Under 21st century conditions, engineering education should focus not only on professional skills such as design, manufacture, and maintenance but also on soft skills, which play an important role in supporting career advancements, such as communication, interpersonal relations, and teamwork. In other words, it is an obligation for engineers to be competent in their own discipline. In addition to its own discipline, it will be a plus to be able to work with individuals from other disciplines and to exchange information seamlessly in the work environment. In this context, graduation as a T-shaped engineer with sensitive skills that will enable this acquisition will be prominent in career planning. The aim of this study is to introduce the T-shaped term that is not yet widespread in Turkey and to investigate soft skills forming the horizontal component of the T-shaped engineer. In line with the purpose of the research, studies on the soft skills that engineers must acquire, the program outcomes determined by the accreditation boards, and job ads are analyzed. In addition to the determination of soft skills, suggestions compiled from the literature are presented for higher education institutions to train their students as T-shaped engineers.
breadth of knowledge engineering program soft skills T-shaped engineer
21. yüzyıl koşullarında mühendislik eğitiminde sadece tasarım, üretim ve bakım gibi profesyonel becerilere değil, aynı zamanda iletişim, kişiler arası ilişkiler ve ekip çalışması gibi kariyer ilerlemesini desteklemede önemli rol oynayan hassas becerilere de odaklanılması gerekmektedir. Diğer bir ifadeyle mühendislerin kendi disiplininde yetkin olması bir mecburiyettir. Kendi disiplininin yanı sıra diğer disiplinlerden gelen bireylerle çalışabilme ve çalışma ortamında sorunsuz bir şekilde bilgi alışverişinde bulunabilmesi artı değer olacaktır. Bu çerçevede bu kazanıma imkan sunacak hassas beceriler ile T-tipi mühendis olarak mezun olması kariyer planlamasında öne çıkacaktır. Bu çalışmanın amacı Türkiye’de henüz yaygın olmayan T-tipi mühendis kavramının tanıtılması ve T-tipi mühendis kavramının yatay bileşenini oluşturan hassas becerilerin araştırılmasıdır. Araştırmanın amacı doğrultusunda mühendislerin sahip olması gereken hassas becerilere ilişkin literatürdeki çalışmalar, iş ilanları ve mühendislik programlarını akredite eden kuruluşların belirlemiş olduğu program çıktıları analiz edilmiştir. Hassas becerilerin belirlenmesine ek olarak yükseköğretim kurumlarının öğrencilerini T-tipi mühendis olarak yetiştirebilmesi için literatürden derlenen öneriler sunulmuştur.
bilgi genişliği mühendislik programı T-şekilli mühendis yumuşak beceriler
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Endüstri Mühendisliği |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2020 |
Kabul Tarihi | 30 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 31 Sayı: 2 |