Kitle fonlaması çok sayıda kişinin fonlarının bir havuzda toplanarak girişimcilerin
projelerinin desteklenmesinde kullanılmasına dayalı bir finansman yöntemdir. Bu yöntemin
girişimcilerin en önemli sorunlarından birisi olan finansman konusunun çözümünde önemli rol
oynayabileceği düşünülmektedir. Kitle fonlaması yöntemi birçok ülkede uygulanmakta ve giderek
önem kazanmaktadır. Türkiye’de ise 2017 yılında 7061 Sayılı Kanun ile yasal dayanağa kavuşmuştur.
2019 yılında ise SPK tarafından yayımlanan paya dayalı kitle fonlaması tebliği ile yöntemin
uygulanmasına ilişkin esaslar belirlenmiştir. Bu yöntemin cazip hale getirilmesi için birçok ülkede vergi
teşvikleri verilmektedir. Türkiye’de ise yeni uygulanmaya başlanacak olan paya dayalı kitle fonlaması
yönteminin tarafları olan platform, yatırımcı ve girişimci için yürürlükte olan vergi mevzuatı
kapsamında çeşitli vergi yükümlülükleri ortaya çıkacaktır. Dolayısıyla paya dayalı kitle fonlaması
yönteminin cazip hale getirilebilmesi için platform, girişim şirketi ve yatırımcıların bu yöntemin
uygulanmasında dolayı ortaya çıkacak vergi yükümlülükleri için bir vergi teşvik düzenlemesinin bu
yöntemin başarısını artıracağını düşünmekteyiz.
Crowdfunding is a financial method at which funds of a large number of persons are gathered
in a pool and used to support projects of entrepreneurs. This method is supposed to play a major role in
solving the financing problem of entrepreneurs that is crucial problem for them. Crowdfunding has
been implemented in several countries and seem to become more important. In Turkey, legal
arrangements regarding crowdfunding were made in 2017, by the law numbered 7061. Implementation
principles were arranged by crowdfunding notification of Capital Markets Board of Turkey in 2019.
Tax incentives have been provided in a number of countries in order to make this method attractive, In
Turkey, tax responsibilities will emerge due to the current tax law for the parties of the newly introduced
method, namely platform, investor and entrepreneur. As a result, tax incentives may contribute to the
success of the method in Turkey, by making crowdfunding attractive for platforms, entrepreneurs and
investors.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 1 - 19. Uluslararası İşletmecilik Kongresi Özel Sayısı |
ERÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2021 | iibfdergi@erciyes.edu.tr
Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.