Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Longitudinal Investigation of the Role of Reading Comprehension Skills in High School Entrance Exam Success

Yıl 2024, Cilt: 10 Sayı: 2, 210 - 221, 31.08.2024

Öz

This study aimed to explore the effect of fifth-grade students’ reading comprehension skills on their success in the national central high school entrance exam taken in the eighth grade. The study used a longitudinal correlational survey design. The sample group consisted of 986 students studying in 46 middle schools in 17 cities, which are the branches of a private school company. The sample was relatively homogenous with 531 male and 455 female students coming from a middle-class socioeconomic background. The data on students’ reading comprehension skills were collected using reading comprehension tests administered in the fifth and seventh grades. No data could be collected in the sixth grade due to the COVID-19 pandemic. Students’ scores on the high school entrance exam (LGS in its Turkish acronym) that they took at the end of the eighth grade were received through the school administration. The data were analyzed using descriptive statistics and correlation and regression analyses. The analysis results yielded statistically significant correlations between students’ fifth- and seventh grade reading comprehension skills scores and LGS scores. They also showed that students’ reading comprehension skills are a significant predictor of their LGS scores.

Proje Numarası

Bu çalışma proje kapsamında değildir

Kaynakça

  • Akay, A. (2004). İlköğretim 2. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerilerinin matematik problemlerini çözme başarısına etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Aksoy, G. ve Doymuş, K. (2014). Fen ve teknoloji dersi uygulamalarında işbirlikli okuma-yazma-uygulama tekniğinin etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(2), 381–397. http://www.gefad.gazi.edu.tr/issue/6738/90584 adresinden erişildi.
  • Aksoy, T. (2017). Okuma alışkanlığının temel eğitimden ortaöğretime geçiş (TEOG) sınavına etkisi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 5(4), 571–588.
  • Akyol, H. (2011). Türkçe öğretim yöntemleri (5. bs.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Allington, R. L. (1977). If they don’t read much, how they ever gonna get good? Journal of Reading, 21(1), 57–61. doi:10.1598/rt.59.1.10
  • Armbruster, B. B., Lehr, F., Osborn, J. ve Adler, C. R. (2001). Put reading first: The research building blocks for teaching children to read kindergarten through grade 3. Washington, D.C: National Institute for Literacy.
  • Ateş, S. (2008). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin okuduğunu anlama düzeyleri ile Türkçe dersine karşı tutumları ve akademik başarıları arasındaki ilişki. Doktora Tezi. Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Ayre, C., & Scally, A. J. (2014). Critical values for Lawshe’s content validity ratio: Revisiting the original methods of calculation. Measurement and Evaluation in Counseling and Development, 47(1), 79–86. doi:10.1177/0748175613513808
  • Baştuğ, M. (2014). The structural relationship of reading attitude, reading comprehension and academic achievement. International Journal of Social Sciences and Education, 4(4), 931–946.
  • Baştuğ, M. (2021). Akıcı okumayı geliştirme: Kavramlar, uygulamalar, değerlendirmeler. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. doi:10.14527/9786257676137
  • Bayat, N., Şekercioğlu, G., & Bakir, S. (2014). Okuduğunu anlama ve fen başarısı arasındaki ilişkinin belirlenmesi. Egitim ve Bilim, 39(176), 457–466. doi:10.15390/EB.2014.3693
  • Bloom, B. S. (2012). İnsan nitelikleri ve okulda öğrenme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş. (2006). Sosyal Bilimler için veri analizi elkitabı: İstatistik, araştırma deseni, SPSS uygulamaları ve yorumu. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö., & Köklü, N. (2018). Sosyal bilimler için istatistik. Ankara: Pegem Akademi.
  • Ceran, D., & Deniz, K. (2015). TEOG sınavı sorularının okuma becerisiyle çözülebilme düzeyi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 3(2), 92. doi:10.16916/aded.62200
  • Chall, J. S. (1983). Stages of reading development. New York: McGraw-Hill.
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2018). Research methods in education (8. bs.). New York: Routledge.
  • Cunningham, A., & Stanovich, K. (1997). Early reading acquisition and its relation to reading experience and ability 10 years later. Developmental Psychology, 33(6), 934–945. doi:10.1037/0012-1649.33.6.934
  • Demirel, Ö. (1999). İlköğretim okullarında Türkçe öğretimi. İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Doyle, W. (1983). Academic Work. Review of Educational Research, 53(2), 159–199. doi:10.3102/00346543053002159
  • Elleman, A. M., & Oslund, E. L. (2019). Reading comprehension research: Implications for practice and policy. Policy Insights from the Behavioral and Brain Sciences, 6(1), 3–11. doi:10.1177/2372732218816339
  • Fang, Z. (2008). Going beyond the fab five: Helping students cope with the unique linguistic challenges of expository reading in ıntermediate grades. Journal of Adolescent & Adult Literacy, 51(6), 476–487. doi:10.1598/jaal.51.6.4
  • Gambrell, L. B., Morrow, L. M., & Pennington, C. (2002). Early childhood and elementary literature-based ınstruction: Current Perspectives and Special Issues. Reading Online, 5(6).
  • Göktaş, Ö., & Gürbüztürk, O. (2012). Okuduğunu anlama becerisinin ilköğretim ikinci kademe matematik dersindeki akademik başarıya etkisi. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 2(4), 52–66.
  • Güldenoğlu, B. (2008). Zihinsel yetersizliği olan öğrencilerde okuduğunu anlama becerilerinin desteklenmesi. Ankara Universitesi Egitim Bilimleri Fakultesi Ozel Egitim Dergisi, 9(2), 51–63. doi:10.1501/ozlegt_0000000126
  • Güneş, F. (2011). Dil öğretim yaklaşımları ve Türkçe öğretimindeki uygulamalar. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15), 123–148.
  • Güngör, E. (2009). İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin kitap okuma alışkanlığı ile Türkçe dersi akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek Lisasn Tezi. Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Hulme, C., & Snowling, M. J. (2011). Children’s reading comprehension difficulties: Nature, causes, and treatments. Current Directions in Psychological Science, 20(3), 139–142. doi:10.1177/0963721411408673
  • Karakuş-Aktan, E. N. (2019). Okuma stratejisi eğitiminin ortaokul öğrencilerinin okuduğunu anlama ve matematik dersindeki problem çözme becerilerine etkisi. Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Karasar, N. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemi (26. Baskı.). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Keskin, H. K., & Baştuğ, M. (2010). Sosyal bilgiler dersi okuma çalışmalarında yönlendirilmiş okuma-düşünme aktivitesinin okuduğunu anlamaya etkisi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 3(2), 1–12.
  • Kintsch, W. (1998). Comprehension: A paradigm for cognition. UK: Cambridge University Press.
  • Kızgın, A., & Baştuğ, M. (2020). Okuma motivasyonu ve okuduğunu anlama becerisinin akademik başarıyı yordama düzeyi. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 6(October), 601–612. doi:10.31464/jlere.767022
  • LaBerge, D., & Samuels, S. J. (1974). Toward a theory of automatic information processing in reading. Cognitive Psychology, 6(2), 293–323. doi:10.1016/0010-0285(74)90015-2
  • Lawshe, C. H. (1975). A quantitative approach to content validity. Personnel Psychology, 28(4), 563–575. doi:10.1111/j.1744-6570.1975.tb01393.x
  • Logan, G. D. (1988). Toward an instance theory of automatization. Psychological Review, 95(4), 492–527. doi:10.1037/0033-295X.95.4.492
  • Martinez, R., & Fernandez, A. (2010). The social and economic ımpact of ılliteracy: Analytical Model and Pilot Study. Unesco.
  • NRP. (2000). Report of the national reading panel: Teaching children to read: An evidence-based assessment of the scientific research literature on reading and its implications for reading instruction: Reports of the subgroups. Panel, National Reading.
  • Obalı, B. (2009). Öğrencilerin fen ve teknoloji akademik başarısıyla Türkçede okuduğunu anlama ve matematik başarıları arasındaki ilişki. Yüksek Lisans Tezi. Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Oluk, S., & Başöncül, N. (2009). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerin üstbiliş okuma stratejilerini kullanma düzeyleri ile fen- teknoloji ve Türkçe ders başarıları üzerine etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(1), 183–194.
  • Özçelik, E. G. (2011). Okuduğunu anlama becerisinin başarıya etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Rasinski, T. V., Padak, N. D., McKeon, C. A., Wilfong, L. G., Friedauer, J. A., & Heim, P. (2005). Is reading fluency a key for successful high school reading? Journal of Adolescent & Adult Literacy, 49(1), 22–27. doi:10.1598/JAAL.49.1.3
  • Riedel, B. W. (2007). The relation between DIBELS, reading comprehension, and vocabulary in urban first-grade students. Reading Research Quarterly, 42(4), 546–567. doi:10.1598/RRQ.42.4.5
  • Şahin, M. (2015). Öğretim materyallerinin öğrenme-öğretme sürecindeki işlevine ilişkin öğretmen görüşlerinin analizi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(3), 995–1012.
  • Smith, R., Snow, P., Serry, T., & Hammond, L. (2021). The Role of Background Knowledge in Reading Comprehension: A Critical Review. Reading Psychology, 42(3), 214–240. doi:10.1080/02702711.2021.1888348
  • Snow, C. E. (2002). Reading for understanding: Towards a R&D program in reading comprehension. Washington, DC: RAND Reading Study Group.
  • Stanovich, K. (2000). Progress in understanding reading. New York: Guilford Press.
  • Stanovich, K. (2009). Matthew effects in reading: Some consequences of individual differences in the acquisition of literacy. Journal of Education, 189(1–2), 23–55. doi:10.1177/0022057409189001-204
  • Strickland, W. D., Boon, R. T., & Spencer, V. G. (2013). The effects of repeated reading on the fluency and comprehension skills of elementary-age students with learning disabilities (LD), 2001-2011: A review of research and practice. Learning Disabilities: A Contemporary Journal, 11(1), 1–33.
  • Sweet, A. P., & Snow, C. E. (2003). Reading for Comprehension. A. P. Sweet ve C. E. Snow (Ed.), Rethinking Reading Comprehension içinde . New York: The Guilford Press.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2013). Using Multivariate Statistics (6. bs.). Boston: Pearson.
  • Vorhaus, J., Litster, J., Frearson, M., & Johnson, S. (2011). Review of research and evaluation on improving adult literacy and numeracy skills. London, UK: Department for Business Innovation & Skills.
  • Yazıcı, K. (2006). Sosyal bilgiler ve okuma becerileri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(1), 273–283.
  • Yıldız, M. (2013). Okuma motivasyonu, akıcı okuma ve okuduğunu anlamanın beşinci sınıf öğrencilerinin akademik başarılarındaki rolü. Electronic Turkish Studies, 8(4), 1461–1478.
  • Yıldız, M., Kanik Uysal, P., Bilge, H., Patricia Wolters, A., Saka, Y., Yıldırım, K., & Rasinski, T. (2019). Relationships between Turkish eighth-grade students’ oral reading efficacy, reading comprehension and achievement scores on a high-stakes achievement test. Reading Psychology, 40(4), 329–349. doi:10.1080/02702711.2018.1555363
  • Yılmaz, M. (2011). İlkogretim 4. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama seviyeleri ile Türkçe, matematik, sosyal bilgiler ve fen ve teknoloji derslerindeki basarıları arasındaki ilişkinin belirlenmesi. Dumlupınar Üniveristesi Sosyal Bilimler Dergisi, (29), 9–14.
  • Zeffiro, T., & Eden, G. (2000). The neural basis of developmental dyslexia. Annals of Dyslexia, 50(1), 3–30.

Liselere Geçiş Sınav Başarısında Okuduğunu Anlama Becerisinin Rolünün Boylamsal Olarak Araştırılması

Yıl 2024, Cilt: 10 Sayı: 2, 210 - 221, 31.08.2024

Öz

Bu araştırmanın amacı, beşinci sınıfa devam eden öğrencilerin okuduğunu anlama becerilerinin aynı grubun sekizinci sınıftaki ulusal merkezi sınav başarıları üzerindeki etkisini belirlemektedir. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli ile boylamsal olarak yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu, özel bir okulun 17 farklı ildeki 46 ortaokulunda öğrenim gören 986 öğrenci oluşturmaktadır. 531’i erkek 455’i kız öğrencilerden oluşan katılımcılar nispeten homojen bir dağılım sergilemekle birlikte orta sosyoekonomik düzeyde yer almaktadır. Katılımcıların beşinci ve yedinci sınıftaki okuduğunu anlama becerilerine ilişkin veriler “Okuduğunu Anlama Testi” aracılığıyla elde edilmiştir. Öğrencilerin altıncı sınıftaki okuduğunu anlama becerilerine ilişkin veriler Covid-19 salgını nedeniyle toplanamamıştır. Öğrencilerin sekizinci sınıf sonunda girdikleri LGS sınavına ilişkin puanları ise okul yönetimi aracılığıyla alınmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, korelasyon ve regresyon analizi kullanılmıştır. Bulgular, öğrencilerin beşinci ve yedinci sınıftaki okuduğunu anlama testi puanları ile LGS sınav puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişkiler olduğunu ortaya koymuştur. Buna ek olarak, öğrencilerin okuduğunu anlama becerilerinin LGS puanlarının önemli bir yordayıcısı olduğunu göstermiştir. Öğrencilerin ortaokulun başlangıç dönemlerindeki okuduğunu anlama becerilerinin onların gelecekteki akademik başarılarını etkilediği sonucuna ulaşılmıştır.

Proje Numarası

Bu çalışma proje kapsamında değildir

Kaynakça

  • Akay, A. (2004). İlköğretim 2. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerilerinin matematik problemlerini çözme başarısına etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Aksoy, G. ve Doymuş, K. (2014). Fen ve teknoloji dersi uygulamalarında işbirlikli okuma-yazma-uygulama tekniğinin etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(2), 381–397. http://www.gefad.gazi.edu.tr/issue/6738/90584 adresinden erişildi.
  • Aksoy, T. (2017). Okuma alışkanlığının temel eğitimden ortaöğretime geçiş (TEOG) sınavına etkisi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 5(4), 571–588.
  • Akyol, H. (2011). Türkçe öğretim yöntemleri (5. bs.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Allington, R. L. (1977). If they don’t read much, how they ever gonna get good? Journal of Reading, 21(1), 57–61. doi:10.1598/rt.59.1.10
  • Armbruster, B. B., Lehr, F., Osborn, J. ve Adler, C. R. (2001). Put reading first: The research building blocks for teaching children to read kindergarten through grade 3. Washington, D.C: National Institute for Literacy.
  • Ateş, S. (2008). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin okuduğunu anlama düzeyleri ile Türkçe dersine karşı tutumları ve akademik başarıları arasındaki ilişki. Doktora Tezi. Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Ayre, C., & Scally, A. J. (2014). Critical values for Lawshe’s content validity ratio: Revisiting the original methods of calculation. Measurement and Evaluation in Counseling and Development, 47(1), 79–86. doi:10.1177/0748175613513808
  • Baştuğ, M. (2014). The structural relationship of reading attitude, reading comprehension and academic achievement. International Journal of Social Sciences and Education, 4(4), 931–946.
  • Baştuğ, M. (2021). Akıcı okumayı geliştirme: Kavramlar, uygulamalar, değerlendirmeler. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. doi:10.14527/9786257676137
  • Bayat, N., Şekercioğlu, G., & Bakir, S. (2014). Okuduğunu anlama ve fen başarısı arasındaki ilişkinin belirlenmesi. Egitim ve Bilim, 39(176), 457–466. doi:10.15390/EB.2014.3693
  • Bloom, B. S. (2012). İnsan nitelikleri ve okulda öğrenme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş. (2006). Sosyal Bilimler için veri analizi elkitabı: İstatistik, araştırma deseni, SPSS uygulamaları ve yorumu. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö., & Köklü, N. (2018). Sosyal bilimler için istatistik. Ankara: Pegem Akademi.
  • Ceran, D., & Deniz, K. (2015). TEOG sınavı sorularının okuma becerisiyle çözülebilme düzeyi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 3(2), 92. doi:10.16916/aded.62200
  • Chall, J. S. (1983). Stages of reading development. New York: McGraw-Hill.
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2018). Research methods in education (8. bs.). New York: Routledge.
  • Cunningham, A., & Stanovich, K. (1997). Early reading acquisition and its relation to reading experience and ability 10 years later. Developmental Psychology, 33(6), 934–945. doi:10.1037/0012-1649.33.6.934
  • Demirel, Ö. (1999). İlköğretim okullarında Türkçe öğretimi. İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Doyle, W. (1983). Academic Work. Review of Educational Research, 53(2), 159–199. doi:10.3102/00346543053002159
  • Elleman, A. M., & Oslund, E. L. (2019). Reading comprehension research: Implications for practice and policy. Policy Insights from the Behavioral and Brain Sciences, 6(1), 3–11. doi:10.1177/2372732218816339
  • Fang, Z. (2008). Going beyond the fab five: Helping students cope with the unique linguistic challenges of expository reading in ıntermediate grades. Journal of Adolescent & Adult Literacy, 51(6), 476–487. doi:10.1598/jaal.51.6.4
  • Gambrell, L. B., Morrow, L. M., & Pennington, C. (2002). Early childhood and elementary literature-based ınstruction: Current Perspectives and Special Issues. Reading Online, 5(6).
  • Göktaş, Ö., & Gürbüztürk, O. (2012). Okuduğunu anlama becerisinin ilköğretim ikinci kademe matematik dersindeki akademik başarıya etkisi. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 2(4), 52–66.
  • Güldenoğlu, B. (2008). Zihinsel yetersizliği olan öğrencilerde okuduğunu anlama becerilerinin desteklenmesi. Ankara Universitesi Egitim Bilimleri Fakultesi Ozel Egitim Dergisi, 9(2), 51–63. doi:10.1501/ozlegt_0000000126
  • Güneş, F. (2011). Dil öğretim yaklaşımları ve Türkçe öğretimindeki uygulamalar. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15), 123–148.
  • Güngör, E. (2009). İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin kitap okuma alışkanlığı ile Türkçe dersi akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek Lisasn Tezi. Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Hulme, C., & Snowling, M. J. (2011). Children’s reading comprehension difficulties: Nature, causes, and treatments. Current Directions in Psychological Science, 20(3), 139–142. doi:10.1177/0963721411408673
  • Karakuş-Aktan, E. N. (2019). Okuma stratejisi eğitiminin ortaokul öğrencilerinin okuduğunu anlama ve matematik dersindeki problem çözme becerilerine etkisi. Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Karasar, N. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemi (26. Baskı.). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Keskin, H. K., & Baştuğ, M. (2010). Sosyal bilgiler dersi okuma çalışmalarında yönlendirilmiş okuma-düşünme aktivitesinin okuduğunu anlamaya etkisi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 3(2), 1–12.
  • Kintsch, W. (1998). Comprehension: A paradigm for cognition. UK: Cambridge University Press.
  • Kızgın, A., & Baştuğ, M. (2020). Okuma motivasyonu ve okuduğunu anlama becerisinin akademik başarıyı yordama düzeyi. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 6(October), 601–612. doi:10.31464/jlere.767022
  • LaBerge, D., & Samuels, S. J. (1974). Toward a theory of automatic information processing in reading. Cognitive Psychology, 6(2), 293–323. doi:10.1016/0010-0285(74)90015-2
  • Lawshe, C. H. (1975). A quantitative approach to content validity. Personnel Psychology, 28(4), 563–575. doi:10.1111/j.1744-6570.1975.tb01393.x
  • Logan, G. D. (1988). Toward an instance theory of automatization. Psychological Review, 95(4), 492–527. doi:10.1037/0033-295X.95.4.492
  • Martinez, R., & Fernandez, A. (2010). The social and economic ımpact of ılliteracy: Analytical Model and Pilot Study. Unesco.
  • NRP. (2000). Report of the national reading panel: Teaching children to read: An evidence-based assessment of the scientific research literature on reading and its implications for reading instruction: Reports of the subgroups. Panel, National Reading.
  • Obalı, B. (2009). Öğrencilerin fen ve teknoloji akademik başarısıyla Türkçede okuduğunu anlama ve matematik başarıları arasındaki ilişki. Yüksek Lisans Tezi. Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Oluk, S., & Başöncül, N. (2009). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerin üstbiliş okuma stratejilerini kullanma düzeyleri ile fen- teknoloji ve Türkçe ders başarıları üzerine etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(1), 183–194.
  • Özçelik, E. G. (2011). Okuduğunu anlama becerisinin başarıya etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Rasinski, T. V., Padak, N. D., McKeon, C. A., Wilfong, L. G., Friedauer, J. A., & Heim, P. (2005). Is reading fluency a key for successful high school reading? Journal of Adolescent & Adult Literacy, 49(1), 22–27. doi:10.1598/JAAL.49.1.3
  • Riedel, B. W. (2007). The relation between DIBELS, reading comprehension, and vocabulary in urban first-grade students. Reading Research Quarterly, 42(4), 546–567. doi:10.1598/RRQ.42.4.5
  • Şahin, M. (2015). Öğretim materyallerinin öğrenme-öğretme sürecindeki işlevine ilişkin öğretmen görüşlerinin analizi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(3), 995–1012.
  • Smith, R., Snow, P., Serry, T., & Hammond, L. (2021). The Role of Background Knowledge in Reading Comprehension: A Critical Review. Reading Psychology, 42(3), 214–240. doi:10.1080/02702711.2021.1888348
  • Snow, C. E. (2002). Reading for understanding: Towards a R&D program in reading comprehension. Washington, DC: RAND Reading Study Group.
  • Stanovich, K. (2000). Progress in understanding reading. New York: Guilford Press.
  • Stanovich, K. (2009). Matthew effects in reading: Some consequences of individual differences in the acquisition of literacy. Journal of Education, 189(1–2), 23–55. doi:10.1177/0022057409189001-204
  • Strickland, W. D., Boon, R. T., & Spencer, V. G. (2013). The effects of repeated reading on the fluency and comprehension skills of elementary-age students with learning disabilities (LD), 2001-2011: A review of research and practice. Learning Disabilities: A Contemporary Journal, 11(1), 1–33.
  • Sweet, A. P., & Snow, C. E. (2003). Reading for Comprehension. A. P. Sweet ve C. E. Snow (Ed.), Rethinking Reading Comprehension içinde . New York: The Guilford Press.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2013). Using Multivariate Statistics (6. bs.). Boston: Pearson.
  • Vorhaus, J., Litster, J., Frearson, M., & Johnson, S. (2011). Review of research and evaluation on improving adult literacy and numeracy skills. London, UK: Department for Business Innovation & Skills.
  • Yazıcı, K. (2006). Sosyal bilgiler ve okuma becerileri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(1), 273–283.
  • Yıldız, M. (2013). Okuma motivasyonu, akıcı okuma ve okuduğunu anlamanın beşinci sınıf öğrencilerinin akademik başarılarındaki rolü. Electronic Turkish Studies, 8(4), 1461–1478.
  • Yıldız, M., Kanik Uysal, P., Bilge, H., Patricia Wolters, A., Saka, Y., Yıldırım, K., & Rasinski, T. (2019). Relationships between Turkish eighth-grade students’ oral reading efficacy, reading comprehension and achievement scores on a high-stakes achievement test. Reading Psychology, 40(4), 329–349. doi:10.1080/02702711.2018.1555363
  • Yılmaz, M. (2011). İlkogretim 4. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama seviyeleri ile Türkçe, matematik, sosyal bilgiler ve fen ve teknoloji derslerindeki basarıları arasındaki ilişkinin belirlenmesi. Dumlupınar Üniveristesi Sosyal Bilimler Dergisi, (29), 9–14.
  • Zeffiro, T., & Eden, G. (2000). The neural basis of developmental dyslexia. Annals of Dyslexia, 50(1), 3–30.
Toplam 57 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular İlköğretim, Türkçe Eğitimi
Bölüm Makale
Yazarlar

Çiğdem Mollaibrahimoğlu 0009-0000-2846-5748

Burak Öncü 0000-0002-5706-0448

Muhammet Baştuğ 0000-0002-5949-6966

Proje Numarası Bu çalışma proje kapsamında değildir
Erken Görünüm Tarihi 3 Eylül 2024
Yayımlanma Tarihi 31 Ağustos 2024
Gönderilme Tarihi 4 Ağustos 2024
Kabul Tarihi 29 Ağustos 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 10 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Mollaibrahimoğlu, Ç., Öncü, B., & Baştuğ, M. (2024). Longitudinal Investigation of the Role of Reading Comprehension Skills in High School Entrance Exam Success. Journal of Education, Theory and Practical Research, 10(2), 210-221.