Bu
çalışma, Kayseri ilinde faaliyet gösteren firmaların marka isimlerinin uluslararası
pazarlara açılma sürecindeki etkilerini araştırmak amacıyla yapılmıştır.
Çalışma kapsamında; marka isimleri ile ilgili çeşitli ifadeler firmalar
tarafından değerlendirilmiştir. Elde edilen bulgulara göre; marka isminin
akılda kalıcılığı, telaffuzunun kolay olması, kolay yazılması ve dikkat çekici
olması önem derecesi “Çok Yüksek” olan ifadeler olarak belirlenmiştir. Marka
isminin anlamlı olması, kısa olması ve marka isminde Türkçe karakterlerin
bulunmasının uluslararası ticarette sorun oluşturduğu ifadeleri önem derecesi
“Yüksek” olan ifadeler olarak belirlenmiştir. Akronim ve alfa nümerik isimler
ile şirket kurucusunun adı ya da soyadının marka ismi için uygun olduğu,
yabancı marka isimlerinin daha fazla ilgi çektiği, marka isminin Türkçe olması
gerektiği ve Türkçe karakterlerin markaya farklılık kattığı ifadeleri önem
derecesi “Orta” olan ifadeler olarak değerlendirilirken; marka isminin
İngilizce olması gerektiği ifadesi ise firmalar açısından önem derecesi “Zayıf”
olan ifade olarak değerlendirilmiştir.
The purpose of this study is to research the effects
of the brand names of the companies in Kayseri province in the expansion period
to the international markets. In the scope of this study, various expressions
about the features of the brand names were evaluated by the companies.
According to the findings; The ones that have “Very High” average are
memorability, easy pronunciation, easy writing and noticeability. The
expressions that having the Turkish characters result problems in international
trade, the brand name must have a meaning and be short are the ones that have
“High” average. That the acronym and alphanumeric names and the name or surname of the
company founder are suitable for brand names, foreign brand names attract more
attention, brand name must be in Turkish language, having the Turkish
characters make difference are the expressions having “Medium” average. And
lastly, the expression that the brand name must be in English language has the
“Low” average.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2017 |
Kabul Tarihi | 1 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |
ERÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2021 | iibfdergi@erciyes.edu.tr
Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.