Bu araştırmanın temel amacı DKAB öğretmenlerinin din öğretimi etkinliklerinde hangi web 2.0 araçlarını, ne sıklıkta ve hangi amaçla kullandıklarını ortaya koymaktır. Çalışma, alan araştırması olduğu için tarama modeli esas alınmıştır. Araştırmacı tarafından geliştirilen anket Adana ilinde görev yapmakta olan öğretmenlere uygulanmış, 133 adet veri elde edilmiştir. Verilerin analizinde SPSS 20 istatistik programı ile surveey sitesinde yer alan istatistikler kullanılmıştır. Açık uçlu sorulara verilen cevaplar ise NVivo 12 programında betimsel analiz yaklaşımına uygun olarak temalara ve kodlara ayrılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre DKAB öğretmenlerinin Web 2.0 araçlarından haberdar oldukları, din öğretimi faaliyetlerinde bu araçlardan yararlandıkları, “kalıcı öğrenme”, “çağa ayak uydurma”, “dikkat çekme” vb. amaçlarla Web 2.0 araçlarının din öğretiminde kullanılması gerektiğini düşündükleri tespit edilmiştir. Katılımcıların fotoğraf, video ve sunum araçlarından sıklıkla yararlandıkları bulgusuna ulaşılmıştır. Araştırmaya katılan DKAB öğretmenleri genellikle başkaları tarafından üretilen dijital materyalleri kullanmaktadırlar. Az da olsa kendileri de dijital materyal üretme çalışması yapmaktadırlar. Ayrıca DKAB öğretmenleri, eğitim-öğretim faaliyetlerinde Web 2.0 araçlarının kullanılmasını bir ihtiyaç olarak görmektedirler.
Bu makale devam etmekte olan yüksek lisans tezinden üretilmiştir.
The main purpose of this research is to reveal which Web 2.0 tools, how often and for what purpose, teachers of Religious Culture and Ethics (RCET) use in religious education activities. Since the study is a field research, scanning model was taken as basis. The questionnaire developed by the researcher was applied to the teachers working in Adana, and 133 data were obtained. In the analysis of the data, SPSS 20 statistics program and statistics on the surveey site were used. The answers to the open-ended questions were divided into themes and codes in accordance with the descriptive analysis approach in the NVivo 12 program. According to the results of the research, it was determined that Religious Culture and Ethics teachers were aware of Web 2.0 tools, they benefited from these tools in religious teaching activities, "permanent learning", "keeping up with the times", "attracting attention" etc. For these purposes, it has been determined that they think that Web 2.0 tools should be used in religious education. It was found that the participants frequently benefited from photography, video and presentation tools. Teachers of Religious Culture and Ethics teachers participating in the research generally use digital materials produced by others. Although a little, they also work on producing digital materials. In addition, Religious Culture and Ethics teachers see the use of Web 2.0 tools in educational activities as a need.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 20 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 37 Sayı: 2 |
ERCİYES AKADEMİ | 2021 | erciyesakademi@erciyes.edu.tr Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.