It is very important for companies to be able to manage their business processes for their
success and productvity. The purpose of this study is to provide information about process
improvement studies in an company and its contribution to company productvity. In order to manage
business processes, first of all, business processes should be modeled and necessary improvements
should be made. After the improvements, a cyclical method should be followed continuously, such as
putting performance metrics on the newly formed processes, then measuring the results of these
metrics and evaluating the results and making improvements if necessary in these processes in the
company. Within the scope of this study, ten main processes and fourty two sub-processes under the
management, support and operational process groups in the company were handled and the
improvement studies and metrics in these processes were determined, enabling the company to carry
out its processes more efficiently. In addition, in the findings section of the study, the contributions
to the company with examples within the scope of these process studies were explained and how the
process work carried out was beneficial.
Business Process Modeling Process Performance Process Management Process Improvement
İşletmelerin iş süreçlerini yönetebilmeleri başarıları ve verimlilikleri için çok önemlidir. Bu
çalışmanın amacı, bir işletmedeki süreç iyileştirme çalışmaları ve işletme verimliliğine yaptığı katkı
ile ilgili bilgiler sunmaktadır. İş süreçlerini yönetebilmek için öncelikle iş süreçlerinin modellenmesi
ve gerekli iyileştirmelerin yapılması gerekmektedir. İyileştirmeler sonrası yeni oluşan süreçler
üzerinden performans metriklerinin konulması, ardından bu metriklerin ölçülerek sonuçlarının
değerlendirilmesi ve işletmedeki ölçüm yapılan bu süreçlerde gerekmesi durumunda iyileştirmelerin
tekrar yapılması şeklinde sürekli olarak döngüsel bir yöntem izlenmelidir. Bu çalışma kapsamında,
bir işletmede yönetim, destek ve operasyonel süreç grupları altında on ana süreç ve altında yer alan
kırk iki alt süreç ele alınmış ve bu süreçlerdeki iyileştirme çalışmaları ile metrikleri belirlenerek
işletmenin süreçlerini daha verimli bir şekilde yürütmesi sağlanmıştır. Ayrıca çalışmanın bulgular
kısmında ise bu süreç çalışmaları kapsamında örnekler ile işletmeye katkıları açıklanarak yapılan
süreç çalışmasının nasıl bir fayda sağladığı aktarılmıştır
İş Süreçleri Modelleme Süreç Performansı Süreç Yönetimi Süreç İyileştirme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2021 |
Kabul Tarihi | 1 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 59 |
ERÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2021 | iibfdergi@erciyes.edu.tr
Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.