Hizmet içi eğitimlerle ilgili yeni yaklaşımlar arayan Millî Eğitim
Bakanlığı son yıllarda öğretmenlerin pedagojik formasyon becerilerini arttırmak
amacıyla var olanları da güncelleyerek mesleki çalışma programları
oluşturmuştur. Bu program içeriğinde öğretmenlere eğitim içerikli filmler de
önerilmiştir. Bu filmler aracılığıyla öğretmenlerin pedagojik anlamda yeni
bakış açıları kazanmaları ve var olanları hatırlamaları beklenmektedir.
Filmlerin çıktıları ile toplum davranışlarının ilişkisi geniş bir merak konusudur.
Bu araştırma kapsamında Millî Eğitim Bakanlığı’nın mesleki çalışma programı
kapsamında öğretmenlere önerdiği filmler, içerdikleri ölçme değerlendirme
öğeleri ve bunlara ilişkin alt metinler açısından incelenmek istenmiştir.
Araştırma, nitel bir araştırma olup araştırmada doküman analizi kullanılmıştır.
Çalışma materyalleri olarak Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve
Geliştirme Genel Müdürlüğü tarafından okul öncesi, ilköğretim ve ortaöğretim
kurumlarında görev yapmakta olan öğretmen ve yöneticilerin bilgi ve
becerilerini arttırmak amacıyla Eylül 2017 döneminde oluşturulan Mesleki
Çalışma Programı kapsamında öğretmenlere önerilen eğitim içerikli filmler
değerlendirilmiştir. Araştırmada verilerin toplanması amacıyla araştırmacılar
tarafından 26 temada geliştirilen Film Değerlendirme Formu kullanılmıştır. MEB
tarafından öğretmenlere önerilen filmlerin, öğretmenlerin büyük çoğunluğu
tarafından izlendiği varsayımından hareketle öğretmenlerin eğitim içerikli bu
filmlerde yer alan sahnelerden, içerik ve alt metinlerden istemli ya da
istemsiz olarak etkilenmeleri, buradan davranış edinmeleri kaçınılmazdır.
Bununla birlikte diğer önemli bir nokta ise bu meşhur olan ve ismen yaygınlaşan
filmlerin anne-babalar ve öğrenciler tarafından da izlenmesidir. Filmler sadece
öğretmenlere etki etmekle kalmayıp anne-baba, öğrenci tutumu üzerinde de etkiye
sahiptir. Araştırma sonucunda hizmet içi eğitimin bir parçası olarak
öğretmenlere önerilen bu filmlerin ölçme ve değerlendirme alanında olumsuz
davranış kazandırabilecek ve olumsuz algı yaratabilecek örtük iletilere sahip
olduğu tespit edilmiştir.
Seeking new
approaches on in-service trainings, The Ministry of National Education has
recently developed a number of vocational training programs in order to
increase teachers’ pedagogical formation skills. The films with educational
content covered by this study have been suggested to teachers in those
programs. Through these films, teachers are expected to gain new perspectives
in a pedagogical sense and to recall existing ones. The relationship between
the film outputs and the social behavior is a matter of curiosity. This study
intended to examine the films proposed by the Ministry of National Education
for teachers within the scope of the ‘vocational study program’ in terms of the
elements of measurement and evaluation and the sub-texts they contain. Research
was conducted in qualitative research design. Document analysis used in the
research, The study evaluates the educational content of the films that were
suggested to the teachers within the scope of September 2017 Professional Study
Program which was created to increase the knowledge and skills of teachers and
administrators working in pre-school, primary and secondary education
institutions by the General Directorate of Teacher Training and Development of
Ministry of National Education. In collecting data, a Film Evaluation Form
which was developed by the researchers under 26 themes was used. Given that the
films recommended by MoNE to teachers have already been watched by the majority
of teachers, it is inevitable for teachers to be affected from the scenes,
content and sub-texts in the educational content consciously/unconsciously and
to acquire new patterns of behavior. Another important point, however, is that
these well-known and popularized film are also watched by parents. They affect
not only the teachers, but also behaviors of the students and parents. The
result of the research, points to the fact that these films, which are proposed
to teachers as part of in-service training, can lead to the acquisition of
negative behaviors in view of measurement and evaluation and that they have
implicit messages that can create negative perception.
Measurement and evaluation films with educational content document analysis content analysis
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 4, 2019 |
Acceptance Date | May 27, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 10 Issue: 3 |