In this study, elementary school teachers’ mostly used measurement and evaluation methods or instruments was determined by pair-wise comparison method. The research included 202 elementary school teachers from 10 different schools in Ankara at 2011-2012 academic year. 8 technics and instruments which used in the pairwise comparison scaling instrument selected from teachers book. As a results of the study teacher prefer using performance base assessment. This was followed by interview, observation, peer evaluation, selfevaluation, portfolios, assessing group work, and diary.
Bu çalışmada ilköğretim öğretmenlerinin en çok kullandıkları ölçme ve değerlendirme yöntemleri ve araçları ikili karşılaştırma ile ölçekleme yöntemiyle belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmaya 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Ankara'daki 10 farklı ilköğretim okulunda çalışan 202 öğretmen katılmıştır. Öğretmen kılavuz kitaplarında bulunan yöntem ve araçtan sekiz tanesi seçilerek ikili karşılaştırmanın yapıldığı ölçme aracı hazırlanmıştır. Çalışmanın sonucunda elde edilen bulgulara göre öğretmenler en çok performans değerlendirmeyi tercih etmektedirler. Bunu sırasıyla, görüşme, gözlem, akran değerlendirme, öz değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, grupla değerlendirme ve günlük izlemektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Mart 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 5 Sayı: 1 |