Çalışmada, Türkiye’de eğitimin yoksullukla mücadeledeki uzun dönemli rolü 2008-2018 yılları arasındaki bölgesel düzeydeki veriler kullanılarak araştırılmıştır. Çalışmada, öncelikle verilerin eş bütünleşme özellikleri incelenmiştir. İkinci olarak, eğitim ile yoksulluk arasındaki uzun dönemli ilişki Tam Değiştirilmiş En Küçük Kareler ve Dinamik En Küçük Kareler Yöntemleri kullanılarak tahmin edilmiştir. Üçüncü olarak nedenselliğin yönü ele alınmıştır. Çalışmada, ortaöğretim ve yükseköğretimin Türkiye’de bölgesel yoksulluğu azaltmaya katkı sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca çalışmadan elde edilen sonuçlara göre, yükseköğretimin yoksulluğu azaltma üzerindeki etkisi ortaöğretimden daha fazladır.
In this study, we investigated the long-run role of education on poverty alleviation using
the sub-national data of Turkey from 2008 to 2018. Firstly, we explore the cointegration properties
of the data. Secondly, we estimate the long-run relationship between education and poverty by
employing the Fully Modified OLS (FMOLS) and Dynamic OLS (DOLS) estimators. Thirdly, we
reveal the direction of causality. We find that secondary and tertiary education help to eliminate
sub-national poverty in Turkey. Moreover, the empirical results demonstrate that tertiary education
has a higher effect in comparison with secondary education in reducing poverty.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Aralık 2020 |
Kabul Tarihi | 19 Eylül 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |
ERÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2021 | iibfdergi@erciyes.edu.tr
Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.