boyutunun öğretmen görüşleri doğrultusunda incelenmesi. Selçuk Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 209-225. Saylan, N. (2001). Ortaöğretim öğretmenlerinin program tasarısı ile ilgili görüşleri ve tasarı süreçlerindeki davranışlarının belirlenmesi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(6), 113. Yıldırım A. ve Şimşek, H. (2006), Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri, 5.Baskı, Ankara: Seçkin Yayınları. Yüksel, İ. (2010). Türkiye için program değerlendirme standartları oluşturma çalışması, (Yayımlanmamış doktora tezi). Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.

Yenilenen 9. Sınıf Matematik Dersi Öğretim Programı Hakkında Öğretmen Görüşleri

Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 3, 100 - 110, 20.12.2018

Öz

Bu çalışmanın amacı; 2017-2018 eğitim-öğretim yılında uygulamaya konulan
9. sınıf matematik öğretim programıyla ilgili öğretmenlerin uygulamada
yaşadıkları sorunları ve çözüm önerilerini belirlemektir.  Bu doğrultuda Isparta, Balıkesir, Kayseri,
Şanlıurfa’da farklı ortaöğretim kurumlarında görev yapan ve 9. sınıf matematik
dersine giren 12 lise matematik öğretmeninin görüşleri alınmıştır. Çalışmada
nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır.  Araştırmanın verileri açık uçlu sorulardan
oluşan anketten elde edilmiştir.  Elde
edilen veriler nitel yöntemde kullanılan içerik analizi yöntemiyle analiz
edilmiş, ulaşılan bulgular kategorilendirilerek yorumlanmıştır. Öğretmenler
programın yeniden düzenlenmesinin başlıca nedenlerinin; eski programın konu
yükünün fazla olması, günlük problemlerde ihtiyacı karşılamaması, ezberleyen
bir neslin yetişmesine neden olması ve çok fazla teorik bilginin olması olarak
belirtmişlerdir.  Yenilenen programda
konuların sade, anlaşılır olduğu ve Mantık konusunun 11. sınıftan 9. sınıfa
alınmasının uygun olduğu belirlenmiştir. Çalışmada; öğrencilerin
hazırbulunuşluk düzeylerinin düşük olduğu, sayılar ve temel kavramlar
konularının yüzeysel kaldığı, konular ve kazanımlara uygun yardımcı kitap,
online test ve çeşitli yazılım gibi kaynakların yetersiz olduğu sonucu elde
edilmiştir.  9. Sınıf matematik öğretim
programının içerik ile kazanımların genel olarak uyumlu olduğu, öğrencilerin
günlük yaşamlarında karşılaştıkları problemleri çözme becerisini kazanmaları
açısından kısmen yeterli olduğu ve programın geliştirilmesi gerektiği
belirlenmiştir. Ayrıca öğretmenler; yeni müfredata uygun kaynakların kitap
olarak değil konu bazında föyler veya kitapçıklar halinde olmasını, problem ve
çözümlerin günlük yaşamla ilişkilendirilmiş olmasını, öğrencilerin
hazırbulunuşluk düzeylerinin daha yüksek olması için ilkokul, ortaokul ve
liseler arasında sıkı bir iş birliği yapılmasını önermişlerdir. 





Kaynakça

  • Aksu, H. H. (2008). Öğretmenlerin yeni ilköğretim matematik programına ilişkin görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 1-10. Arslan, S. ve İlkay, N. (2015). Okulöncesi öğretim programına yönelik öğretmen görüşleri. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 1(1), 22-32. Baki, A. (2008). Kuramdan uygulamaya matematik eğitimi. Ankara: Harf Eğitim Yayıncılığı. Bal, A. P. (2008). Yeni ilköğretim matematik öğretim programının öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesi. Çanakkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(1),53-68. Başer, N. (1996). Ders Geçme Ve Kredi Sisteminde Lise Öğrencileri İçin Bir Matematik Başarı Testi Tasarımı Ve Uygulanabilirliğinin Araştırılması, Yayınlanmış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir. Baykul, Y. (2000). İlköğretimde matematik öğretimi 1-5. sınıflar için. Ankara: Pegem Yayınları. Bulut, S. (2004). İlköğretim programı yeni yaklaşımlar Matematik (1-5 Sınıf). Ankara: Milli Eğitim Yayınları. Çiftçi, Z. B., Akgün, L. ve Deniz, D. (2013). Dokuzuncu sınıf matematik öğretim programı ile ilgili uygulamada karşılaşılan sorunlara yönelik öğretmen görüşleri ve çözüm önerileri. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 3(1), 1-21. Çiftçi, O. ve Tatar, E. (2015). Güncellenen Ortaöğretim Matematik Öğretim Programı Hakkında Öğretmen Görüşleri, Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, Vol:6, No:2, 285-298. Demircioğlu, G., Aslan, A. Ve Yadigaroğlu, M. (2015). Yenilenen kimya dersi öğretim programının öğretmen görüşleri ile destekli analizi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi,4(1), 135-146. Demirel, Ö. (2005), Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme, Ankara, Pegem A Yayınları. Demirel, Ö. (2009). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem Akademi. Dursun, Ş. ve Dede, Y. (2004). Öğrencilerin matematik başarısını etkileyen faktörler: Matematik öğretmenlerinin görüşleri bakımından. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 217-233. Ernest, P. (1991). The philosophy of mathematics education, Taylor & Francis Group 2004, https://p4mriunpat.files.wordpress.com/2011/10/the-philosophy-of-mathematics-education-studies-in-mathematicseducation.pdf adresinden 28.01.2018 tarihinde alınmıştır. Gündoğdu, K., Albayrak, M., Ozan, C. ve Çelik, N. (2012), Müfettişlerin ilköğretim matematik öğretim programı hakkındaki görüşleri, Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Dergisi, 3(2), 21-37. Karacaoğlu, Ö. C. ve Acar, E. (2010). Yenilenen programların uygulanmasında öğretmenlerin karşılaştığı sorunlar, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 45-58. Korkmaz, İ. (2006). Eğitim programı: tasarımı ve geliştirmesi. A. Doğanay, & E. Karip (Ed.). Öğretimde planlama ve değerlendirme içinde (s. 3-30). Ankara: Pegem A Yayıncılık. Kurt, S. ve Yıldırım, N. (2010). Ortaöğretim 9. sınıf kimya dersi öğretim programının uygulanması ile ilgili öğretmenlerin görüşleri ve önerileri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(1), 91-104. MEB, (2009). İlköğretim matematik dersi 1-5. sınıflar öğretim programı. Ankara: MEB – Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı Yayıncılık. MEB, (2018). Ortaöğretim matematik dersi 9-12. sınıflar öğretim programı. Ankara: MEB – Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı Yayıncılık Morgil, F. İ. ve Yılmaz, A. (1999). Lise X. sınıf, kimya II ders kitaplarının öğretmen ve öğrenci görüşleri açısından değerlendirilmesi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1(1), 26-41. National Council of Teachers of Mathematics (1997). Fostering algebraic and geometric thinking: Selections from the NCTM standards. Reston, VA: NCTM Inc. Peker, M. ve Halat, E. (2008). İlköğretim I. Kademe matematik programının eğitim durumları boyutunun öğretmen görüşleri doğrultusunda incelenmesi. Selçuk Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 209-225. Saylan, N. (2001). Ortaöğretim öğretmenlerinin program tasarısı ile ilgili görüşleri ve tasarı süreçlerindeki davranışlarının belirlenmesi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(6), 113. Yıldırım A. ve Şimşek, H. (2006), Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri, 5.Baskı, Ankara: Seçkin Yayınları. Yüksel, İ. (2010). Türkiye için program değerlendirme standartları oluşturma çalışması, (Yayımlanmamış doktora tezi). Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makale
Yazarlar

Yüksel Yalçınkaya 0000-0002-1633-8343

Yayımlanma Tarihi 20 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 9 Mart 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Yalçınkaya, Y. (2018). Yenilenen 9. Sınıf Matematik Dersi Öğretim Programı Hakkında Öğretmen Görüşleri. Journal of Education, Theory and Practical Research, 4(3), 100-110.