Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Altın Üçgen ve Düzgün Beşgen Üzerinde Oluşan Altın Üçgenlerin Bir Dinamik Geometri Yazılımı ile Araştırılması

Yıl 2020, Cilt: 36 Sayı: 2, 161 - 169, 17.08.2020

Öz

Geometrik
açıklamalar problem çözme becerilerini geliştirir. Uzamsal usa vurma, problem
çözmenin önemli bir şeklidir ve problem çözme matematik çalışmanın en temel sebeplerindendir.
Bu çalışmada kenar uzunlukları arasında altın oranın geçerli olduğu bir
ikizkenar üçgen (ki bu üçgene altın üçgen adı verilir) ele alınarak genel
özelikleri incelenmiştir. Bir Dinamik Geometri Yazılımı (DGY) olan Cabri II Plus
geometri programı ile taban uzunluğu verilen bir altın üçgenin nasıl çizildiği
gösterilmiştir. Bir düzgün beşgen alarak köşe genleri çizilip kesişim noktaları
ile oluşan üçgenlerden hangilerinin birer altın üçgen olduğu ve bunların sayısı
araştırılmıştır. Bu araştırma sonucu beşgenin her bir köşe noktasına bağlı yedi
farklı altın üçgen olduğu keşfedilmiş ve bir düzgün beşgen üzerinde 35 tane
altın üçgen oluştuğu gösterilmiştir.

Kaynakça

  • [1] Altun, M. 1998. Matematik Öğretiminin Amaç ve İlkeleri. ss 3-17. T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları 1072.[2] Topkaya, H. 2013. Matematiksel mantık, ispat teknikleri, Fibonacci sayısı, Pisagor teoremi ispatı. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek lisans tezi, 94 s, Eskişehir. [3] Beyoğlu, A. 2016. Sanat Eğitiminde Altın Oran ve Leonardo da Vinci’nin Eserleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi1. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi (YYU Journal Of Education Faculty),13(1) ,360-382.[4] Livio, M. 2008. The Golden Ratio: The Story of Phi, the World's Most Astonishing Number. Broadway Books. https://www.google.com/books?hl=tr&lr=&id=bUARfgWRH14C&oi=fnd&pg=PA1&dq=LIVIO,+M.,+(2002),+The+Golden+Ratio:+The+Story+of+Phi,+The+World%27s+Most+Astonishing+Number.+New+York:+Broadway+Books.&ots=AQThfSEhMj&sig=Sm0-3Qmm0UHcuHNrPKSs5pQqiCw (Erişim Tarihi: 14.02.2017).[5] Selçuk, S. A., Sorguç, A. G. ve Akan, A. E. 2009. Altın Oranla Tasarlamak: Doğada, Mimarlıkta ve Yapısal Tasarımda Φ Dizini. Trakya University Journal of Natural Sciences, 10(2), 149-157.[6] Aslaner, R. 2016. Dinamik Geometri Öğretim 1 https://cms.inonu.edu.tr/uploads/contentfile /782/files/DG%C3%96Dersi.pdf (Erişim Tarihi: 20.02.2017).[7] Gürbüz, R., ve Gülburnu, M. 2013. 8. Sınıf Geometri Öğretiminde Kullanılan Cabri 3D’nin Kavramsal Öğrenmeye Etkisi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 4(3), 224-241.[8] Akarsu, V. 2009. Türk Bayrağı ve Altın Oran İlişkisi. Erciyes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 25 (1-2), 437 – 448.Gülburnu, M. 2013. 8. Sınıf geometri öğretiminde kullanılan Cabri 3D’nin akademik başarıya etkisi ve öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi. Adıyaman Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 184 s, Adıyaman. [10] Aydın, B. 2015. Fraktal boyuta dair. Bilecik Şeyh, Edebali Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 40 s, Bilecik. [11] Tuncer, O. C. 2015. Vakıf Yapılarında Estetik Kavramlar. Vakıflar Dergisi, 43(2015), 149-172
Yıl 2020, Cilt: 36 Sayı: 2, 161 - 169, 17.08.2020

Öz

Kaynakça

  • [1] Altun, M. 1998. Matematik Öğretiminin Amaç ve İlkeleri. ss 3-17. T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları 1072.[2] Topkaya, H. 2013. Matematiksel mantık, ispat teknikleri, Fibonacci sayısı, Pisagor teoremi ispatı. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek lisans tezi, 94 s, Eskişehir. [3] Beyoğlu, A. 2016. Sanat Eğitiminde Altın Oran ve Leonardo da Vinci’nin Eserleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi1. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi (YYU Journal Of Education Faculty),13(1) ,360-382.[4] Livio, M. 2008. The Golden Ratio: The Story of Phi, the World's Most Astonishing Number. Broadway Books. https://www.google.com/books?hl=tr&lr=&id=bUARfgWRH14C&oi=fnd&pg=PA1&dq=LIVIO,+M.,+(2002),+The+Golden+Ratio:+The+Story+of+Phi,+The+World%27s+Most+Astonishing+Number.+New+York:+Broadway+Books.&ots=AQThfSEhMj&sig=Sm0-3Qmm0UHcuHNrPKSs5pQqiCw (Erişim Tarihi: 14.02.2017).[5] Selçuk, S. A., Sorguç, A. G. ve Akan, A. E. 2009. Altın Oranla Tasarlamak: Doğada, Mimarlıkta ve Yapısal Tasarımda Φ Dizini. Trakya University Journal of Natural Sciences, 10(2), 149-157.[6] Aslaner, R. 2016. Dinamik Geometri Öğretim 1 https://cms.inonu.edu.tr/uploads/contentfile /782/files/DG%C3%96Dersi.pdf (Erişim Tarihi: 20.02.2017).[7] Gürbüz, R., ve Gülburnu, M. 2013. 8. Sınıf Geometri Öğretiminde Kullanılan Cabri 3D’nin Kavramsal Öğrenmeye Etkisi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 4(3), 224-241.[8] Akarsu, V. 2009. Türk Bayrağı ve Altın Oran İlişkisi. Erciyes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 25 (1-2), 437 – 448.Gülburnu, M. 2013. 8. Sınıf geometri öğretiminde kullanılan Cabri 3D’nin akademik başarıya etkisi ve öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi. Adıyaman Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 184 s, Adıyaman. [10] Aydın, B. 2015. Fraktal boyuta dair. Bilecik Şeyh, Edebali Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 40 s, Bilecik. [11] Tuncer, O. C. 2015. Vakıf Yapılarında Estetik Kavramlar. Vakıflar Dergisi, 43(2015), 149-172
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Matematik
Yazarlar

Recep Aslaner

Sevgi Bakan

Yayımlanma Tarihi 17 Ağustos 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 36 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Aslaner, R., & Bakan, S. (2020). Altın Üçgen ve Düzgün Beşgen Üzerinde Oluşan Altın Üçgenlerin Bir Dinamik Geometri Yazılımı ile Araştırılması. Erciyes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Fen Bilimleri Dergisi, 36(2), 161-169.
AMA Aslaner R, Bakan S. Altın Üçgen ve Düzgün Beşgen Üzerinde Oluşan Altın Üçgenlerin Bir Dinamik Geometri Yazılımı ile Araştırılması. Erciyes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Fen Bilimleri Dergisi. Ağustos 2020;36(2):161-169.
Chicago Aslaner, Recep, ve Sevgi Bakan. “Altın Üçgen Ve Düzgün Beşgen Üzerinde Oluşan Altın Üçgenlerin Bir Dinamik Geometri Yazılımı Ile Araştırılması”. Erciyes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Fen Bilimleri Dergisi 36, sy. 2 (Ağustos 2020): 161-69.
EndNote Aslaner R, Bakan S (01 Ağustos 2020) Altın Üçgen ve Düzgün Beşgen Üzerinde Oluşan Altın Üçgenlerin Bir Dinamik Geometri Yazılımı ile Araştırılması. Erciyes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Fen Bilimleri Dergisi 36 2 161–169.
IEEE R. Aslaner ve S. Bakan, “Altın Üçgen ve Düzgün Beşgen Üzerinde Oluşan Altın Üçgenlerin Bir Dinamik Geometri Yazılımı ile Araştırılması”, Erciyes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Fen Bilimleri Dergisi, c. 36, sy. 2, ss. 161–169, 2020.
ISNAD Aslaner, Recep - Bakan, Sevgi. “Altın Üçgen Ve Düzgün Beşgen Üzerinde Oluşan Altın Üçgenlerin Bir Dinamik Geometri Yazılımı Ile Araştırılması”. Erciyes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Fen Bilimleri Dergisi 36/2 (Ağustos 2020), 161-169.
JAMA Aslaner R, Bakan S. Altın Üçgen ve Düzgün Beşgen Üzerinde Oluşan Altın Üçgenlerin Bir Dinamik Geometri Yazılımı ile Araştırılması. Erciyes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Fen Bilimleri Dergisi. 2020;36:161–169.
MLA Aslaner, Recep ve Sevgi Bakan. “Altın Üçgen Ve Düzgün Beşgen Üzerinde Oluşan Altın Üçgenlerin Bir Dinamik Geometri Yazılımı Ile Araştırılması”. Erciyes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Fen Bilimleri Dergisi, c. 36, sy. 2, 2020, ss. 161-9.
Vancouver Aslaner R, Bakan S. Altın Üçgen ve Düzgün Beşgen Üzerinde Oluşan Altın Üçgenlerin Bir Dinamik Geometri Yazılımı ile Araştırılması. Erciyes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Fen Bilimleri Dergisi. 2020;36(2):161-9.

✯ Etik kurul izni gerektiren, tüm bilim dallarında yapılan araştırmalar için etik kurul onayı alınmış olmalı, bu onay makalede belirtilmeli ve belgelendirilmelidir.
✯ Etik kurul izni gerektiren araştırmalarda, izinle ilgili bilgilere (kurul adı, tarih ve sayı no) yöntem bölümünde, ayrıca makalenin ilk/son sayfalarından birinde; olgu sunumlarında, bilgilendirilmiş gönüllü olur/onam formunun imzalatıldığına dair bilgiye makalede yer verilmelidir.
✯ Dergi web sayfasında, makalelerde Araştırma ve Yayın Etiğine uyulduğuna dair ifadeye yer verilmelidir.
✯ Dergi web sayfasında, hakem, yazar ve editör için ayrı başlıklar altında etik kurallarla ilgili bilgi verilmelidir.
✯ Dergide ve/veya web sayfasında, ulusal ve uluslararası standartlara atıf yaparak, dergide ve/veya web sayfasında etik ilkeler ayrı başlık altında belirtilmelidir. Örneğin; dergilere gönderilen bilimsel yazılarda, ICMJE (International Committee of Medical Journal Editors) tavsiyeleri ile COPE (Committee on Publication Ethics)’un Editör ve Yazarlar için Uluslararası Standartları dikkate alınmalıdır.
✯ Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine riayet edilmesi gerekmektedir.