BibTex RIS Kaynak Göster

University Students’ Motivation Levels Towards Learning and Learning Strategies They Use

Yıl 2014, Cilt: 3 Sayı: 2, 31 - 48, 01.10.2014

Öz

The aim of this study was to determine the university students’ motivation situations towards learning and learning strategies which they used. The sample of this study, which was in a survey model, consisted of 550 students chosen from four faculties and two higher schools by using stratified sampling method. Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ) was used to obtain data. According to the results of the research, while university students were mostly motivated with intrinsic goals in learning, targets related to extrinsic factors and their beliefs in positive results of learning efforts were the other factors that were effective in motivation. Whereas organization, rehearsal, elaboration strategies were mostly used in learning strategies; the least used strategy was peer learning. Accordingly, it can be concluded that university students used earning strategies in consistent with their aims, they did not use the learning strategies of high intellectual levels and they did not prefer peer learning strategy

Kaynakça

  • Açıkgöz, K.Ü. (2004). Aktif öğrenme. İzmir: Eğitim Dünyası.
  • Barutçugil, İ. (2004). Stratejik insan kaynakları yönetimi. İstanbul: Kariyer.
  • Braham, B. J. (1998). Öğrenen bir organizasyon yaratmak (A. Tekcan, Çev.).İstanbul: Rota.
  • Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö. E., Özkahveci, Ö. ve Demirel, F. (2004). Güdülenme ve öğrenme çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(2), 207-239.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel,F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Deryakulu, D. (2004). Üniversite öğrencilerinin öğrenme ve ders çalışma stratejileri ile epistemolojik inançları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 38, 230-249.
  • Dikbaş, Y. ve Hasırcı, Ö. K. (2008).Öğrenme stratejileri öğretiminin ve ders işlenişinde kullanımının öğrencilerin Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 9(2), 69-76.
  • Erden, M., & Akman, Y. (2001). Gelişim ve öğrenme. Ankara:Arkadaş.
  • Erden, M., & Akman, Y. (1997). Eğitim psikolojisi. Ankara: Arkadaş.
  • Fidan, N. (1960). Öğrenme ve öğretme. Ankara: Tekışık Matbaası.
  • Güney, S. (2011). Davranış bilimleri. Ankara: Nobel Akademik.
  • Hanrahan, M. (1998). The effect of learning environment factors on students' motivation and learning. International Journal of Science Education, 20(6), 737-753. doi:10.1080/0950069980200609
  • İkiz, E. (2010). Öğrenmenin kapsamı ve etkileyen faktörler. İçinde E. Deniz (Ed.). Eğitim psikolojisi. Ankara: Maya.
  • Özden, Y. (2010). Öğrenme ve öğretme. Ankara: Pegem Akademi.
  • Özkal, N. ve Çetingöz, D.(2006). Akademik başarı, cinsiyet, tutum ve öğrenme stratejilerinin kullanımı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 46, 259-27.
  • Phillips, D. C., & Soltis, J. F. (2005). Öğrenme perspektifleri (S. Durmuş, Çev.). Ankara: Nobel Yayın.
  • Pintrich, P.R., Smith, D.F., Garcia, T., & Mckeachie, W.J.(1993). Reliability and predictive validity of the motivated strategies for learning questionnaire (MSLQ). Educational and Psychological Measurement, 53, 801-813. doi: 10.1177/0013164493053003024
  • Pintrich, P. R., Smith, D. A. F., Garcia, T., & McKeachie, W.J.(1991). A manuel for the use of Building, The University of Michigan (ERIC No:ED338122).
  • Saban, A. (2002). Öğrenme öğretme süreci. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Saracaloğlu, A.S. ve Karasakaloğlu, N. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının okuduğunu anlama açısından incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 36(161), 98-115.
  • Senemoğlu, N. (2009). Eğitimin psikolojik temelleri. İçinde V.Sönmez (Ed.), Eğitim bilimine giriş. Ankara: Anı.
  • Serper, Ö. ve Aytaç, M. (2000). Örnekleme. Bursa: Ezgi Kitabevi.
  • Sönmez, V. (Ed.). (2009). Eğitimle ilgili temel kavramlar. İçinde Eğitim bilimine giriş. Ankara: Anı.
  • Stoffa, R.C. (2009). An examination of the factors underlying the motivation and learning strategies of generation 1.5 Korean American students (Yayımlanmamış doktora tezi). Duquesne University, School of Education.
  • Ülgen, G. (1995). Eğitim psikolojisi. Ankara: Bilim.
  • Watson, M., McSorley, M., Foxcroft, C., & Watson, A. (2004). Exploring the motivation orientation and learning strategies of first year university learners. Tertiary Education and Management, 10(3), 193-207. doi:10.1080/13583883.2004.9967127
  • Woolfolk, A. (2007). Educational psychology. Boston: Pearson Education.
  • Yıldırım, R. (2004). Öğrenmeyi öğrenmek. İstanbul: Sistem.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.

Üniversite Öğrencilerinin Öğrenmeye Yönelik Güdülenmeleri ve Kullandıkları

Yıl 2014, Cilt: 3 Sayı: 2, 31 - 48, 01.10.2014

Öz

Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin öğrenmeye yönelik güdülenme durumlarını ve kullandıkları öğrenme stratejilerini belirlemektir. Tarama modelinde desenlenen araştırmanın örneklemi, tabakalı örnekleme yöntemiyle seçilen 550 üniversite öğrencisinden oluşmaktadır. Verilerin elde edilmesinde Güdülenme ve Öğrenme Stratejileri Ölçeği (MSLQ) kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre üniversite öğrencileri öğrenmeye daha çok içsel hedeflerle güdülenirken; dışsal hedefler ve öğrenme çabalarından olumlu sonuç alınacağına ilişkin inançlar, güdülenmede etkili olan diğer faktörler arasında yer almıştır. Öğrenme stratejilerinin kullanımında ise düzenleme, yineleme ve açımlama stratejileri daha fazla tercih edilirken; üniversite öğrencileri tarafından en az kullanılan öğrenme stratejisinin grup çalışmaları olduğu tespit edilmiştir. Araştırma bulgularından hareketle üniversite öğrencilerinin genellikle belirli bir amaca yönelik öğrenme girişiminde bulunduğu, bunun yanında öğrenciler tarafından üst düzey düşünme becerilerini gerektiren öğrenme stratejilerinin yeterince kullanmadığı ve işbirliği içinde öğrenmenin pek tercih edilmediği söylenebilir

Kaynakça

  • Açıkgöz, K.Ü. (2004). Aktif öğrenme. İzmir: Eğitim Dünyası.
  • Barutçugil, İ. (2004). Stratejik insan kaynakları yönetimi. İstanbul: Kariyer.
  • Braham, B. J. (1998). Öğrenen bir organizasyon yaratmak (A. Tekcan, Çev.).İstanbul: Rota.
  • Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö. E., Özkahveci, Ö. ve Demirel, F. (2004). Güdülenme ve öğrenme çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(2), 207-239.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel,F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Deryakulu, D. (2004). Üniversite öğrencilerinin öğrenme ve ders çalışma stratejileri ile epistemolojik inançları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 38, 230-249.
  • Dikbaş, Y. ve Hasırcı, Ö. K. (2008).Öğrenme stratejileri öğretiminin ve ders işlenişinde kullanımının öğrencilerin Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 9(2), 69-76.
  • Erden, M., & Akman, Y. (2001). Gelişim ve öğrenme. Ankara:Arkadaş.
  • Erden, M., & Akman, Y. (1997). Eğitim psikolojisi. Ankara: Arkadaş.
  • Fidan, N. (1960). Öğrenme ve öğretme. Ankara: Tekışık Matbaası.
  • Güney, S. (2011). Davranış bilimleri. Ankara: Nobel Akademik.
  • Hanrahan, M. (1998). The effect of learning environment factors on students' motivation and learning. International Journal of Science Education, 20(6), 737-753. doi:10.1080/0950069980200609
  • İkiz, E. (2010). Öğrenmenin kapsamı ve etkileyen faktörler. İçinde E. Deniz (Ed.). Eğitim psikolojisi. Ankara: Maya.
  • Özden, Y. (2010). Öğrenme ve öğretme. Ankara: Pegem Akademi.
  • Özkal, N. ve Çetingöz, D.(2006). Akademik başarı, cinsiyet, tutum ve öğrenme stratejilerinin kullanımı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 46, 259-27.
  • Phillips, D. C., & Soltis, J. F. (2005). Öğrenme perspektifleri (S. Durmuş, Çev.). Ankara: Nobel Yayın.
  • Pintrich, P.R., Smith, D.F., Garcia, T., & Mckeachie, W.J.(1993). Reliability and predictive validity of the motivated strategies for learning questionnaire (MSLQ). Educational and Psychological Measurement, 53, 801-813. doi: 10.1177/0013164493053003024
  • Pintrich, P. R., Smith, D. A. F., Garcia, T., & McKeachie, W.J.(1991). A manuel for the use of Building, The University of Michigan (ERIC No:ED338122).
  • Saban, A. (2002). Öğrenme öğretme süreci. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Saracaloğlu, A.S. ve Karasakaloğlu, N. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının okuduğunu anlama açısından incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 36(161), 98-115.
  • Senemoğlu, N. (2009). Eğitimin psikolojik temelleri. İçinde V.Sönmez (Ed.), Eğitim bilimine giriş. Ankara: Anı.
  • Serper, Ö. ve Aytaç, M. (2000). Örnekleme. Bursa: Ezgi Kitabevi.
  • Sönmez, V. (Ed.). (2009). Eğitimle ilgili temel kavramlar. İçinde Eğitim bilimine giriş. Ankara: Anı.
  • Stoffa, R.C. (2009). An examination of the factors underlying the motivation and learning strategies of generation 1.5 Korean American students (Yayımlanmamış doktora tezi). Duquesne University, School of Education.
  • Ülgen, G. (1995). Eğitim psikolojisi. Ankara: Bilim.
  • Watson, M., McSorley, M., Foxcroft, C., & Watson, A. (2004). Exploring the motivation orientation and learning strategies of first year university learners. Tertiary Education and Management, 10(3), 193-207. doi:10.1080/13583883.2004.9967127
  • Woolfolk, A. (2007). Educational psychology. Boston: Pearson Education.
  • Yıldırım, R. (2004). Öğrenmeyi öğrenmek. İstanbul: Sistem.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Süleyman Karataş

Hatice Güleş

Ahmet Aypay

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Karataş, S., Güleş, H., & Aypay, A. (2014). Üniversite Öğrencilerinin Öğrenmeye Yönelik Güdülenmeleri ve Kullandıkları. Eğitimde Politika Analizi, 3(2), 31-48.
AMA Karataş S, Güleş H, Aypay A. Üniversite Öğrencilerinin Öğrenmeye Yönelik Güdülenmeleri ve Kullandıkları. Eğitimde Politika Analizi. Ekim 2014;3(2):31-48.
Chicago Karataş, Süleyman, Hatice Güleş, ve Ahmet Aypay. “Üniversite Öğrencilerinin Öğrenmeye Yönelik Güdülenmeleri Ve Kullandıkları”. Eğitimde Politika Analizi 3, sy. 2 (Ekim 2014): 31-48.
EndNote Karataş S, Güleş H, Aypay A (01 Ekim 2014) Üniversite Öğrencilerinin Öğrenmeye Yönelik Güdülenmeleri ve Kullandıkları. Eğitimde Politika Analizi 3 2 31–48.
IEEE S. Karataş, H. Güleş, ve A. Aypay, “Üniversite Öğrencilerinin Öğrenmeye Yönelik Güdülenmeleri ve Kullandıkları”, Eğitimde Politika Analizi, c. 3, sy. 2, ss. 31–48, 2014.
ISNAD Karataş, Süleyman vd. “Üniversite Öğrencilerinin Öğrenmeye Yönelik Güdülenmeleri Ve Kullandıkları”. Eğitimde Politika Analizi 3/2 (Ekim 2014), 31-48.
JAMA Karataş S, Güleş H, Aypay A. Üniversite Öğrencilerinin Öğrenmeye Yönelik Güdülenmeleri ve Kullandıkları. Eğitimde Politika Analizi. 2014;3:31–48.
MLA Karataş, Süleyman vd. “Üniversite Öğrencilerinin Öğrenmeye Yönelik Güdülenmeleri Ve Kullandıkları”. Eğitimde Politika Analizi, c. 3, sy. 2, 2014, ss. 31-48.
Vancouver Karataş S, Güleş H, Aypay A. Üniversite Öğrencilerinin Öğrenmeye Yönelik Güdülenmeleri ve Kullandıkları. Eğitimde Politika Analizi. 2014;3(2):31-48.