Ana-akım Uluslararası İlişkiler Kuramları’nın iki ucu arasında bir orta yol vadeden İngiliz Okulu, “uluslararası toplum” kavramını, kuramsal tartışmalara taşıyarak, Uluslararası İlişkiler’e bir içebakış sağlamayı hedeflemektedir. İngiliz Okulu’nun bu vaadi, kendisini orta yol olarak tanımlamasına bağlı olarak, Ana-akım Uluslararası İlişkiler’in eleştirilerini sınırlamaktadır. Çalışmanın temel argümanı İngiliz Okulu’na yönelik eleştirilerin anılan sınırlarının Marksist bir okuma yöntemiyle aşılabileceği iddiasında bulunmaktadır. Bu iddia doğrultusunda çalışma; iktisadi, sosyolojik ve felsefi bir kuram olmanın yanında bir eleştirel okuma yöntemi olarak Marksizm’in; bilginin kim tarafından ve ne için üretildiği, hangi amaçlara hizmet ettiği üzerine soruları çerçevesinde İngiliz Okulu’nun özgün argümanlarını ve Uluslararası İlişkiler’deki kuramsal konumunu eleştirel biçimde sorgulamayı amaçlamaktadır.
-
-
-
Promising the “middle ground” between the two poles of the Mainstream Theories of
International Relations, the English School seeks to provide an insight to the International
Relations, bringing the “international society” to the theoretical debates. Since the promise of the
English School limits the criticism of the capacities of the Mainstream Theories of International
Relations, the work argues that the Marxist method of critical reading can help overcome the limits
of the criticisms directed towards the English School. To prove its argument, this work aims at
critically inquiring the unique arguments and theoretical position of the English School in
International Relations through the questions of Marxism, as being not only an economical,
sociological and philosophical theory but also a method of critical reading, on the knowledge that is
produced by whom and for whom, and for what purposes.
English School, Marxist Critical Reading International Society
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 23 Aralık 2020 |
Kabul Tarihi | 29 Eylül 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |
ERÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2021 | iibfdergi@erciyes.edu.tr
Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.