The aim of this study was to determine the university students’ motivation situations towards learning and learning strategies which they used. The sample of this study, which was in a survey model, consisted of 550 students chosen from four faculties and two higher schools by using stratified sampling method. Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ) was used to obtain data. According to the results of the research, while university students were mostly motivated with intrinsic goals in learning, targets related to extrinsic factors and their beliefs in positive results of learning efforts were the other factors that were effective in motivation. Whereas organization, rehearsal, elaboration strategies were mostly used in learning strategies; the least used strategy was peer learning. Accordingly, it can be concluded that university students used earning strategies in consistent with their aims, they did not use the learning strategies of high intellectual levels and they did not prefer peer learning strategy
Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin öğrenmeye yönelik güdülenme durumlarını ve kullandıkları öğrenme stratejilerini belirlemektir. Tarama modelinde desenlenen araştırmanın örneklemi, tabakalı örnekleme yöntemiyle seçilen 550 üniversite öğrencisinden oluşmaktadır. Verilerin elde edilmesinde Güdülenme ve Öğrenme Stratejileri Ölçeği (MSLQ) kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre üniversite öğrencileri öğrenmeye daha çok içsel hedeflerle güdülenirken; dışsal hedefler ve öğrenme çabalarından olumlu sonuç alınacağına ilişkin inançlar, güdülenmede etkili olan diğer faktörler arasında yer almıştır. Öğrenme stratejilerinin kullanımında ise düzenleme, yineleme ve açımlama stratejileri daha fazla tercih edilirken; üniversite öğrencileri tarafından en az kullanılan öğrenme stratejisinin grup çalışmaları olduğu tespit edilmiştir. Araştırma bulgularından hareketle üniversite öğrencilerinin genellikle belirli bir amaca yönelik öğrenme girişiminde bulunduğu, bunun yanında öğrenciler tarafından üst düzey düşünme becerilerini gerektiren öğrenme stratejilerinin yeterince kullanmadığı ve işbirliği içinde öğrenmenin pek tercih edilmediği söylenebilir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 2 |