The aim of this study is to investigate the role of creative advertising on brand image and its effect on perceived quality, brand loyalty and purchase intention. Thus, the effect of creative advertising on brand components was determined and the results obtained were compared with other results in the literature, and suggestions were presented to guide businesses. In the field of advertising, three of the ads that received the creativity award were selected and questions were asked to the consumers through the survey method. Through these questions, content analysis was conducted to measure the extent to which the concepts of brand image, brand loyalty, perceived quality and purchase intention, which are brand components, are affected by creative advertisements. This questionnaire was applied to 485 people and some results were obtained. According to the results of the study; It has been concluded that the role of creative advertising on brand image has a positive and significant effect on brand loyalty and perceived quality, and brand loyalty has a positive and significant effect on purchase intention.
Creativity in Advertising Brand Image Brand Loyalty Perceived Quality and Purchasing Intention.
Bu çalışma ile yaratıcı reklamların, marka imajı üzerindeki rolü ve bunun algılanan kalite, marka sadakati ve satın alma niyetine etkisi araştırılması amaçlanmıştır. Böylece yaratıcı reklamların marka bileşenleri üzerindeki etkisi saptanmış ve elde edilen sonuçlar, literâtürdeki diğer sonuçlar ile karşılaştırılarak, işletmelere yol gösterecek öneriler sunulmuştur. Reklamcılık alanında, yaratıcılık ödülü almış reklamlar arasından üç tanesi seçilmiş ve tüketicilere anket yöntemi aracılığıyla sorular yöneltilmiştir. Bu sorular aracılığıyla marka bileşenleri olan; marka imajı, marka sadakati, algılanan kalite ve satın alma niyeti kavramlarının, yaratıcı reklamlardan ne ölçüde etkilendiğini ölçmek amacıyla içerik analizi yapılmıştır. Bu anket 485 kişiye uygulanmış ve bazı sonuçlar elde edilmiştir. Çalışmanın anket sonuçlarına göre; yaratıcı reklamların marka imajı üzerindeki rolünün marka sadakati ve algılanan kalite üzerinde ve marka sadakatinin satın alma niyeti üzerinde pozitif ve anlamlı bir etkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Reklamda Yaratıcılık Marka İmajı Marka Sadakati Algılanan Kalite ve Satın Alma Niyeti.
-
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 22 Ağustos 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 22 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 68 |
ERÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2021 | iibfdergi@erciyes.edu.tr
Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.