Bu çalışmada, yerli turistlerin Alanya’yı tekrar ziyaret etme niyetleri ile ilişkili değişkenlerin belirlenmesi ve bu değişkenlerin Uyum Analizi Yöntemi kullanılarak incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçlar doğrultusunda, kolayda örnekleme yöntemine göre, Alanya’da tatil amaçlı konaklama yapmış 157 yerli turiste internete dayalı anket yapılmıştır. Elde edilen veriler ışığında, kategorik değişkenler ile Ki-kare Bağımsızlık Testi yapılmıştır. Bu testler sonucunda, yerli turistlerin Alanya’yı tekrar ziyaret etme niyetleri ile ilişkili altı kategorik değişken belirlenmiştir. Bunlar: (i) Hane halkı gelir düzeyi, (ii) Alanya’daki toplam tatil sayısı, (iii) Alanya’da en son tatildeki genel memnuniyet düzeyi, (iv) Alanya’da en son tatilin mevsimi, (v) Alanya’da en son tatilde kalınan yer ve (vi) Alanya’nın tanıtımının yapılması. Sonrasında, bu altı değişkenin kategorileri ile yerli turistlerin Alanya’yı tekrar ziyaret etme niyetlerinin kategorileri arasındaki ilişkiler Uyum Analizi Yöntemi kullanılarak ayrı ayrı incelenmiştir. Sonuç olarak, Alanya turizminin gelişimi için kullanışlı önemli göstergeler elde edilmiştir.
Turizm Yerli turist Tekrar ziyaret etme niyeti İstatistiksel Yöntemler Uyum Analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 2 |