Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yeniden Çevrilmiş ve Orijinal Filmleriyle Güney Kore Film Endüstrisinin (Hallyuwood) Türkiye’deki Konumunun İncelenmesi

Yıl 2023, , 777 - 799, 30.07.2023
https://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.1274127

Öz

Türkiye, 2019 yılında gerçekleşen 93. Akademi Ödülleri’ne “En İyi Uluslararası Film” ödülü kategorisinde kendisini temsil etmesi için 7. Koğuştaki Mucize’yi aday adayı göstermiştir. Söz konusu filmin, Lee Hwan-Kyung yönetmenliğinde çekilen 2013 yapımı 7 Beon-bangui Seon-mul isimli Güney Kore filminden yeniden çevrim olması çıkan tartışmaların odak noktası olmuştur. Türkiye’nin uluslararası alanda bilinirliği olan bir festivale Güney Kore’den yeniden çevrilen bir filmi göndermesi Güney Kore film endüstrisinin (Hallyuwood) Türkiye’deki durumunun sorgulanmasını sağlamıştır. Dolayısıyla “Hallyuwood’un Türkiye’deki konumu nedir?” sorusu, bu çalışmanın ana problemini oluşturmaktadır. Çalışma, yerli alanyazında Hallyuwood kavramını ilk kez detaylı kullanan araştırma olması ve Güney Kore sinemasının etkenliğini çok yönlü ortaya çıkarması açısından önem taşımaktadır. Çalışmada, Hallyuwood’un Türk sinemasındaki konumu iki boyutta incelenmiştir. İlki; Güney Kore’den yeniden çevrilen filmler ve ikincisi Güney Kore menşeili ithal filmlerdir. Bu çerçevede çalışmanın evrenini, Güney Kore yeniden çevrim filmleri ve yayınlanan orijinal Güney Kore filmleri; örneklemiyse Türkiye’de 2005-2022 yılları aralığında gösterilen filmler oluşturmuştur. Çalışma kapsamında filmler betimsel içerik analiziyle incelenmiştir. Ulaşılan bulgular neticesinde, Hallyuwood’un Türkiye’de etkenliğinin özellikle dijital platformlar aracılığıyla genişlediği; filmlerin kurmaca, canlandırma ve belgesel sinema alanında çeşitli türleri barındırdığı, dram ve gerilim türünde yapımların film konularında ağırlıklı olarak ithal edildiği, yeniden çevrim filmlerin Güney Kore menşeili filmlere oranla arz-talep kapsamında daha fazla tercih edildiği görülmüştür.

Kaynakça

  • Akdeniz, B. (2012). Gazete Haberciliğinde İçerik Çözümleme Yöntem ve Tekniği: Sunum ve Temsil Üzerine Bir Uygulama ve Değerlendirme. Içinde Ö. Güllüoğlu (Ed.), İletişim Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri Yazılı Metin Çözümleme. (ss. 133–162). Ütopya Yayınevi.
  • Akı, V. (2018). Koreli Sinema Devi 200 Milyon Dolar Yatırımla, Türkiye’yi Üs Yapacak. https://www.dunya.com/kose-yazisi/koreli-sinema-devi-200-milyon-dolar-yatirimla-turkiyeyi-us-yapacak/430102
  • Albert, E. (2018, Mayıs 4). South Korea’s Chaebol Challenge. Council on Foreign Relations. https://www.cfr.org/backgrounder/south-koreas-chaebol-challenge#:~:text=Chaebol have relied on close,of the South Korean economy.&text=The top five%2C taken together,South Korean stock market’s value.
  • Aliyeva, S. (2014). Asya Si̇neması’nda Ürün Yerleşti̇rme: En Çok İzlenen Fi̇lmleri̇n iİncelenmesi̇. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Asa, S. (2019). Güney Kore Popüler Kültürü’nün (Hallyu) İmam Hatip Lisesi Öğrencilerine Etkisi Üzerine Bir Alan Araştırması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Asa, S. (2021). Popüler Kültür Gençlik ve Hallyu. DBY Yayınları.
  • Aziz, A. (1994). Medya Şiddet ve Kadın. T.C. Başbakanlık Kadın ve Sosyal Hizmetler Müsteşarlığı Kadının Statürüs ve Sorunları Genel Müdürlüğü Yayınları.
  • Becerikli, R. (2016). Yeniden Çevrim (Re-make) Filmlerde Değişen/ Benzeşen Kültürel Kodlar: Türkiye-Güney Kore Karşılaştırılması. 1. uluslararası sosyal bilimler sempozyumu, 648–657.
  • Box Office. (y.y.). Box Office Yıllık. Tarihinde 07 Eylül 2022, adresinden erişildi https://boxofficeturkiye.com/yillik
  • Box Office. (2017). BKM ile Güney Koreli CJ Entertainment’tan Dev İşbirliği. https://boxofficeturkiye.com/haber/bkm-ile-guney-koreli-cj-entertainment-tan-dev-isbirligi--655
  • Box Office. (2019). Box Office Yıllık 2019 Verileri. https://boxofficeturkiye.com/yillik/2019
  • Box Office Yıllık 2012 Verileri. (2012). https://boxofficeturkiye.com/yillik/2012
  • Büyükyıldırım, E. (2005). Çağdaş Hollywood Sinemasında Avrupa Filmlerinin Yeniden Çevrimi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Çavuşoğlu, N. (2019). The Hallyu and a Comparative Semiotic Analysis Between K-Dramas and Turkish Adaptations on Tv. Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Conran, P. (2022). Korean Contents Exports Record 16% Rise in 2020 Despite Pandemic Difficulties. http://www.koreanfilm.or.kr/eng/news/news.jsp?mode=VIEW&seq=5702
  • Devran, Y. (2010). Haber, Söylem, İdeoloji. Başlık Yayın Grubu.
  • Gateward, F. (2007). Introduction. Içinde F. Gateward (Ed.), Seoul Searching: Culture and Identity in Contemporary Korean Cinema. State University of New York Press. https://doi.org/10.5860/choice.45-4273
  • Gökşar, Ö. A. (2010). Kore Sineması ve Hollywood ve “Yeniden Çevrim”e Yöneliş: Siworae-The Lake House Filmlerinin Karşılaştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Gündel, N. (2021). Zamanın ve Mekânın Dönüşümüyle Güney Kore Sinemasından Türk Sinemasına Yeniden Çevrim: Miracle in Cell No.7 (2013) ve 7. Koğuştaki Mucize (2019) Filmleri. Selçuk İletişim Dergisi, 14(4), 1696–1726. https://doi.org/10.18094/josc.942945
  • Im, S. (2007). Freedom of Speech and Cinema: The History of Korean Film Censorship. Korean cinema: from origins to renaissance, 97–101.
  • Jang, G., & Paik, W. K. (2012). Korean Wave as Tool for Korea’s New Cultural Diplomacy. Scientific Research, 2(3), 196–202. https://doi.org/10.4236/aasoci.2012.23026
  • Jin, D. Y. (2016). New Korean Wave Transnational Cultural Power in the Age of Social Media. The University of Illinois Press.
  • Juhnyoung, C. (2019). A Brief History of Korean Cinema. Içinde S. Lee (Ed.), Rediscovering Korean cinema (ss. 34–64). University of Michigan Press.
  • Kim, H. (2007). A History of Korean Film Policies. Içinde M. Kim (Ed.), Korean Cinema : from Origins to Renaissance (ss. 351–355). http://www.koreanfilm.or.kr/eng/publications/history.jsp%0Ahttps://www.koreanfilm.or.kr/eng/publications/history.jsp
  • Kim, J. Y. (2007). Rethinking Media Flow Under Globalisation : Rising Korean Wave and Korean TV and Film Policy Since 1980s Cultural Policy Studies. Doctoral Dissortation, University of Warwick institutional, Cultural Policy Studies.
  • Kim, M. (2011). The Role of the Government in Cultural Industry: Some observations from Korea’s Experience. Keio Communication Review, 33(33), 163–182.
  • Kim, Y. (2013). The Korean Wave: Korean Media Go Global. Içinde The Korean Wave: Korean Media Go Global. https://doi.org/10.4324/9781315859064
  • Klein, C. (2008). Why American Studies Needs to Think About Korean Cinema, or, Transnational Genres in the Films of Bong Joon-ho. American Quarterly, 60(4), 871–898. https://doi.org/10.1353/aq.0.0041
  • Korean Cultural Center. (2013). Bahar Şenliği Film Festivali. https://tr.korean-culture.org/tr/362/board/215/read/12980
  • Korean Cultural Center. (2014). Kore Klasik Filmi Gösterimi. https://tr.korean-culture.org/tr/362/board/215/read/13117
  • Korean Cultural Center. (2017). Malatya Uluslararası Film Festivali Kore Film Özel Gösterimi. https://tr.korean-culture.org/tr/362/board/215/read/8702
  • Korean Cultural Center. (2018a). 10. TRT Uluslararası Belgesel Günleri Kore Film Gösterimi İlanı.
  • Korean Cultural Center. (2018b). 4. Karavan Kore Film Günleri Duyurusu.
  • Korean Cultural Center. (2020). Arabalı Sinema, Kore Film Gösterimi İlanı. https://tr.korean-culture.org/tr/362/board/215/read/105013. Erişim Tarihi: 10.11.2022.
  • Korean Cultural Center. (2022). İstanbul Uluslararası Film Festivali Kore Filmi Gösterimleri İlanı. https://tr.korean-culture.org/tr/362/board/215/read/114763.
  • Korean Culture and Information Service. (2011). The Korean wave a new pop culture phenomenon. Içinde Contemporary Korea No.1 The. Republic of Korea.
  • Lee, S. (2019). Introduction. Içinde S. Lee (Ed.), Rediscovering Korean cinema (ss. 1–33). University of Michigan Press.
  • Mori, Y. (2008). Winter Sonata and Cultural Practices of Active Fans in Japan: Considering Middle-Aged Women as Cultural Agents. Içinde C. B. Huat & K. Iwabuchi (Ed.), East Asian Pop Culture Analysing the Korean Wave (ss. 127–142). Hong Kong University Press.
  • Öztürk, B. (2022). Güney Kore’den Türk Sinemasına: 7. Koğuştaki Mucize Filminde Yerlileşme Motifleri. Asya Studies-Academic Social Studies, 6(19), 165–178. https://doi.org/https://doi.org/10.31455/asya.1058815
  • Paquet, D. (2009). New Korean Cinema Breaking the Waves. Columbia University Press.
  • Parc, J., & Moon, H.-C. (2013). Korean Dramas and Films : Key Factors for Their International Competitiveness. Asian Journal of Social Science, 41(2), 126–149.
  • Park, J. C.-H. (2019). Sassy Girls A Transnational Reading of the Monstrous Girlfriend in South Korea, India, and the United States. Içinde S. H. Lee, M. Mehta, & R. J.-S. Ku (Ed.), Pop Empires Transnational and Diasporic Flows of India and Korea (ss. 227–243). University of Hawai’i Press.
  • Remake. (2022). Cambridge Dictionary. https://dictionary.cambridge.org/tr/sözlük/ingilizce/remake
  • Ronin Danışmanlık. (2018). CJ CGV-Mars Cinema Group Devralması Sonrası Sinema Sektöründeki Rekabet.
  • Shim, D. (2008). The Growth of Korean Cultural Industries and the Korean Wave. Içinde C. B. Huat & K. Iwabuchi (Ed.), East Asian Pop Culture Analysing the Korean Wave (ss. 15–31). Hong Kong University Press.
  • Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofis. (2016). Güney Koreli CJ CG’den Türkiye’de 800 Milyon Dolarlık Satın Alma. https://www.invest.gov.tr/tr/news/news-from-turkey/sayfalar/080416-cj-cgv-acquires-turkish-cinemaximum-theater-chain.aspx
  • Turner, B. (2010). The Routledge International Handbook of Globalization Studies (B. Turner (Ed.)). Routledge.
  • Wagner, K. B. (2019). Train to Busan (2016): Glocalization, Korean Zombies, and a Man-Made Neoliberal Disaster. Içinde S. Lee (Ed.), Rediscovering Korean Cinema (ss. 515–522). University of Michigan Press.
  • Yecies, B. (2007). Post-burden or New Burden Korean Cinema?: Outside Looking in at the Latest Golden Age, 1996-? 75–80. http://ro.uow.edu.au/artspapers/392/
  • Yecies, B., & Shim, A. (2016). The changing face of Korean cinema (B. Yecies & A. Shim (Ed.)). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315886640
  • Yüksel, S. E. (2018). Küreselleşmenin Sinema Endüstrisine Etkileri: Türkiye’de Üretim-Dağıtım-Gösterim İlişkileri Üzerine Bir İnceleme. Selçuk İleti̇şi̇m, 11(1), 331–348. https://doi.org/10.18094/josc.346618

An Examination of the Position of the South Korean Film Industry (Hallyuwood) in Türkiye with Remakes and Original Films

Yıl 2023, , 777 - 799, 30.07.2023
https://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.1274127

Öz

Türkiye nominated its film Miracle in Cell No. 7 as a candidate for the "Best International Feature" category at the 93rd Academy Awards held in 2019. Türkiye's submission of the South Korean remake to an international festival has led to questioning the position of the South Korean film industry (Hallyuwood) in Türkiye. This study is essential as it is the first research to extensively explore the concept of Hallyuwood in the national literature and examine the impact of South Korean cinema from various dimensions. The study examines the position of Hallyuwood in Turkish cinema in two dimensions: the first dimension includes remake films from South Korea, while the second dimension focuses on original South Korean films screened in Türkiye. The findings indicate that Hallyuwood's impact in Türkiye has expanded, particularly through digital platforms. Türkiye has imported films from Hallyuwood in various genres, including fiction, animation, and documentary cinema. The majority of South Korean originals and remakes include two genres of topics, drama, and thriller. Furthermore, the findings of this study revealed a greater preference for remake films over the original South Korean films.

Kaynakça

  • Akdeniz, B. (2012). Gazete Haberciliğinde İçerik Çözümleme Yöntem ve Tekniği: Sunum ve Temsil Üzerine Bir Uygulama ve Değerlendirme. Içinde Ö. Güllüoğlu (Ed.), İletişim Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri Yazılı Metin Çözümleme. (ss. 133–162). Ütopya Yayınevi.
  • Akı, V. (2018). Koreli Sinema Devi 200 Milyon Dolar Yatırımla, Türkiye’yi Üs Yapacak. https://www.dunya.com/kose-yazisi/koreli-sinema-devi-200-milyon-dolar-yatirimla-turkiyeyi-us-yapacak/430102
  • Albert, E. (2018, Mayıs 4). South Korea’s Chaebol Challenge. Council on Foreign Relations. https://www.cfr.org/backgrounder/south-koreas-chaebol-challenge#:~:text=Chaebol have relied on close,of the South Korean economy.&text=The top five%2C taken together,South Korean stock market’s value.
  • Aliyeva, S. (2014). Asya Si̇neması’nda Ürün Yerleşti̇rme: En Çok İzlenen Fi̇lmleri̇n iİncelenmesi̇. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Asa, S. (2019). Güney Kore Popüler Kültürü’nün (Hallyu) İmam Hatip Lisesi Öğrencilerine Etkisi Üzerine Bir Alan Araştırması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Asa, S. (2021). Popüler Kültür Gençlik ve Hallyu. DBY Yayınları.
  • Aziz, A. (1994). Medya Şiddet ve Kadın. T.C. Başbakanlık Kadın ve Sosyal Hizmetler Müsteşarlığı Kadının Statürüs ve Sorunları Genel Müdürlüğü Yayınları.
  • Becerikli, R. (2016). Yeniden Çevrim (Re-make) Filmlerde Değişen/ Benzeşen Kültürel Kodlar: Türkiye-Güney Kore Karşılaştırılması. 1. uluslararası sosyal bilimler sempozyumu, 648–657.
  • Box Office. (y.y.). Box Office Yıllık. Tarihinde 07 Eylül 2022, adresinden erişildi https://boxofficeturkiye.com/yillik
  • Box Office. (2017). BKM ile Güney Koreli CJ Entertainment’tan Dev İşbirliği. https://boxofficeturkiye.com/haber/bkm-ile-guney-koreli-cj-entertainment-tan-dev-isbirligi--655
  • Box Office. (2019). Box Office Yıllık 2019 Verileri. https://boxofficeturkiye.com/yillik/2019
  • Box Office Yıllık 2012 Verileri. (2012). https://boxofficeturkiye.com/yillik/2012
  • Büyükyıldırım, E. (2005). Çağdaş Hollywood Sinemasında Avrupa Filmlerinin Yeniden Çevrimi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Çavuşoğlu, N. (2019). The Hallyu and a Comparative Semiotic Analysis Between K-Dramas and Turkish Adaptations on Tv. Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Conran, P. (2022). Korean Contents Exports Record 16% Rise in 2020 Despite Pandemic Difficulties. http://www.koreanfilm.or.kr/eng/news/news.jsp?mode=VIEW&seq=5702
  • Devran, Y. (2010). Haber, Söylem, İdeoloji. Başlık Yayın Grubu.
  • Gateward, F. (2007). Introduction. Içinde F. Gateward (Ed.), Seoul Searching: Culture and Identity in Contemporary Korean Cinema. State University of New York Press. https://doi.org/10.5860/choice.45-4273
  • Gökşar, Ö. A. (2010). Kore Sineması ve Hollywood ve “Yeniden Çevrim”e Yöneliş: Siworae-The Lake House Filmlerinin Karşılaştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Gündel, N. (2021). Zamanın ve Mekânın Dönüşümüyle Güney Kore Sinemasından Türk Sinemasına Yeniden Çevrim: Miracle in Cell No.7 (2013) ve 7. Koğuştaki Mucize (2019) Filmleri. Selçuk İletişim Dergisi, 14(4), 1696–1726. https://doi.org/10.18094/josc.942945
  • Im, S. (2007). Freedom of Speech and Cinema: The History of Korean Film Censorship. Korean cinema: from origins to renaissance, 97–101.
  • Jang, G., & Paik, W. K. (2012). Korean Wave as Tool for Korea’s New Cultural Diplomacy. Scientific Research, 2(3), 196–202. https://doi.org/10.4236/aasoci.2012.23026
  • Jin, D. Y. (2016). New Korean Wave Transnational Cultural Power in the Age of Social Media. The University of Illinois Press.
  • Juhnyoung, C. (2019). A Brief History of Korean Cinema. Içinde S. Lee (Ed.), Rediscovering Korean cinema (ss. 34–64). University of Michigan Press.
  • Kim, H. (2007). A History of Korean Film Policies. Içinde M. Kim (Ed.), Korean Cinema : from Origins to Renaissance (ss. 351–355). http://www.koreanfilm.or.kr/eng/publications/history.jsp%0Ahttps://www.koreanfilm.or.kr/eng/publications/history.jsp
  • Kim, J. Y. (2007). Rethinking Media Flow Under Globalisation : Rising Korean Wave and Korean TV and Film Policy Since 1980s Cultural Policy Studies. Doctoral Dissortation, University of Warwick institutional, Cultural Policy Studies.
  • Kim, M. (2011). The Role of the Government in Cultural Industry: Some observations from Korea’s Experience. Keio Communication Review, 33(33), 163–182.
  • Kim, Y. (2013). The Korean Wave: Korean Media Go Global. Içinde The Korean Wave: Korean Media Go Global. https://doi.org/10.4324/9781315859064
  • Klein, C. (2008). Why American Studies Needs to Think About Korean Cinema, or, Transnational Genres in the Films of Bong Joon-ho. American Quarterly, 60(4), 871–898. https://doi.org/10.1353/aq.0.0041
  • Korean Cultural Center. (2013). Bahar Şenliği Film Festivali. https://tr.korean-culture.org/tr/362/board/215/read/12980
  • Korean Cultural Center. (2014). Kore Klasik Filmi Gösterimi. https://tr.korean-culture.org/tr/362/board/215/read/13117
  • Korean Cultural Center. (2017). Malatya Uluslararası Film Festivali Kore Film Özel Gösterimi. https://tr.korean-culture.org/tr/362/board/215/read/8702
  • Korean Cultural Center. (2018a). 10. TRT Uluslararası Belgesel Günleri Kore Film Gösterimi İlanı.
  • Korean Cultural Center. (2018b). 4. Karavan Kore Film Günleri Duyurusu.
  • Korean Cultural Center. (2020). Arabalı Sinema, Kore Film Gösterimi İlanı. https://tr.korean-culture.org/tr/362/board/215/read/105013. Erişim Tarihi: 10.11.2022.
  • Korean Cultural Center. (2022). İstanbul Uluslararası Film Festivali Kore Filmi Gösterimleri İlanı. https://tr.korean-culture.org/tr/362/board/215/read/114763.
  • Korean Culture and Information Service. (2011). The Korean wave a new pop culture phenomenon. Içinde Contemporary Korea No.1 The. Republic of Korea.
  • Lee, S. (2019). Introduction. Içinde S. Lee (Ed.), Rediscovering Korean cinema (ss. 1–33). University of Michigan Press.
  • Mori, Y. (2008). Winter Sonata and Cultural Practices of Active Fans in Japan: Considering Middle-Aged Women as Cultural Agents. Içinde C. B. Huat & K. Iwabuchi (Ed.), East Asian Pop Culture Analysing the Korean Wave (ss. 127–142). Hong Kong University Press.
  • Öztürk, B. (2022). Güney Kore’den Türk Sinemasına: 7. Koğuştaki Mucize Filminde Yerlileşme Motifleri. Asya Studies-Academic Social Studies, 6(19), 165–178. https://doi.org/https://doi.org/10.31455/asya.1058815
  • Paquet, D. (2009). New Korean Cinema Breaking the Waves. Columbia University Press.
  • Parc, J., & Moon, H.-C. (2013). Korean Dramas and Films : Key Factors for Their International Competitiveness. Asian Journal of Social Science, 41(2), 126–149.
  • Park, J. C.-H. (2019). Sassy Girls A Transnational Reading of the Monstrous Girlfriend in South Korea, India, and the United States. Içinde S. H. Lee, M. Mehta, & R. J.-S. Ku (Ed.), Pop Empires Transnational and Diasporic Flows of India and Korea (ss. 227–243). University of Hawai’i Press.
  • Remake. (2022). Cambridge Dictionary. https://dictionary.cambridge.org/tr/sözlük/ingilizce/remake
  • Ronin Danışmanlık. (2018). CJ CGV-Mars Cinema Group Devralması Sonrası Sinema Sektöründeki Rekabet.
  • Shim, D. (2008). The Growth of Korean Cultural Industries and the Korean Wave. Içinde C. B. Huat & K. Iwabuchi (Ed.), East Asian Pop Culture Analysing the Korean Wave (ss. 15–31). Hong Kong University Press.
  • Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofis. (2016). Güney Koreli CJ CG’den Türkiye’de 800 Milyon Dolarlık Satın Alma. https://www.invest.gov.tr/tr/news/news-from-turkey/sayfalar/080416-cj-cgv-acquires-turkish-cinemaximum-theater-chain.aspx
  • Turner, B. (2010). The Routledge International Handbook of Globalization Studies (B. Turner (Ed.)). Routledge.
  • Wagner, K. B. (2019). Train to Busan (2016): Glocalization, Korean Zombies, and a Man-Made Neoliberal Disaster. Içinde S. Lee (Ed.), Rediscovering Korean Cinema (ss. 515–522). University of Michigan Press.
  • Yecies, B. (2007). Post-burden or New Burden Korean Cinema?: Outside Looking in at the Latest Golden Age, 1996-? 75–80. http://ro.uow.edu.au/artspapers/392/
  • Yecies, B., & Shim, A. (2016). The changing face of Korean cinema (B. Yecies & A. Shim (Ed.)). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315886640
  • Yüksel, S. E. (2018). Küreselleşmenin Sinema Endüstrisine Etkileri: Türkiye’de Üretim-Dağıtım-Gösterim İlişkileri Üzerine Bir İnceleme. Selçuk İleti̇şi̇m, 11(1), 331–348. https://doi.org/10.18094/josc.346618
Toplam 51 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Radyo-Televizyon
Bölüm Türkçe Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Türkay Türkan Ünlü 0000-0002-8982-3040

Yayımlanma Tarihi 30 Temmuz 2023
Gönderilme Tarihi 30 Mart 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Ünlü, T. T. (2023). Yeniden Çevrilmiş ve Orijinal Filmleriyle Güney Kore Film Endüstrisinin (Hallyuwood) Türkiye’deki Konumunun İncelenmesi. Erciyes İletişim Dergisi, 10(2), 777-799. https://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.1274127