Türkiye’de bölgeler arasıgelişmişlik farklarının giderek artması, kalkınma ajanslarını bu sorunun giderilebilmesi amacıyla uygulanmasıgereken bir model haline getirmiştir. 5449 sayılı Kanun ile Türkiye’de bu yeni modelin uygulanmasına başlanmıştır. Ancak, kalkınma ajanslarının belli bir coğrafi alanıhedefleyerek özel sektör ve kamunun işbirliğine dayanması, Türk idari
teşkilatıiçindeki yeri konusunda tartışma ve eleştirilere neden olmuştur. Bu çalışmanın amacı, kalkınma ajanslarının tüzel kişiliği, denetimleri ve idari teşkilatlanma içindeki yerini belirlemektir. Çalışmada, kalkınma ajanslarının taşıdığı kamusal özelliklerin yoğunluğu sebebiyle bir kamu tüzelkişisi olduğu ve Türk hukuk sistemi içerisindehizmet yerinden yönetim kuruluşu olarak kabul edilmeleri gerektiği sonucuna varılmıştır.
Kalkınma Ajansları Kamu Tüzelkişisi İdari Teşkilat Bölgesel Kalkınma
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Mayıs 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Sayı: 35 |
ERÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2021 | iibfdergi@erciyes.edu.tr
Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.